Four Pillars Gin Spirits in de lift met BigCommerce

Bekijk hoe personaliseerbaar, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben ontworpen.

Productrondleiding bekijken
2554 CD Laptop Hero Four Pillars Gin 1037x642 RM 2x
22%
meer organisch verkeer
79%
verhoging van het conversiepercentage
152%
meer transacties

Vergelijking prestaties YoY juni-december 2019 met juni-december 2020.

Doen waar we goed in zijn

Er gaat niets boven weten wie je bent en wat je moet doen. Dat is een levenswijsheid en medeoprichter en Brand Director Matt Jones van Four Pillars Gin kan beamen dat het ook een zakenwijsheid is. 

"We zijn geen verkopers. We zijn een merk dat verkoopt", legt Jones uit. "En wat we verkopen, is gin. Wat ons dagelijks bezighoudt is niet hoe we het verzendproces kunnen stroomlijnen of hoe we efficiënt kunnen samenwerken met een verzendpartner. Daar draait het ons niet enkel om. Wat wij belangrijk vinden, is gin maken en mensen laten kennismaken met het ambacht."

Jones neemt de kunst van kwaliteitsgin en ginproducten maken serieus. Hij heeft zich ondergedompeld in de wereld van gin om hier meer over te leren tijdens een reis langs de westkust van de VS. 

Van Seattle (Washington) tot aan Los Angeles (Californië) bezochten Jones en zijn team meer dan 30 ambachtelijke distilleerderijen die deel uitmaken van wat hij een moderne en progressieve distilleerdersbeweging noemt. "Toen we terugkwamen, waren we helemaal klaar om uitzonderlijke gin te maken, die creatief zou zijn, echt iets zou uitdrukken en vol zou zitten met alle smaakmogelijkheden die Australië te bieden heeft", aldus Jones.

Four Pillars is begonnen in 2013 en heeft sindsdien meer dan 20 verschillende gins gemaakt met topkwaliteit graan en aromatische, smaakvolle plantaardige ingrediënten zoals sinaasappel, jeneverbes, peperbes en lavendel. Dankzij de geweldige combinaties die het bedrijf bedenkt voor gin, is het twee jaar op rij (2019 en 2020) erkend als International Gin Producer of the Year.

UITDAGING

Beperkt door een substituut-platform

Four Pillars heeft kennisgemaakt met de digitale markt via Pozible, een crowdfundingplatform. Terwijl het team moest wachten op apparatuur en materialen, heeft het gewerkt aan de merkbekendheid, om mensen mee te krijgen en zelfs al wat gin te verkopen voor het bedrijf officieel van start ging. En hoewel Pozible een substituut voor een website was, gaf het gebruik hiervan in combinatie met sociale media, Facebook en Instagram, Four Pillars inzicht in de mogelijkheden van een eigen digitale handelsruimte.

"Door Pozible en sociale media begrepen we dat externe platforms slechts een doorvoersluis zijn en dat de plaats waar je mensen naartoe stuurt, goed moet zijn", aldus Jones. "Op sociale media kun je fans en volgers vinden en een community opbouwen, maar uiteindelijk wil je die mensen ergens heen sturen. Die bestemming is onze website, waar we waardevolle content bieden in de vorm van een goed verteld verhaal."

Van Pozible stapte Four Pillars over naar een meer traditioneel e-commerceplatform, met Umbraco als contentbeheersysteem van het platform en Tea Commerce voor de back-end. Het was het eerste officiële e-commerceplatform waar Four Pillars zijn verhalen begon te vertellen. De verhalen bleken goed, maar het platform niet zo. 

"Het contentmanagementsysteem veranderde in een soort Frankenstein dat weer was gekoppeld aan een rampenplan van een back-end. Dat had impact op de orderverwerking en verzending", zegt Jones. "We hebben vijf jaar op die manier gewerkt zonder te beseffen hoe groot de mogelijkheden in de digitale ruimte waren."

