Breng je bedrijf online: vind het B2B e-commerceplatform dat bij je past

Article header person truck shipping boxes analytics generic

Jouw B2B-winkelervaring. Maak kennis met BigCommerce B2B Edition.

Ik ben klaar om te starten of ik heb al een eigen e-commercewinkel.
Try BigCommerce
Ik heb vragen en wil graag advies van een e-commerce-expert.
Talk to sales

Nu meer bedrijven de sprong naar e-commerce wagen, is het landschap voor business-to-business (B2B) bezig met een snelle verschuiving weg van het traditionele offline territorium.

Om je klanten de juiste zaken te bieden en hun ervaring af te stemmen op je merk, moet je het e-commerceplatform vinden dat past bij je B2B-bedrijf.

Essentiële functies van een B2B e-commerceplatform

Hoewel er veel verschillen zijn tussen de e-commerceplatforms die we hier bespreken, zijn er ook veel overeenkomsten. Laten we een paar van de belangrijkste functies van B2B-commerceplatforms nader bekijken.

1. Opties voor toegangsrestricties.

Laten we eerlijk zijn: B2B-bedrijven zijn complexer dan B2C-bedrijven. Vanwege de nuances en regels die vaak komen kijken bij het verkopen aan andere bedrijven, moet je je e-commerceplatform kunnen aanpassen om verschillende koopervaringen te verzorgen, afhankelijk van de gebruiker.

Om die reden moet het e-commerceplatform van je keuze de optie bieden om toegang tot bepaalde delen van je website op individuele basis toe te staan of te weigeren.

Je wilt bijvoorbeeld misschien:

  • Je bulkprijzen verbergen voor je B2C-klanten
  • Alle prijzen verbergen (om diverse redenen)
  • Je B2B-site volledig verbergen voor niet-geregistreerde leden

Je bepaalt zelf hoe je deze opties gebruikt, waarbij je zowel naar de koopervaring als naar je verschillende klanten en producten kijkt. Je moet alleen controleren of het gekozen B2B-commerceplatform van je keuze je in staat stelt deze keuzes te maken, anders kom je in de problemen wanneer je deze paden in de toekomst uit wilt bouwen.

2. Prijzen, betalen, bestellingen aanpassen en bestelopties.

B2B-bedrijven bestaan vaak uit een groot aantal bewegende delen.

Tools voor klantbeheer, uitvoeringscentra en punchout-catalogussen: er zijn veel verschillende systemen die moeten samenwerken om een uniform bestellingsbeheer- en aanpassingssysteem te creëren.

Je moet controleren of je B2B-commerceplatform transactionele opties toestaat in een uniforme oplossing.

Als je verschillende tools hebt die niet samenwerken, leidt dat tot desorganisatie, verwarring en mogelijke problemen met voorraadbeheer en orderverwerking.

Dit is met name relevant als je een hybride bedrijf hebt dat zowel B2C- als groothandelskanalen aanbiedt. In dat geval is het verminderen van kanaalconflicten en -beheer cruciaal voor alle aspecten van je bedrijf.

Daarnaast wil je misschien je beste klanten andere bezorgopties aanbieden, ook week afhankelijk van hun niveau, locatie of andere factoren.

Het is belangrijk om goed na te denken over alle mogelijke e-commercefuncties die je misschien nodig hebt voordat je begint met het implementeren van een e-commerceplatform in je winkel.

3. Sterke focus op de ervaring van de klant of gebruiker.

Wanneer merken een e-commercewebsite willen opzetten, is er één ding het belangrijkst (naast de verkoop) en dat is de ervaring die gebruikers krijgen bij het het bezoeken van je website.

Je wilt dat je merk je klanten aanspreekt en daarom moeten de gebruikerservaring en gebruikersinterface (UX/UI) van je site moeten de ervaring van klanten met je merk bevredigender en prettiger maken.

Nu steeds meer B2B-bedrijven overstappen naar een verbeterde UX/UI met optimalisatieopties, kun je het best op zoek naar een platform met alle personalisatiemogelijkheden die je nu EN in de toekomst nodig hebt.

