Bedrijven huren om verschillende redenen e-commerceconsultants in, en zij zijn misschien wel de oplossing die je nodig hebt. E-commerceconsultants hebben verschillende vaardigheden die je in je voordeel kunt gebruiken en die je kunt inhuren voor specifieke projecten of perioden. Laten we eens kijken wat een e-commerceconsultant of adviesbureau voor je bedrijf kan doen en welke stappen je moet nemen als je klaar bent om iemand in de arm te nemen.
Een e-commerce consultant is een professional die uit de eerste hand kennis en advies kan bieden over e-commerce. Deze e-commerce specialisten bieden jarenlange ervaring in het adviseren van bedrijven over alles van marketingstrategie en conversieoptimalisatie tot gebruikerservaring. In sommige gevallen kunnen zij het werk als freelancer op contractbasis voor je doen. Laten we eens kijken naar enkele projecten waarvoor je een e-commerce consultant zou kunnen inhuren.
Als je conversie ondermaats is, kan een e-commerceconsultant helpen. De consultant kan kijken naar je huidige webwinkel en tests draaien om de juiste manier te vinden om je conversie te verhogen. Het probleem kan zitten in de back-end, maar het kan ook iets aan de klantzijde zijn wat je over het hoofd ziet. Wat het ook is, een consultant zal het probleem kunnen ontdekken en advies geven waarmee je je e-commercebedrijf kunt verbeteren.
Adviesdiensten voor e-commerce en marketingconsultants kunnen je ook helpen bij het lanceren en zelfs weergeven van je advertenties, of ze nu voor een zoekmachine of een socialmediaplatform zijn. Zodra de advertenties zijn gelanceerd, kan de consultant regelmatig checken hoe ze het doen en de nodige aanpassingen doorvoeren in je advertentie- of socialmediastrategie als onderdeel van een algemene marketingcampagne. Een geweldige advertentie maken is een deel van het werk dat een consultant kan doen, maar verkooptrechters en follow-ups creëren is een ander gebied waarop een consultant erg nuttig kan zijn.
Een e-commerce consultant kan je huidige productaanbod bekijken en eventuele verbeteringen zien die je zou moeten aanbrengen. Hij of zij kan zelfs helpen om een geheel nieuw product te ontwikkelen dat je online bedrijf zou kunnen helpen en je doelgroep kan vergroten. De consultant kan ook met je samenwerken aan aantrekkelijke prijsstellingen voor al je producten.
Als het nodig is, kan een consultant je helpen onderhandelen met leveranciers om betere deals te krijgen, andere producten of een meer gestroomlijnde leveringstijdlijn, afhankelijk van je behoeften. Vaak komen problemen met leveranciers voort uit waar ze hun producten vandaan halen, en ook daar kan de consultant mee helpen.
Een e-commerce consultant kan een extern perspectief op je bedrijf bieden, inclusief nieuwe kansen voor bedrijfsontwikkeling. De consultant kan een roadmap maken om je te begeleiden bij het behalen van nieuwe certificeringen of het volgen van cursussen waarmee je zowel je webshop als je hele bedrijf kunt verbeteren.
E-commerce consultants zijn om verschillende redenen nuttig. Over het algemeen is een e-commerce consultant iemand die je kan helpen meer werk gedaan te krijgen terwijl jij je richt op het grotere plaatje van je bedrijf.
Een e-commerce specialist kan je onbevooroordeelde feedback geven, iets wat je waarschijnlijk niet krijgt van iemand met het perspectief van een insider. Natuurlijk biedt de consultant deze feedback om je bedrijf te helpen slagen.
Een e-commerce consultant inhuren maakt jou vrij om je te focussen op waar je expertise ligt. Of de consultant nu werkt aan advertenties of aan producten, je kunt je richten op andere aspecten van je bedrijf terwijl je weet dat het werk door een expert wordt gedaan.
Een e-commerce consultant inhuren kost minder dan een fulltime medewerker, want deze brengt geen overhead met zich mee. De consultant kan verschillende taken uitvoeren voor het bedrijf terwijl jij en andere teamleden door blijven werken. Je hoeft zo'n consultant niet op te leiden, te begeleiden of aan het bedrijf te binden.
