LARQ vitaliseert de verkoop van herbruikbare waterflessen met Google Pay en headless commerce

Ontdek zelf de functies waarmee bedrijven zoals LARQ groei realiseren met BigCommerce.

Larq Casestudy 951X557

400%

gemiddelde omzetstijging YoY

80%

hoger conversiepercentage binnen 3 maanden

15%

hogere AOV YoY

Een milieuvriendelijk initiatief

LARQ begon met een eenvoudige visie: innovatieve technologieën combineren met inspirerend design, zodat mensen gemakkelijk toegang krijgen tot schoon drinkwater.

Als fervent wandelaar en kampeerder is Justin Wang , medeoprichter en CEO van LARQ, gepassioneerd door het milieu en de impact van onze samenleving daarop. Hij richtte LARQ gedeeltelijk op vanwege de problemen die hij tegenkwam bij zijn pogingen om volledig plasticvrij te worden, inclusief het gebruik van herbruikbare waterflessen in plaats van plastic voor eenmalig gebruik. 

Op een gegeven moment had Justin wel 10 tot 15 verschillende herbruikbare waterflessen versleten. Ondanks zijn beste inspanningen belandden ze uiteindelijk allemaal achterin een kast of in een oude rugzak.

Er was duidelijk een probleem, maar dat probleem was niet dat er geen herbruikbare waterflessen te koop waren. Je kunt ongeveer elke winkel binnenlopen om er een te kopen. Het probleem was dat, volgens Grand View Research, herbruikbare waterflessen zoals deze slechts 4% van de totale markt voor drankverpakkingen uitmaakten. Daartegenover stonden alleen al in Amerika 38 miljoen plastic flessen die elk jaar naar de vuilstort werden gebracht. Hoe meer Justin zich in dit probleem verdiepte, hoe beangstigender hij dit cijfer vond en hoe meer hij er iets aan wilde doen.

Justin wist ook waarom men niet massaal was overgestapt op conventionele herbruikbare waterflessen:

  • Ze worden snel vies, waardoor bacteriën zich ophopen.

  • Ze zijn moeilijk schoon te maken, want de meeste waterflessen zijn niet vaatwasmachinebestendig en moeten grondig worden schoongemaakt, wat onhandig is als je niet thuis bent.

  • Als samenleving drinken we ongeveer 70% van onze totale waterinname thuis of op het werk en 30% onderweg. Voornamelijk die 30% is verantwoordelijk voor het gebruik van plastic flessen.

Justin en zijn medeoprichters dachten diep na over hoe ze de problemen met herbruikbare waterflessen konden oplossen, het gebruik van wegwerpplastic konden verminderen en de toegang tot schoon water konden verbeteren. In 2018 lanceerde LARQ 's werelds eerste zelfreinigende waterfles en het grootste door crowdfunding gefinancierde initiatief voor schoon water, waarbij meer dan $ 1,7 miljoen werd opgehaald.

De zoektocht naar een SaaS-tool

Dit vertelde Antonio Kaleb, Ecommerce Architect bij LARQ, aan BigCommerce:

Zodra we er bij LARQ van overtuigd waren geraakt dat we positief in de markt zouden worden ontvangen, ging ik onderzoek doen naar SaaS-tools die het beste bij online verkoop zouden passen. We overwogen op dat moment verschillende platforms, maar uiteindelijk leek BigCommerce de meest flexibele optie voor onze specifieke behoeften. Volgens ons boekt BigCommerce meer vooruitgang dan andere platforms wat betreft functies zoals headless commerce-integraties en ondersteuning voor meerdere valuta's. Bovendien hadden we bij het in kaart brengen van onze groei het gevoel dat BigCommerce veel meer mogelijkheden voor aanpassing zou bieden dan andere platforms, en ons goed zou positioneren voor enorme groei.