Dat gezegd hebbende raden we je aan een platform te zoeken waarmee je een e-commercewebsite kunt maken die:

  • Gebruiksvriendelijk en intuïtief ontworpen is
  • Aanpasbaar is en kan worden voorzien van je merk
  • Responsief is op verschillende apparaten
  • Het eenvoudig maakt om er tools aan toe te voegen, zoals webformulieren, personalisatieplug-ins en beloningsprogramma's

Factoren om over na te denken voordat je een B2B-commerceplatform kiest

Naast de klantgerichte aspecten die we hierboven noemen, is het ook van belang te overwegen welke impact je keuze voor een B2B-commerceplatform op je bedrijf zal hebben.

En dat bedoelen we op twee verschillende manieren.

1. Platformgebruik.

Om te beginnen is de mogelijkheid van je team om je gekozen platform te gebruiken afhankelijk van een aantal dingen:

  • De gebruikersinterface van het platform
  • Het kennisniveau dat nodig is om alles uit het platform te halen
  • De kennis, vaardigheden en bandbreedte van je team

Zoals we zo meteen zullen zien, is ieder platform afgestemd op gebruikers met een specifiek niveau van codering- en ontwikkelingskennis.

En natuurlijk verschillen de interfaces van de platforms in diverse opzichten.

De meeste platforms zijn niet voor iedereen bedoeld zijn en horen dat ook niet te zijn.

Daarom is het belangrijk om niet 'het beste' platform te kiezen, maar het platform dat jij en je team het best kunnen gebruiken.

2. Zakelijke implicaties.

Natuurlijk moeten we niet vergeten dat je keuze voor een B2B-commerceplatform een grote impact zal hebben op je bedrijf als geheel.

Je eerste taak hier is om de volgende vraag te beantwoorden:

Waarom heb je een e-commercewebsite nodig?

Bent je op zoek naar nieuwe klanten? Wil je je relatie met je huidige klanten versterken? Beide? Nog meer?

Wat ook het geval mag zijn, houd je doelen voor ogen en zoek naar het platform waarmee je ze het beste kunt bereiken. Kijk daarnaast ook twee, vijf en tien jaar vooruit.

Welke tools denk je nodig te hebben als je blijft groeien?

Je wilt een e-commerceplatform dat de doelen ondersteunt van je bedrijf zoals het nu is en zoals het in de toekomst evolueert.

3. Kosten van het platform.

Met 'kosten' hebben we het hier niet alleen over geld (hoewel dat natuurlijk best belangrijk is), maar ook over de interne kosten om de site op te zetten, te onderhouden enzovoort.

Een belangrijke onderscheidende factor op dit punt zijn SaaS-platforms (software-as-a-service) zoals BigCommerce versus platforms op locatie.

Platforms op locatie maken een buitengewone hoeveelheid maatwerk mogelijk, maar vereisen ook fulltime ontwikkelaars vanwege de complexe nuances van het bouwen van de site.

Daarnaast vergt een oplossing op locatie ook aandacht voor veiligheid en conformiteit, wat ook in de papieren kan lopen.

Hoewel het niet moeilijk is om 'zomaar' een e-commercesite op te zetten, vraagt het beheren van een volledig functionele site veel toewijding van je team, vooral als je kiest voor een platform dat een grote hoeveelheid ontwikkeling op maat vereist.

Het draait uiteindelijk om gebruiksgemak. Hoe gemakkelijker het voor je is om je site te verbeteren, des te beter het platform is voor zaken.

Vergelijking e-commerceplatforms voor B2B

Nu je weet waar je naar moet kijken bij een B2B-commerceplatform dat past bij je behoeften, is het tijd om enkele van de beste platforms te bekijken.

1. BigCommerce.

BigCommerce is een van de toonaangevende open SaaS-e-commerceplatforms voor middelgrote en grote bedrijven.

BigCommerce staat bekend om de lage totale eigendomskosten en zeer flexibele API's. Het platform biedt een verscheidenheid aan functies en opties die je niet bij concurrerende software vindt.

Het BigCommerce-platform maakt het voor hybride bedrijven met zowel B2B- als B2C-klanten gemakkelijk om verschillende prijslijsten of catalogussen aan te bieden aan verschillende klantengroepen.

Met andere woorden: je kunt zowel B2B als B2C verzorgen in een uniforme oplossing.

2. NetSuite SuiteCommerce.

SuiteCommerce richt zich sterk op het optimaliseren van de B2B-ervaring voor zowel leveranciers als consumenten.