"We zijn geen verkopers. We zijn een merk dat verkoopt... Wat wij belangrijk vinden, is gin maken en mensen laten kennismaken met het ambacht."

MATT JONES MEDEOPRICHTER EN BRAND DIRECTOR FOUR PILLARS GIN

OPLOSSING

Een elegante balans vinden met BigCommerce

Eind 2018 besefte Four Pillars dat ze de website volledig moesten herbouwen voor toekomstige groei, om er een bestemming van te maken waar mensen naartoe willen. De nieuwe site moest:

  • leuk, kleurrijk en verwelkomend zijn,
  • een elegante balans bieden tussen goed functionerende e-commerce en de verwachtingen van gebruikers,
  • een intuïtieve navigatie bieden,
  • ervoor zorgen dat mensen spontaan extra artikelen in hun winkelwagen doen, 
  • het creatieve vermogen hebben om een merkverhaal te vertellen.

En Jones had er veel over te zeggen:

“We konden niet toestaan dat onze site een verkoopplatform zou worden dat helemaal om conversies draait en niet om de gebruikerservaring. Dus besloten we meteen over te stappen op een gespecialiseerd e-commerceplatform. We wilden niet opnieuw dezelfde weg inslaan door een site te maken die is geïnspireerd door verkopen. We wilden ontwikkelen op een commerceplatform.

Magento, Shopify en BigCommerce waren de grootste kanshebbers. Ons doel was om de juiste partner te vinden die ons kon helpen de perfecte balans te vinden tussen merkbeleving, storytelling en toekomstbestendige, schaalbare e-commerce van wereldklasse.

BigCommerce is enorm gebruiksvriendelijk en biedt de mogelijkheid om een eigen contentlaag te maken met een headless laag erbovenop. We zitten dus niet vast aan een website die er gewoontjes uitziet of zoals alle andere sites.

We wisten dat we konden profiteren van de functionaliteit, bruikbaarheid en technische expertise van BigCommerce. En daarnaast konden we iets maken wat echt past bij de merkervaring van Four Pillars in plaats van een design dat eruitziet als een sjabloon.

Four Pillars koos voor een headless oplossing en werd daarmee een van de eerste bedrijven in Australië die een BigCommerce headless implementatie gebruikten, naast een headless WordPress-implementatie en voor beide een front-end-laag met JavaScript (VueJS).

"We gebruiken deze structuur om het beste uit beide platforms te halen. Met WordPress bieden we een rijke ervaring met aangepaste inhoud en BigCommerce zorgt voor een efficiënte transactionele e-commerce-ervaring", zegt Paul Green, Website and Ecommerce Manager bij Four Pillars. "Het loskoppelen van de weergavelaag geeft ons ook de flexibiliteit om een merkervaring te creëren die past bij onze andere merkelementen en de klantervaringen in onze fysieke proeflokalen en distilleerderijen."

Technische kenmerken:

  • CMS/front-end:
    • Wordpress/VueJS
  • ERP:
    • Ezywine
  • Logistiek:
    • StarShipIt
  • CRM:
    • Campaign Monitor
  • Evenement/locatieboeking:
    • Obee


"Het belangrijkste wat BigCommerce biedt, is de flexibiliteit van de open API's. Die geven ons de mogelijkheid om te ontwikkelen met WordPress en vervolgens uit te breiden, om meer innovatieve dingen te doen die we waarschijnlijk niet zouden kunnen doen met een gewoon, meer rigide platform", aldus Green.

Overdose, het bureau dat de website van Four Pillars heeft ontwikkeld, heeft een cruciale rol gespeeld in het realiseren van een complete e-commerce-ervaring, vanaf het moment dat een klant op de site terechtkomt. “De site is zo gebouwd dat gebruikers zelf een route kunnen bepalen, zonder halverwege te verdwalen op de site. Dankzij Overdose kunnen we aantrekkelijke merkverhalen delen om klanten aan te trekken en ze meer te betrekken bij het ambacht", aldus Jones.