Ons informatiebeheersysteem Brightpearl heeft ons BigCommerce van harte aanbevolen. Het team had een hechte relatie met BigCommerce, die een geweldige maatoplossing voor hen had gemaakt. We vonden het belangrijk om een goede relatie te hebben met ons IMS- en e-commerceplatform om een snelle implementatie te garanderen en later aangepaste integraties te kunnen laten ontwikkelen voor bijvoorbeeld onze externe logistiek (3PL) en het importeren van pre-orders.

Daarom hebben we voor BigCommerce gekozen. We konden binnen ongeveer twee maanden aan de slag en hebben geen seconde aan deze keuze getwijfeld.

"Toen we onze groei in kaart brachten, hadden we het gevoel dat BigCommerce veel meer mogelijkheden voor aanpassing zou bieden dan andere platforms, en ons goed zou positioneren voor enorme groei."

Antonio Kaleb Ecommerce Architect

Controle over meerdere winkels met headless commerce

Dit vertelde Antonio Kaleb, Ecommerce Architect bij LARQ, aan BigCommerce: Ik ben vooral blij met de voortgang die BigCommerce heeft geboekt met hun oplossing voor headless commerce. Daar hebben we altijd erg veel interesse in gehad. Als iemand met een achtergrond in e-commerce denk ik dat BigCommerce toonaangevend is in de markt voor headless oplossingen. Ze hebben enorm hun best gedaan om deze te perfectioneren. Het werk van BigCommerce aan headless was voor ons een van de belangrijkste redenen om voor dit platform te kiezen. Dankzij headless hebben we meer controle over onze content en het hele klanttraject tot aan de betaalpagina: we hebben dit zelf ontwikkeld, met React als front-end en BigCommerce als back-end. We hebben vijf regionale websites, waarvan er momenteel vier live zijn (VS, EU, VK en CA). Wat we zochten, was een overkoepelende oplossing voor al deze regio's. Dankzij de headless oplossing van BigCommerce konden we al onze winkels combineren in één enkel domein, waarvoor we extra functies hebben ontwikkeld. Nu hebben we een tweetalige website en volledige controle over vertalingen voor het hele klanttraject, en kunnen we verschillende betalingsgateways aanbieden via één domein. Dit maakt ons werk veel gemakkelijker.

"Naar mijn idee is BigCommerce toonaangevend in de markt van headless oplossingen omdat ze enorm hun best doen om deze te perfectioneren."

Antonio Kaleb Ecommerce Architect

Eenvoudige, naadloze transacties met Google Pay

Zoals verteld aan BigCommerce door Antonio Kaleb, Ecommerce Architect bij LARQ en Justin Wang, medeoprichter en CEO van LARQ.

Tweederde van al onze transacties verloopt via mobiele apparaten, dus we wilden het mobiele afrekenproces zo soepel mogelijk maken. Vroeger bood de website van LARQ slechts één optie om af te rekenen met een creditcard. Maar naarmate we verder groeien, wilden we mensen meerdere opties bieden om het betaalproces zo gemakkelijk mogelijk te maken.

We wisten al van de populariteit en het gebruiksgemak van Google Pay. Zodra we deze optie activeerden, begonnen onze klanten hier dan ook massaal gebruik van te maken. We kenden de kracht van Google en wilden hiervan profiteren zonder een contactpunt met onze klanten te verliezen. BigCommerce deed al het zware werk. Wij hoefden alleen nog maar de schakelaar om te zetten. Sindsdien verloopt een aanzienlijk deel van onze transacties via Google Pay, wat er voor ons op wijst dat klanten dit waardevol vinden. Het bieden van naadloze toegang tot bijvoorbeeld Google Pay via BigCommerce heeft ons conversiepercentage met ongeveer 20% verhoogd.

Google Pay heeft het betaalproces sneller en eenvoudiger gemaakt, omdat het adres en de betalingsgegevens van Google-gebruikers al via Google zijn opgeslagen en automatisch worden ingevoerd. Het mobiele verkeer naar onze site blijft nog steeds toenemen. In een mobiele omgeving hebben klanten nog minder zin om allerlei gegevens in te typen en maken ze meer fouten, waardoor afrekenen weer langer duurt. Een snel afrekenproces is net zo belangrijk als een snelle website, omdat dit voor minder achtergelaten winkelwagens zorgt en de conversiepercentages rechtstreeks verbetert. Doordat we onder andere Google Pay kunnen aanbieden, verlopen transacties soepeler en laten mensen minder snel hun winkelwagen achter.