SuiteCommerce is ideaal voor bedrijven die op verschillende kanalen actief zijn, vooral degene met fysieke winkels.

Door contact met klanten over diverse kanalen mogelijk te maken, maakt SuiteCommerce het gemakkelijk om overal een gepersonaliseerde service te bieden.

Het onboardingproces van dit platform is ideaal voor teams met weinig tot geen achtergrondkennis over e-commerce en heeft een intuïtieve gebruikersinterface, zodat je snel aan de slag kunt.

SuiteCommerce is ook schaalbaar. Als je e-commercesite eenmaal goed begint te lopen, kun je er zelfs nog meer uit halen.

3. IBM Digital Commerce.

IBM Digital Commerce is een ander e-commerceplatform dat afgestemd is op de behoeften van de B2B-leverancier.

Digital Commerce maakt het voor bedrijven gemakkelijk om een gepersonaliseerde service aan individuele klanten te bieden via contracten, betaalovereenkomsten en meer van dat soort documenten.

Het platform zorgt ook voor een gestroomlijnde verwerking en archivering van die documenten, zodat alle overeenkomsten automatisch worden opgeslagen.

Met Digital Commerce kan je team ook een kennisbank opzetten met bedrijfs- en branchegerelateerde informatie. Zo kunnen je organisatie en je klanten op ieder moment eenvoudig de informatie te vinden die ze nodig hebben.

4. NuOrder.

NuOrder is een e-commerceplatform voor het invoeren van bestellingen dat zich richt op het vereenvoudigen van processen en het vergroten van klantenbetrokkenheid.

Het B2B-commerceplatform van NuOrder is erg veelzijdig en wordt gezien als een nuttige sales- en marketingtool voor leveranciers, winkeliers en fabrikanten.

Dat komt door de eenvoud van dit platform en de focus op B2B-gerelateerde processen zoals nabestellingen, bulkverzending en meer.

Als je een wysiwyg-oplossing zoekt, is dit misschien de beste optie voor jou.

5. TradeGecko.

Het B2B-commerceaanbod van TradeGecko is extreemgefocust op het stroomlijnen van processen met betrekking tot inventaris, bestellingen en verzending.

Net als bij NuOrder is eenvoud het sterkste punt van TradeGecko.

Als je je verschillende transactionele processen vereenvoudigt en automatiseert met TradeGecko, houd je nog meer tijd over om andere processen te verbeteren.

TradeGecko biedt ook gedetailleerde rapportage en prognoses, zodat je je processen waar nodig kunt aanpassen.

6. Magento.

Magento is een platform op locatie dat zeer geschikt is voor organisaties met een eigen IT- of ontwikkelingsteam.

Maar áls je in staat bent om alle mogelijkheden van Magento te benutten, dan kun je een B2B-commercewinkel bouwen waar je de volledige controle over hebt.

Dat betekent dat je al die B2B-gerichte functies waar we het eerder over hadden (en meer) in je site kunt opnemen en alles kunt afstemmen op de behoeften van je klanten.

En zelfs als je op dit moment niet de behoefte hebt om 'all in' te gaan: Magento is ook schaalbaar. Als je maar over de capaciteit beschikt om met het platform aan de slag te gaan, kun je later uitgebreider gebruiken naarmate je bedrijf groeit.

7. Shopify Plus.

Shopify Plus richt zich op grote e-commercebedrijven die een miljoen dollar of meer aan omzet draaien.

Voor bedrijven die op meerdere kanalen zaken doen, is Shopify Plus nog een optie. Dit platform heeft een ongelofelijk simpele, intuïtieve gebruikersinterface waar zelfs een totale beginner in een mum van tijd mee aan de slag kan.

Daarnaast richt Shopify zich op het vereenvoudigen van transactionele processen, maar biedt het klanten toch een verscheidenheid aan opties. Daarbij kan Shopify gemakkelijk overweg met schommelingen in het volume aan aankopen en bestellingen, wat perfect is voor bedrijven die zowel in B2B en B2C actief zijn.

8. Contalog.

Contalog is een omnichannel e-commerceplatform voor bedrijven die gegevens over voorraden, bestellingen en productinformatie willen centraliseren en handmatige contactpunten in transactionele processen willen verminderen.