"We wisten dat we konden profiteren van de functionaliteit, bruikbaarheid en technische expertise van BigCommerce. En daarnaast konden we iets maken wat echt past bij de merkervaring van Four Pillars in plaats van een design dat eruitziet als een sjabloon.

MATT JONES MEDEOPRICHTER EN BRAND DIRECTOR FOUR PILLARS GIN


"We gebruiken deze structuur [headless] om het beste uit beide platforms te halen. Met WordPress bieden we een rijke ervaring met aangepaste inhoud en BigCommerce zorgt voor een efficiënte transactionele e-commerce-ervaring."

PAUL GREEN WEBSITE AND ECOMMERCE MANAGER, FOUR PILLARS GIN

"Het belangrijkste wat BigCommerce biedt, is de flexibiliteit van de open API's. Die geven ons de mogelijkheid om te ontwikkelen met WordPress en vervolgens uit te breiden, om meer innovatieve dingen te doen die we waarschijnlijk niet zouden kunnen doen met een gewoon, meer rigide platform."

PAUL GREEN WEBSITE AND ECOMMERCE MANAGER, FOUR PILLARS GIN
2554 CD Tablet Hero Four Pillars Gin 759x535 Copy 2x

RESULTATEN

Resultaten genereren die het bedrijf vooruithelpen

Four Pillars heeft een zeer betrokken publiek opgebouwd, zowel online als offline. Telkens wanneer een nieuwe gin wordt uitgebracht of op een van de acht (ja, acht) Cyber Mondays gedurende het jaar, is een enorme piek in het klantenverkeer gegarandeerd. BigCommerce heeft bewezen een betrouwbaar en stabiel platform te zijn voor Four Pillars. Het alsmaar groeiende bestelvolume wordt probleemloos verwerkt. 

De mogelijkheid om cadeaubonnen te kopen is nog een andere manier waarop Four Pillars de online en offline klantervaring naadloos met elkaar verbindt. Naast de online aankoop van gin en ginproducten zoals sinaasappelmarmelade of seizoensgebonden biologische pure chocolade, kunnen klanten ook vouchers gebruiken voor fysieke evenementen en tafelreserveringen.

Het echte bewijs van het succes van Four Pillars bij klanten blijkt uit de groei in verkeer, conversies en transacties, met stijgingen van respectievelijk 22%, 79% en 152%.

"Om te kunnen doen wat we doen, moet e-commerce eenvoudig en moeiteloos zijn, en dat is wat we echt op prijs stelden in de overstap naar BigCommerce", vertelt Jones. "BigCommerce heeft niet alleen de ervaring voor onze klanten verbeterd, maar werkt ook zo eenvoudig dat ons team ongehinderd kan werken aan het interessanter maken en verbeteren van de winkelervaring. De oplossing is elegant en duidelijk.”

"Om te kunnen doen wat we doen, moet e-commerce eenvoudig en moeiteloos zijn, en dat is wat we echt op prijs stelden in de verschuiving naar BigCommerce."

MATT JONES MEDEOPRICHTER EN BRAND DIRECTOR FOUR PILLARS GIN

VOORUIT KIJKEN

Het ambacht naar een hoger niveau tillen en mensen daarmee aantrekken

Toekomstmogelijkheden voor Four Pillars zijn onder meer levering op dezelfde en de volgende dag en een click-and-collect-optie waarmee klanten online kunnen kopen en in de winkel kunnen ophalen.

Wat zeker is, is dat Four Pillars blijft werken aan het uitbreiden van klantenrelaties en het bedrijf door aantrekkelijke verhalen te vertellen en ambachtelijke gin te maken. "De rol van BigCommerce in ons huidige en toekomstige succes is ervoor te zorgen dat het platform gemakkelijker, sneller en eenvoudiger te gebruiken is en blijft", aldus Jones.

BigCommerce werkt hard om dit te realiseren.



Gepubliceerd: mei 2021

Meer succesverhalen

Yeti Cycles

Yeti Cycles

Lees hun verhaal
Silent Pool Distillers

Silent Pool Distillers

Lees hun verhaal