We hebben ook ontdekt dat Google Pay vooral populair is in onze Britse winkel. We vermoedden aanvankelijk niet dat Google zoveel zou helpen bij internationale conversies, maar dit geeft aan dat mensen Google internationaal gebruiken en dat we klanten over de hele wereld iets nuttigs bieden.

"We kenden de kracht van Google en wilden hiervan profiteren zonder een contactmoment met onze klanten te verliezen. BigCommerce deed al het zware werk. Wij hoefden alleen nog maar de schakelaar om te zetten."

Justin Wang LARQ mede-oprichter en CEO

BigCommerce helpt LARQ verder te groeien en een krachtige boodschap over duurzaamheid te verspreiden

Zoals verteld aan BigCommerce door Justin Wang, medeoprichter en CEO van LARQ.

Sinds we ons bij BigCommerce hebben aangemeld, hebben we echt kunnen opschalen op dit platform. BigCommerce is verder gegaan dan andere concurrenten als het gaat om de samenwerking met ons en het aanpassen van een oplossing die bij ons past. 

Op basis van onze ervaring zou ik BigCommerce in hetzelfde rijtje plaatsen als bedrijven zoals Amazon en Flexport. BigCommerce zorgt dat bedrijven resultaten kunnen boeken en neemt technische barrières weg om naadloos online te kunnen verkopen. Als SaaS-oplossing zorgt BigCommerce ervoor dat we geen intern ontwikkelingsteam nodig hebben om ons merk naar verschillende markten uit te breiden. De apps en tools van BigCommerce waarmee we integreren, zijn zo intuïtief dat we onze website gemakkelijk zelf kunnen beheren.

Wat ook heel impactvol voor ons is geweest, is de continue ondersteuning die BigCommerce biedt via toegewijde implementatieprojectmanagers en succesmanagers. De mensen met wie we hebben samengewerkt, hebben het ons echt veel gemakkelijker gemaakt. Daarvoor zijn we hen erg dankbaar. Als Enterprise-klant garandeert het BigCommerce-team ons een snelle reactietijd en krijgen we eerder toegang tot alfa-/bètafuncties die nog in ontwikkeling zijn, waaronder meerdere valuta's en API-eindpunten. Alles bij elkaar genomen heeft BigCommerce iets te bieden wat je niet vaak tegenkomt en wat voor veel bedrijven zoals het onze echt een fundamenteel probleem oplost.

Volgens de CDC leven 790 miljoen mensen zonder toegang tot schoon drinkwater. Tot overmaat van ramp worden er elke minuut 1 miljoen plastic flessen voor eenmalig gebruik toegevoegd aan stortplaatsen, waardoor het probleem nog groter wordt. Als onderdeel van de kernmissie van LARQ hopen we deze cijfers te zien verdwijnen. LARQ doneert 1% van de opbrengst aan 1% for the Planet om deze inspanning te ondersteunen. Terwijl we groeien, uitbreiden naar nieuwe plaatsen en nieuwe producten lanceren, moedigen we anderen aan om ons milieu-initiatief te steunen. We zijn ervan overtuigd dat BigCommerce deze groei en toegang zal helpen faciliteren via een effectief, schaalbaar platform.

"We moedigen mensen aan om ons milieu-initiatief te steunen terwijl we verder groeien, uitbreiden naar nieuwe landen en nieuwe producten lanceren. We zijn ervan overtuigd dat BigCommerce deze groei met hun effectieve en schaalbare platform kan ondersteunen."

Justin Wang LARQ mede-oprichter en CEO

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyCase study thumbnail woodland hills wine company

Woodland Hills Wine Company

Lees het verhaal