Dat klinkt ingewikkeld, maar Contalog is een beginnersvriendelijk B2B-commerceplatform dat je de volledige controle geeft over de transactionele processen in je bedrijf. Veel gebruikers zegen dat het platform ideaal is voor bedrijven met meerdere magazijnen en locaties.

GoECart.

GoECart wordt geprezen als een complete omnichanneloplossing voor B2B-bedrijven die de stap naar e-commerce willen maken.

GoECart bestaat eigenlijk uit een verzameling mini-oplossingen en is erop gericht alle aspecten van je B2B-commercesite, van klantrelatie- en contentbeheer tot transactionele backendprocessen, te stroomlijnen.

GoECart slaat ook belangrijke gegevens en informatie op in een gecentraliseerde database, zodat iedereen altijd op de hoogte blijft.

Voorbeelden van B2B-commercesites

Nu je wat meer weet over de types e-commerceplatforms waaruit je kunt kiezen, bekijken we een paar e-commercesites in actie.

5. ResMed.

Icp b2b ecommerce platforms article resmed

ResMed is een toonaangevend bedrijf op het gebied van verbonden gezondheid, met meer dan negen miljoen cloudverbonden apparaten voor het dagelijks monitoren van patiënten om slaapapneu te behandelen en verzorgen.

Voordat het bedrijf een e-commercesite gebruikte, plaatsten klanten alle B2B-bestellingen per mail of telefoon en werden de bestellingen geregistreerd in spreadsheets. Er was weinig zicht op het bestelproces en het verkoopteam in de regio had moeite om de verwerkingsstatus van bestellingen bij te houden. Er waren ook aanzienlijke communicatieproblemen tussen het logistieke team, het verkoopteam en het managementteam dat de bestellingen goedkeurde en verwerkte.

ResMed introduceerde zijn B2B-activiteiten op het platform van BigCommerce en was binnen drie maanden klaar met de implementatie van de winkel. ResMed maakte gebruik van de kant-en-klare functies van BigCommerce, de eenvoudige integratie met hun ERP Sage 300 voor bestellingen en kredietlimieten, en gegevensmigratie van productcatalogus- en distributeuraccounts. Met de configuratiemogelijkheden van BigCommerce konden ze in India zeer complexe belastingregels opstellen voor hun producten.

"De introductie van onze online B2B-winkel was een opluchting voor ons team omdat die korte metten maakte met de chaos aan het einde van elke maand en onze bestelbeheeractiviteiten ondersteunt", zegt Rajiv Shanmungananthan, Customer Facing Application Lead bij ResMed Asia.

2. Atlanta Light Bulbs.

Icp b2b ecommerce platforms article atlanta light bulbs

Atlanta Light Bulbs begon in 1999 online te verkopen. Deze vroege invoering van e-commerce gaf het merk bijna twee decennia een voorsprong, maar 3 of 4 jaar geleden begonnen de e-commercetijden te veranderen en gingen meer mensen online.

Toen begon Atlanta Light Bulbs het BigCommerce-platform te gebruiken. Het team wilde vooral doen waar ze het beste in zijn: lampen verkopen. Dus introduceerden ze hun site met standaardfuncties, pasten hem vervolgens snel aan en begonnen bijna direct producten te verkopen.

De CEO van Atlanta Light Bulbs, Doug Root, schat dat het gebruik van BigCommerce-apps heeft geleid tot een omzetgroei van 25%.

3. Berlin Packaging.

Icp b2b ecommerce platforms berlin packaging

Berlin Packaging is sinds de opening in 1938 een familiebedrijf. Tegenwoordig bedienen ze bijna alle branches die behoefte hebben aan verpakkingen en verwerken ze B2B-bestellingen voor een grote verscheidenheid aan bedrijven.

Maar met deze verandering dienen zich nieuwe uitdagingen aan, zoals het vinden van het juiste e-commerceplatform. Ze gebruiken een eigen ERP op een IBM I-Series I-Mainframe en hebben een integratie laten bouwen om beter gebruik te maken van gegevens op al hun systemen.

Een manier waarop we dit doen, is met klantenservice. We kunnen gegevens van winkelwagentjes aan onze ERP doorgeven en als een klant onze klantenservice belt en een inkoopordernummer doorgeeft, kunnen we direct de gegevens vinden.

Doordat ze gegevens uit hun ERP kunnen overzetten naar hun BigCommerce-winkel, kan Berlin Packaging zijn klanten ook bijvoorbeeld kredietlimieten, saldi en betalingsachterstanden laten zien. Dat geeft klanten een gevoel van controle. 

