Hip Pop Hooray: BigCommerce geeft Hip Pop reden om een feestje te vieren

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.

https://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/7zR9zjqzLeDoYnKoFgdHEg/69ac8dc3b8f7b88752dcc1bc4643b720/case-study-device-laptop-hippop.png

1140%

toename van inkomsten

102%

verhoging van het conversiepercentage

710%

meer websiteverkeer

Vergelijking prestaties maart-dec 2020 met maart-dec 2021.

Een geweldig recept gebaseerd op vriendschap

Goede vrienden hebben altijd elkaars rug – of buik in dit geval. Toen Kenny Goodman met zijn vriendin Emma Thackray sprak over het prikkelbare darm syndroom (PDS), liet ze hem het kombucha-recept proberen dat ze had ontwikkeld toen ze in de VS woonde. Het drankje had zo'n diepgaand effect op Kenny dat hij Emma voorstelde om hun eigen commerciële kombucha-assortiment te beginnen in Groot-Brittannië (waar PDS een vrij veel voorkomend probleem is). Vandaar het ontstaan van Hip Pop.

Kenny en Emma richten zich op het openen van een kleine brouwerij in een nabijgelegen boerderij in Manchester. Omdat ze een gat in de markt zagen, wilden ze een product ontwikkelen dat niet alleen goed voor je is, maar er ook goed uitziet en heerlijk smaakt.

UITDAGING

Snel online gaan met weinig ervaring

De twee beginnen al snel hun producten te verkopen in plaatselijke koffiebars en ontwikkelen zo een sterk B2B-netwerk. In eerste instantie waren ze niet van plan zich met e-commerce bezig te houden. "Online drinken verkopen is bijzonder moeilijk. Bovendien hadden we geen ervaring met e-commerce", legt Kenny uit.

Maar dat veranderde allemaal toen COVID-19 zich begon te verspreiden en de plaatselijke koffiebars begonnen te sluiten. Opeens leek niet online zijn geen optie als ze hun bedrijf in leven wilden houden.

OPLOSSING

Proberen, leren en pluggen

Ze besloten een ander kanaal te vinden om inkomsten te genereren en richtten hun aandacht op het lanceren van een direct-to-consumer-website (DTC). Kenny nam contact op met Peter Bacani, nu de siteontwikkelaar van het bedrijf, die wat onderzoek deed en voorstelde te beginnen met een BigCommerce Pro-abonnement. "We wilden een platform waarmee we snel konden beginnen met handelen", aldus Bacani. "We hebben BigCommerce gekozen omdat het in vergelijking met de andere platforms op de markt gemakkelijk te beheren, zeer betrouwbaar en kostenefficiënt is."

Het kostte Peter en Kenny slechts een paar maanden om de webwinkel te bouwen en in januari 2021 werd de DTC-website officieel gelanceerd. Het was een gloednieuwe ervaring voor Kenny, die heel weinig wist over online verkopen, maar hij paste zijn ervaring met het genereren van leads en zijn aanpakkershouding toe en besloot al doende te leren.

"We hebben een paar dingen geprobeerd die mislukten, moet ik toegeven", vertelt hij. "Een ervan was mensen meteen een abonnement proberen te verkopen. Dat wilde niemand zonder eerst het product te proeven. Dus hebben we een heel aantrekkelijke aanbieding gecreëerd om te beginnen met een zeer lage prijs. We trapten af met een proefpakket, waarna we het publiek vertelden over de abonnementsaanbieding. Dat werkt veel beter."

Om te helpen bij het bouwen en implementeren van hun abonnementsproducten gebruikte het Hip Pop-team een plug-in genaamd Rebilia. Ze gebruiken ook Klaviyo als tool voor klantrelatiebeheer om meer abonnementen te genereren en hun klantenbinding te verbeteren. De kant-en-klare Google BigQuery-integratie van BigCommerce is ook een geweldige toevoeging geweest. Peter kon een aangepast dashboard bouwen dat zicht geeft op de meest zinvolle gegevens die ze nodig hebben om in de toekomst aangepaste toepassingen te bouwen.

"We hebben BigCommerce gekozen omdat het in vergelijking met de andere platforms op de markt gemakkelijk te beheren, zeer betrouwbaar en kostenefficiënt is."

peter bacaniwebsite-ontwikkelaar, hippe pop hoera

Casestudy apparaat tablet dippin dots

RESULTATEN

Verkeer en inkomsten beginnen op gang te komen

Het Hip Pop-team ging aan de slag met meerdere technologische oplossingen om het dagelijkse werk te vergemakkelijken. Daarnaast hebben ze de integraties van BigCommerce met Facebook, Instagram en Google toegepast om de naamsbekendheid te vergroten en verkeer naar hun nieuwe webwinkel te leiden.

Als resultaat van al die inspanningen schoot het e-commerce-winkelverkeer van Hip Pop omhoog, met een toename van 710% bij vergelijking van maart tot december 2020 met maart tot december 2021. Ook zag het merk een stijging van 102% in conversiepercentage en een stijging van 1140% in gegenereerde inkomsten.

"Het fijne van BigCommerce is dat je met een klein abonnement kunt beginnen, zodat financiën geen probleem zouden moeten zijn. "

kenny goodman oprichter, Hip pop hooray

VOORUIT KIJKEN

Testen tot het klopt

Nu de koffiebars weer open zijn, moet het Hip Pop-team zijn best doen om de online populariteit en verkoop van abonnementen hoog te houden, maar Kenny heeft zeker geen spijt van het lanceren van een online winkel met BigCommerce. Hij raadt andere kleine bedrijven zelfs aan in zijn voetsporen te treden.

"Het fijne van BigCommerce is dat je met een klein abonnement kunt beginnen, zodat financiën geen probleem zouden moeten zijn. Als het wel een probleem is, ben je waarschijnlijk toch niet helemaal klaar voor e-commerce, want je moet investeren in middelen om verkeer naar je website te leiden."

Kenny gaf een paar nuttige tips op basis van zijn eigen ervaring met e-commerce en voegde daaraan toe: "Probeer betaald verkeer aan te sturen, want dat helpt je om dingen uit te testen. En lees je in over conversieoptimalisatie. Het is geen hogere wiskunde en er zijn veel bestaande templates die je kunt gebruiken in je campagnes. Het komt eigenlijk hierop neer: wees niet bang om dingen uit te proberen. Leer zoveel je kunt en blijf testen tot het klopt."

Publicatie: september 2022

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyCasestudy miniatuur Carons strandhuis

Caron's Beach House

Lees het verhaal