ResMed haalt opgelucht adem na online lancering van zijn B2B-business met BigCommerce

Hoe het innovatieve gezondheidszorgbedrijf gebruik maakte van BigCommerce' functierijke oplossing en specifieke B2B-mogelijkheden

Ontdek zelf de functies waarmee bedrijven zoals ResMed groei realiseren met BigCommerce.

Productrondleiding bekijken
New version 2019 April Case Studies Batch 13 Laptop Light Merchant HP DESIGN 4659 MT
54

bespaarde uren per week met nieuwe processen

250

distributeurs gebruiken nu de website na moeite om 100 offline te ondersteunen

1-2

fulltime middelen per maand bespaard

Het succesverhaal van ResMed

ResMed is een toonaangevend bedrijf op het gebied van verbonden gezondheid, met meer dan 9 miljoen cloud-verbonden apparaten voor het dagelijks monitoren van patiënten, waarbij met iedere ademhaling levens veranderd worden.

Het 7.500 leden tellende team en de bekroonde apparatuur en software-oplossingen helpen bij het behandelen en onder controle houden van slaapapneu, COPD en andere ademhalingsaandoeningen, waardoor uiteindelijk de levenskwaliteit van de patiënten verbetert en op de kosten van de gezondheidszorg bespaard wordt in meer dan 120 landen.


Uitdagingen met eerdere bedrijfsprocessen

Aldus aan BigCommerce verteld door Rajiv Shanmungananthan, Customer Facing Applications Lead bij ResMed Azië, resmed.com

Vroeger werden alle B2B-bestellingen via e-mail of telefoon gedaan en in spreadsheets bijgehouden. We hadden heel weinig zicht op het orderproces en ons operationele verkoopteam in de regio kreeg te maken met de volgende uitdagingen:

  • Moeite met het bijhouden van de status van de orderverwerking
  • Significante communicatieproblemen tussen het logistieke team, het salesteam en het managementteam die orders goedkeuren en verwerken
  • Fouten als gevolg van de handmatige invoer van bestelgegevens die hebben geleid tot veel tijd en middelen voor het oplossen en troubleshooten van problemen
  • Piekperiodes aan het eind van de maand, waardoor het lang duurde voor de voorraden bij onze distributeurs aankwamen
  • Het financiële team werd druk beziggehouden met het berekenen en bijwerken van kredietlimieten, en met verwarring over lopende betalingen
  • Gebrek aan gegevens maakte het onmogelijk om de prestaties te analyseren en processen te verbeteren

Aan het eind van de maand heerste er een complete chaos die het grootste deel van de tijd van het team opslokte en ongeveer 54 werkuren per week kostte, waardoor ze zich niet konden concentreren op ander werk dat inkomsten zou opleveren.

Evaluatie van e-commerce-oplossingen om pijnpunten op te lossen

Aldus aan BigCommerce verteld door Rajiv Shanmungananthan, Customer Facing Applications Lead bij ResMed Azië, resmed.com

Na succes te hebben gehad met onze andere direct-to-consumer websites die op BigCommerce draaiden, hoopten we dat de oplossing ook geschikt zou zijn voor de lancering van onze in India gevestigde B2B-business op het platform.

We waren gericht op het vinden van een e-commerce-oplossing met de volgende mogelijkheden:

  • Rijke functies en functionaliteit met B2B-mogelijkheden
  • Snel op de markt met meer kant-en-klare functies en minder ontwikkeling
  • Een agile platform: gemakkelijk op te zetten, gemakkelijk te gebruiken, gemakkelijk te integreren en gemakkelijk te veranderen
  • Lagere totale eigendomskosten en schaalbaarheid van de kosten bij groei
  • Mogelijkheid om meerdere talen, munteenheden en belastingsystemen in Azië te ondersteunen
  • Meerdere betalingsgateways

Tot de ultieme onderscheidende functies die de doorslag gaven op B2B-gebied, behoorden BigCommerce's mogelijkheid om login only-toegang voor distributeurs in te stellen, klantgroepen en aangepaste prijslijsten te maken, acties met coupons en kortingen op winkelwagenniveau in te stellen, gemakkelijk voorraadbeheer en de mogelijkheid om klanten een winkeltegoed te geven.