Sinds de overstap op BigCommerce zag Berlin Packaging het aantal conversies flink stijgen ten opzichte van het jaar daarvoor, met een stijging van wel 27%. Ook het aantal bestellingen en de omzet namen toe.

4. Toolsaver.

Icp b2b ecommerce platforms article toolsaver

Noel Kegg opende zijn eigen handel in ijzerwaren, handgereedschap en verbruiksartikelen in 1965 en breidde zijn klantenbestand uit door klanten een voor een te benaderen.

In 1990 kwam Noels zoon Calum bij het bedrijf werken. Toen Noel in 2000 met pensioen ging, werd Calum algemeen directeur. Een paar jaar na het begin van zijn nieuwe carrière kreeg Calum het idee om de producten van het bedrijf op eBay te zetten. Dit was Calums eerste ervaring met e-commerce en hij begreep direct dat het bedrijf een digitale oplossing nodig had.

Toolstop werd in 2007 op Joomla geïntroduceerd. De winkel groeide snel, eerst in de Britse markt en daarna ook in het buitenland. Onder de klanten van Toolstop waren ook wederverkopers en daarnaast hadden ze sterke banden met belangrijke leveranciers van elektrische gereedschappen.

Om die doelgroepen aan te spreken, lanceerde Toolstop een aparte website voor groothandel. Deze site bleek sneller te groeien dan de oorspronkelijke B2C-site. Voor het groeiende B2B-publiek werd een nieuw merk gecreëerd, Toolsaver.

Destijds werden B2B-orders handmatig per telefoon of e-mail verwerkt, een vervelend karwei. Het kleine team kende een ander bedrijf dat BigCommerce gebruikte en daar succes mee had. Ze besloten BigCommerce uit te proberen en begonnen er Toolstop-producten naar te exporteren. Binnen enkele dagen hadden ze een website waarmee ze gemakkelijk konden gaan verkopen.

"We besloten dat BigCommerce het beste platform was voor zowel de Toolstop- als Toolsaver-site. Het is gebruiksvriendelijk, het is gemakkelijk te configureren en je kunt niet bij de kernfunctionaliteit", zegt Neil Bruce, Ecommerce Manager bij Toolsaver. "Op BigCommerce werk je met scripts, plug-ins en API's, dus er kan niet veel misgaan. Die flexibiliteit en veiligheid waren belangrijke redenen voor ons om de Toolsaver-site op BigCommerce te bouwen." 

Toolsaver is het afgelopen jaar vanuit het niets gegroeid naar ongeveer 300.000 dollaar per maand. Het team volgt de statistieken voortdurend en is enthousiast om te zien hoe het bedrijf blijft groeien.

Conclusie

Nu je weet waar je naar moet kijken als je een B2B-commerceplatform zoekt en de beste opties hebt bekeken, is het tijd om je opties te beperken.

Als je een beetje keuzestress hebt, is dat prima. Dit is tenslotte geen beslissing die lichtvaardig genomen moet worden.

Dat gezegd hebbende, willen we je graag drie vragen meegeven die je zouden moeten helpen om het platform te vinden dat bij je bedrijf past:

  • Welke capaciteit hebben we om aan ons e-commerceplatform te werken?
  • Wat zijn op dit moment onze doelen voor het gebruik van een e-commerceplatform?
  • Hoe zullen deze doelen er over drie jaar uitzien?

Als je deze vragen kunt beantwoorden, zou je zonder problemen de juiste oplossing moeten kunnen vinden.

Veelgestelde vragen over e-commerceplatforms voor B2B

Wat is het voordeel van een SaaS-oplossing ten opzichte van opensourcesoftware?

Bij een SaaS-oplossing verzorgt de serviceprovider alle technische aspecten van het runnen van een B2B-commercewebsite, zoals hosting, beveiliging, onderhoud enzovoort.

Dat betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken over hacks of bugs die je site onbereikbaar zouden maken en het betekent ook dat je meer tijd kunt besteden aan het verbeteren van je website en je bedrijf.

SaaS-commerceplatforms worden ook voortdurend verbeterd door de ontwikkelaars, die geregeld nieuwe versies uitbrengen.