Wat je e-commerce consultant kost, hangt sterk af van het werk dat hij of zij te doen krijgt, de geografische locatie en de mate van ervaring. Prijzen kunnen variëren van 25 tot 300 dollar per uur.
Een e-commerce consultant is misschien niet voor elk bedrijf nodig. Of misschien is het niet het juiste moment om een consultant in te huren. Denk goed na over de volgende dingen om erachter te komen of het slim is om een specialist in te huren.
Voor je iemand inhuurt, moet je weten wat je wilt dat hij of zij bereikt. Als je dit weet voor je op zoek gaat, helpt dat om iemand in te huren die geschikt is voor het werk. Bepaal hoe je het succes meet zodat iedereen qua verwachtingen op één lijn zit, nog voordat de consultant van start gaat.
In de meeste gevallen wordt een e-commerce consultant ingehuurd om een specifiek project te voltooien of een bepaalde reeks taken uit te voeren die worden opgesteld voordat de consultant zelfs maar wordt aangenomen. Vaak neemt een consultant geen functie weg, maar doet hij werk dat misschien niet in een functie past. In sommige gevallen kan het werk bestaan uit het overnemen van wat werk van medewerkers om de capaciteit van het team te vergroten.
Het is belangrijk om het budget te bepalen dat je bereid bent te besteden (minimum en maximum), aangezien dat een factor is bij wie je inhuurt. Houd er rekening mee dat een aantal factoren van invloed zijn op dit budget, waaronder je tijdlijn, de omvang van het werk en de duur van het contract.
Kies een consultant die de visie van je bedrijf, je merk en je klanten begrijpt. Het is duidelijk dat je niet voor niets een extern perspectief inhuurt, en je wilt iemands expertise niet ondermijnen, maar het is belangrijk dat je je ook gehoord voelt door je consultant. Hij of zij moet zich inspannen om niet alleen het project te leren kennen, maar ook de context eromheen.
Zoek een bureau met tevreden klanten die graag hun ervaringen willen delen. Dit kan door middel van testimonials of casestudy's, of het kan ook iets zijn dat naar voren komt tijdens het doorlichtings- en verkoopproces.
Het draait allemaal om resultaten. Een bureau moet kunnen aantonen dat het klanten toegevoegde waarde heeft geboden. Vraag om gegevens van klanten zodat je naar hun perspectief kunt vragen.
Kijk naar het portfolio van de specialist of het bureau om te zien wat voor werk ze hebben gedaan. Zoek professionals uit jouw branche of niche met werk dat je indrukwekkend vindt.
Als je eenmaal hebt besloten een e-commerce consultant in te huren, zijn er specifieke vragen die je kunt stellen om je te helpen bij het wervingsproces. Dit zijn vragen die je zeker wilt stellen wanneer je potentiële consultants voor je bedrijf spreekt:
Het is belangrijk dat de consultant een strategie en proces heeft om de resultaten te behalen die het bedrijf wil.
Als je een bedrijfsadviseur inhuurt, moet je ervoor zorgen dat deze ervaring heeft met jouw type bedrijf (B2B is bijvoorbeeld heel anders dan B2C en een SaaS-ervaring anders dan open source). Als je een brede, diepgaande kennis van de branche heeft, krijg je een idee van het expertiseniveau en het perspectief van buitenaf dat consultant kan meebrengen.
Bedrijven willen geen consultant die in afzondering werkt, omdat het gevaar bestaat dat deze een weg inslaat die voor het bedrijf niet wenselijk is. Hoe houd je ons op de hoogte van wijzigingen die je doet op de site? Hoe vaak rapporteer je over je werk en op welke manier?
Een vervolgvraag zou kunnen zijn: 'Hoe bepaal je of je succesvol bent?' Streeft de consultant bijvoorbeeld naar een toename van verkeer met X procent in Y maanden? Het is handig om een getal te zien.
Werkgevers stellen vaak vragen over organisatorische vaardigheden omdat het een belangrijke zachte (interpersoonlijke) vaardigheid is die productiviteit en efficiëntie bevordert. Georganiseerde mensen gebruiken hun tijd, energie en middelen verstandiger dan ongeorganiseerde mensen.
Er zijn verschillende e-commerceconsultants waaruit je kunt kiezen. We delen enkele van de beste consultants uit de BigCommerce Partner Directory.
