Cambiobike bereikt e-commercesucces met BigCommerce

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.

https://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/LV1zz9dxkJ1Wv7Tnc8C7w/e9959ea3b3616b183b0e12e2638effbd/case-study-device-laptop-cambiobike.png

2021

opgericht als merk

2022

jaar waarin het merk live ging op BigCommerce

Verhoogde

sitesnelheid

Prestatiestatistieken vergelijken 18 september - 17 oktober 2020 met 18 september - 17 oktober 2022.

Een unieke reis naar betere mobiliteit

Na een hausse in de fietsindustrie tijdens de coronapandemie die de markt van e-bikes ongelooflijk interessant maakte, lanceerde de Italiaanse groep Cambiomarcia, specialist in (auto)mobiliteit, het project Cambiobike dat zich volledig richt op e-mobiliteit en in het bijzonder op e-bikes.

“Cambiobike begon als een bedrijfsonderdeel met als doel om de nummer één pure online retailer van e-bikes in Italië te worden. Onze aanpak is volledig gericht op het klanttraject en op de ervaring voor de gebruiker, van het begin tot het einde van het proces”, aldus Nicola Giunchi, CEO van Cambiomarcia.

UITDAGING

Vind een technologie met de juiste mogelijkheden

Om snel live te gaan, besloot het team van Cambiobike eerst, met de hulp van het bureau Eurostep, om Shopify te gaan gebruiken, wat een snelle implementatie mogelijk maakte. Maar als het ging om het verbeteren van het klanttraject om te voldoen aan de zeer specifieke vereisten van hun product, werden ze beperkt door de mogelijkheden van het platform.

"We hadden een betere integratie, veel sterkere backoffice-functies en meer flexibiliteit bij het afrekenen nodig — waarvoor veel ontwikkeling op maat nodig was", legt Giunchi uit. "Het is een enorme inspanning, gezien het feit dat e-bikes, net als auto's of motorfietsen, nog niet zo lang 100% online worden verkocht en je aandacht moet besteden aan het hele klanttraject."

Naast een vereenvoudigd afrekenproces met voorkeursbetalingsopties, was het Cambiobike-team ervan overtuigd dat hun klanten – die de fietsen niet persoonlijk konden aanraken en uitproberen – de fietsen echt moesten kunnen ervaren via hun online winkel. 

Zo kwam BigCommerce in beeld.

“We zijn overgestapt op BigCommerce vanwege de mogelijkheden. We hadden sterke integraties en veel flexibiliteit nodig om een modulaire winkel te bouwen en de afrekenervaring te optimaliseren.”

Nicola Giunchi , CEO van Cambiomarcia

OPLOSSING

Geen concessies aan de gebruikerservaring

Vanaf het begin bleek BigCommerce een veel geavanceerdere oplossing te zijn met de mogelijkheid om de twee belangrijkste zorgen van Cambiobike op te lossen: integraties en flexibiliteit.

Zoals Giunchi het stelt: “We zijn overgestapt op BigCommerce vanwege de mogelijkheden. We hadden sterke integraties en veel flexibiliteit nodig om een modulaire winkel te bouwen en de afrekenervaring te optimaliseren. De oorspronkelijke zeven stappen in Shopify konden we terugbrengen tot een eenvoudig afrekenproces van drie stappen op BigCommerce, wat gemakkelijk te doen was met de ingebouwde aanpassingsopties."

Aangezien e-bikes complex en relatief nieuw zijn op de online markt, hebben ze productpagina's ontworpen die het voor klanten zo gemakkelijk mogelijk maken om het product op de juiste manier te ontdekken, te visualiseren en te begrijpen. Ze leverden ook tools waarmee klanten in elk stadium van hun reis contact kunnen opnemen met het Cambiobike-team.

"Onze potentiële klanten kunnen het product niet aanraken of de fiets meenemen voor een proefrit", legt Giunchi uit. “Dus investeren we veel in onze productpagina's, inclusief hoogwaardige productvisualisatiefuncties zoals 360-gradenfoto's van de fietsen. We kunnen geen concessies doen aan de manier waarop we ons product laten zien, en om zo'n uitzonderlijke ervaring online op te bouwen, heb je een platform zoals BigCommerce nodig waarmee je volledig modulaire winkels kunt inzetten.”

Agentschappartner:Eurostep

Noemenswaardige applicaties:

  • HubSpot (CRM)

  • Twilio

Technische kenmerken:

BigCommerce-services:

  • Projectbeheer implementatie

  • Klantsuccesbeheer

"We kunnen geen concessies doen aan de manier waarop we ons product laten zien, en om zo'n uitzonderlijke ervaring online op te bouwen, heb je een platform zoals BigCommerce nodig waarmee je volledig modulaire winkels kunt inzetten.”

Nicola Giunchi, CEO van Cambiomarcia

Casestudy apparaattablet cambiobike

RESULTATEN

Meer verkoop en conversie

Sinds de lancering op BigCommerce heeft Cambiobike de snelheid van hun site, hun siteconversie en verkeer naar hun online winkel verhoogd. Naast het verbeteren van de ervaring in hun winkel zelf, investeert Cambiobike ook in Meta en Google, waarbij 90% van hun advertentiebudget naar socialmediaplatforms gaat om meer mensen te bereiken en kwalitatief hoogstaand verkeer naar hun website te leiden.

Het Cambiobike-team geeft ook prioriteit aan het creëren van leerzame content, zoals een onlangs gelanceerd tijdschrift. “We creëren enorm veel traffic op de website dankzij investeringen in advertenties, maar ook in content. Dit zorgt voor veel traffic. Onze focus ligt op het converteren van deze traffic, met veel flexibiliteit in de manier waarop we met mensen omgaan. Als je op de website surft, kun je chatten met ons team. Sommige mensen zijn nog steeds niet gewend om online een fiets te kopen zonder deze te proberen, dus het traject voorafgaand aan de verkoop is essentieel. We lossen dit op met hoogwaardige inhoud en klantenservice”, zegt Nicola Giunchi.

"Sommige mensen zijn nog steeds niet gewend om online een fiets te kopen zonder deze te proberen, dus het traject voorafgaand aan de verkoop is essentieel. We lossen dit op met hoogwaardige content en klantenservice.”

Nicola Giunchi , CEO van Cambiomarcia

VOORUIT KIJKEN

Uitbreiding naar B2B e-commerce

Cambiobike is net begonnen met toekomstige plannen om uit te breiden naar nieuwe avonturen. “Onze volgende focus zal liggen op B2B, met de introductie van een langetermijnhuurmodel. We weten al dat BigCommerce ons zal ondersteunen, omdat de oplossing mogelijkheden bevat die complexe functies aankunnen, vooral op het gebied van abonnementen of betalingen. Dit is dus onze belangrijkste focus voor de komende twee jaar”, besluit Giunchi.

Publicatiedatum: januari 2023

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case Study2261 Cd casestudy Yeti Cycles tablet Sj@1X

Yeti Cycles

Lees het verhaal
Read Case StudyCase study thumbnail hellomamma

HelloMamma!

Lees het verhaal