Bij opensourceplatforms is de gebruiker verantwoordelijk voor het installeren, beheren en hosten van een winkel.

Dat levert je volledige flexibiliteit en controle over het platform op, maar de kosten voor hosting, beveiliging en ontwikkeling kunnen snel oplopen.

Zijn er gratis B2B-commerceoplossingen?

Nee, er bestaan geen gratis e-commerceplatforms.

De meeste opensourceplatforms zijn in principe gratis omdat je geen licentiekosten betaalt, maar u betaalt wel een hoge prijs voor hosting en ontwikkeling.

SaaS-platforms rekenen een maandelijks terugkerende vergoeding. De kosten variëren van $ 7 per maand tot meer dan $ 50.000 per maand.

Wat zijn de voordelen van verkopen op een B2B-platform?

Met een B2B-commerceplatform kun je de volgende zaken bereiken:

  • Nieuwe zakelijke kansen
  • Verhogen van je B2B-commerceverkoop
  • Verlagen van je totale kosten
  • Nieuwe markten bereiken
Meer weergeven
Hebben groothandels en distributeurs verschillende functionaliteiten nodig?

Er is veel overlap, maar omdat distributeurs de schakel tussen fabrikanten en groothandels zijn, zijn bijna al hun verkopen normaal gesproken op rekening en zijn het herhaalaankopen.

Daarom hebben ze aangepaste prijzen, accounts en nettovoorwaarden nodig voor vrijwel al hun klanten.

Groothandelaren kopen van distributeurs en verkopen door, bijvoorbeeld rechtstreeks aan winkeliers. In dat geval hebben ze de bovengenoemde functies nodig, maar ze moeten ook voorbereid zijn op eenmalige aankopen.

Hier zijn volumeprijzen en afrekenen voor gasten gangbaar.

Welke e-commercefunctionaliteit is belangrijk voor fabrikanten?

Dat kan sterk variëren, afhankelijk van de branche.

Als je een contractfabrikant bent, heb je wellicht een manier nodig waarop bedrijven nauwkeurige afmetingen kunnen indienen en bestanden kunnen uploaden om het juiste product te krijgen.

Dat leidt meestal tot veel opties per product in plaats van een SKU, die veel gebruikelijker is voor bijvoorbeeld een kledingfabrikant.

Als deze fabrikanten niet B2C werken, hebben ze nettovoorwaarden en accountprijzen nodig.

Fabrikant die een consumentenproduct maken maar alleen B2B verkopen, zullen hun prijzen moeten verbergen zodat ze alleen kunnen worden gezien door ingelogde accounts.

Moeten retailbedrijven groothandelsverkopen overwegen?

Om deze vraag te kunnen beantwoorden, zouden we er veel dieper op in moeten gaan dan we hier kunnen doen.

Maar het korte antwoord is:

Dat hangt ervan af.

Aan de ene kant kan verkopen als groothandel leiden tot een enorme versterking van de merkbekendheid.

Het is mogelijk dat je merk via je groothandelsklanten bij een publiek terechtkomt waarvan je nooit had gedacht dat je eraan zou verkopen.

Daarnaast opent verkopen als groothandel de deur voor andere zakelijke kansen, zoals dropshipping.

Bovendien zullen je groothandelsklanten vrijwel zeker in korte tijd vaste klanten worden (zolang je in hun behoeften kunt voorzien).

Aan de andere kant kleven er een aantal nadelen aan verkopen als groothandel als je detailhandelaar bent.

Het belangrijkste punt om over na te denken is dat je gedurende het proces een gedeelte van je merkidentiteit kunt verliezen.

Hoewel je producten nog steeds jou producten zijn, kunnen individuele klanten je producten (en je merk) gaan associëren met de detailhandelaren waarmee je zaken doet. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het is wel iets om over na te denken.

Om hierop door te gaan, creëert de verkoop als groothandel een kloof tussen jou en je individuele klanten.

Omdat je detailhandelsklanten nu contact hebben met de uiteindelijke consument, krijg je misschien niet zoveel directe feedback over je producten als je zou willen.

Hoe eenvoudig is het om een ERP-systeem met een B2B-platform te integreren?

Dit varieert enorm.

Verouderde software zal altijd moeilijk te integreren zijn.

Van cloud naar cloud of van locatie naar locatie is het gemakkelijkst.

Lees meer bronnen