Groove Commerce is een full-service bureau dat e-commercewebsites ontwerpt, bouwt en laat groeien.
IntuitSolutions is een digitaal bureau dat ontwerp-, ontwikkeling- en digitale marketingdiensten voor BigCommerce aanbiedt.
Irish Titan is een full-service digitaal bureau
De consultant heeft ervaring met werken met klanten van eerste idee tot lancering, van branding tot conversie.
Kensium Agency is een 300-koppig team van tech-nerds die elke dag bezig zijn met e-commerce. Samenwerken met Kensium betekent dus dat je meer dan tien jaar ervaring en expertise in e-commerceoplossingen in huis haalt, variërend van ontwerp tot ontwikkeling tot ondersteuning van zowel front-end als back-end ERP-systemen.
Like Digital is gespecialiseerd in wereldwijde luxe, met uitgebreide expertise op het gebied van mode, entertainment en hospitality.
LiveArea is een full-service, bekroond wereldwijd klantervarings- en commercebureau.
Space48 is een toonaangevende CX- en e-commerceplatformspecialist in het Verenigd Koninkrijk.
Met meer dan 10 jaar ervaring heeft Thesio Group BV succesvolle projecten voor topbedrijven en bloeiende nieuwe ondernemingen aangestuurd. Met technologie in hun wortels en creativiteit in hun hoofd kunnen ze helpen met technische uitdagingen en online groei op basis van het BigCommerce-platform.
5874 is een full-service digitaal bureau gevestigd in Birmingham, Engeland, met een sterke focus op het bouwen, ondersteunen en op de markt brengen van modulaire e-commerce-omgevingen die zijn ontworpen voor schaalgrootte.
Brand Labs is een gecertificeerde Elite BigCommerce-partner die prachtige websites ontwerpt en bouwt die conversies opleveren, bekroonde ontwikkeling op maat biedt, voor meer gekwalificeerd verkeer via marketingservices zorgt en digitale strategieën biedt voor snelgroeiende handelaren.
Americaneagle.com , Elite BigCommerce Partner, is een marktleider op het gebied van webontwerp, ontwikkeling, hosting en digitale marketing — in wezen een one-stop-shop die een volledig scala aan oplossingen biedt voor elke organisatie die wil slagen in hun online avonturen.
Een e-commerce consultant kan je bedrijf op verschillende manieren echt helpen. Voordat je er een inhuurt, moet je je huidige zakelijke behoeften evalueren: of dat nu het ontwikkelen van een contentmarketingplan is of het verbeteren van het pad naar de winkelwagen. Ook moet je de taken beschrijven die je door een consultant zou laten uitvoeren. Beoordeel vervolgens consultants in je prijsklasse en bereid interviewvragen voor om de best mogelijke in te huren. Het inschakelen van een e-commerce consultant is een geweldige manier om je doelen te bereiken en een deel van de werkdruk van je team te verlichten.
Een e-commerce consultant is een professional die uit de eerste hand kennis en advies kan bieden over e-commerce. In sommige gevallen kunnen zij het werk op contractbasis voor je doen.
Voor sommige bedrijven kunnen e-commerce consultants noodzakelijk zijn voor succes. Het succes van een bedrijf hangt af van de doelen die het wil bereiken. Een e-commerce consultant kan een extern perspectief op een bedrijf bieden en professioneel advies geven over onder meer leveranciers, UX, marketing en reclame.
Er zijn verschillende momenten in je bedrijfsvoering waarop je zult merken dat het zinvol is om een e-commerce consultant in te huren. Dat zijn:
Je wilt een e-commerce consultant die aansluit bij je bedrijfswaarden en bedrijfscultuur. Je wilt ook een consultant die samenwerkt, maar ook zelfstandig kan werken. Een e-commerce specialist moet ook ervaring en kennis hebben in je branche.
De BigCommerce-partnerdirectory biedt een overzicht van enkele van de beste e-commercemarketingbureaus over de hele wereld.
Wat je e-commerce consultant kost, hangt sterk af van het werk dat hij of zij te doen krijgt, de geografische locatie en de mate van ervaring. Prijzen kunnen variëren van 25 tot 300 dollar per uur.
Ja, je kunt een e-commerce consultant inhuren bij een bureau.