Flexibiliteit en functionaliteit voor een moderne B2B-winkelervaring op BigCommerce

Aldus aan BigCommerce verteld door Rajiv Shanmungananthan, Customer Facing Applications Lead bij ResMed Azië, resmed.com

We keken ernaar uit om een gestroomlijnd inkoopproces te creëren voor onze moderne B2B-koper en de problemen te verminderen die ons team met het huidige bestelproces had.

De implementatie van de winkel om onze B2B-business te lanceren was binnen drie maanden mogelijk dankzij het kant-en-klare karakter van het BigCommerce-platform. Het project verliep relatief snel door de eenvoudige configuratie met BigCommerce' kant-en-klare functies, de eenvoudige integratie met ons ERP, Sage 300, voor bestellingen en kredietlimieten, en de gemakkelijke gegevensmigratie van onze productencatalogus en distributeursaccounts. De configuratiemogelijkheden van BigCommerce maakten het mogelijk om zeer complexe belastingregels in India voor onze producten in te stellen.

We hebben ook ontdekt dat er in de online kennisdatabase-resources van BigCommerce video's, functiedocumentatie, ondersteuningsartikelen en blogs te vinden zijn die zeer nuttig zijn tijdens onze implementatie.  

Onze distributeurs zijn een diverse groep, de een meer technisch onderlegd dan de ander. Voordat we online gingen met ons bedrijf, waren we bang dat ze het misschien niet zouden omarmen en dat ze geen bestellingen zouden plaatsen in de nieuwe onlinewinkel.

We maakten instructievideo's en ons businessteam organiseerde trainingssessies voor onze distributeurs om hen op weg te helpen. Hoewel de meeste distributeurs makkelijk in onze nieuwe onlinewinkel konden kopen, was er nog steeds een redelijk deel dat het lastig vond.

Ons team reageerde snel en proactief in het aanpassen van de BigCommerce-etalage met nuttige tips in formuliervelden, labels en instructies om het de minder technisch onderlegde klanten gemakkelijker te maken, en tegelijkertijd konden ze lokaliseren zodat distributeurs het beter zouden begrijpen.

Het kostte ons maar zes weken om al onze 100 distributeurs zover te krijgen dat ze de nieuwe site gingen gebruiken.

"De implementatie van de winkel om onze B2B-business te lanceren was binnen drie maanden mogelijk dankzij het kant-en-klare karakter van het BigCommerce-platform."

Rajiv Shanmungananthan HOOFD KLANTGERICHTE TOEPASSINGEN BIJ RESMED AZIË, RESMED.COM

"Tot de ultieme onderscheidende functies die de doorslag gaven op B2B-gebied, behoorden BigCommerce' mogelijkheid om login only-toegang voor distributeurs in te stellen, klantgroepen en aangepaste prijslijsten te maken, acties met coupons en kortingen op winkelwagenniveau in te stellen, gemakkelijk voorraadbeheer en de mogelijkheid om klanten een winkeltegoed te geven. "

Rajiv Shanmungananthan HOOFD KLANTGERICHTE TOEPASSINGEN BIJ RESMED AZIË, RESMED.COM
2019 April Case Studies Batch 13 Tablet Light Merchant Product Page on i Pad DESIGN 4659 MT

Oplossingen bieden voor eerdere uitdagingen en sterke voordelen

Aldus aan BigCommerce verteld door Rajiv Shanmungananthan, Customer Facing Applications Lead bij ResMed Azië, resmed.com

De lancering van onze online B2B-winkel gaf ons team lucht, waardoor er minder chaos ontstond vanaf het einde van de maand, en bood ondersteuning voor hun ordermanagementwerk.

De uitdagingen waar ons team voor stond werden met BigCommerce grotendeels overwonnen en we ondervonden ook extra voordelen zoals:

  • De kracht om creatief te zijn met de uitgebreide promotiemogelijkheden van het platform om bestelpatronen en gedrag van distributeurs te beïnvloeden. Zo deden we online acties om distributeurs te belonen die bereid waren vroeger in de maand te bestellen, in plaats van te wachten tot het einde van de maand, wat vroeger een zwaardere werklast voor ons logistiek team betekende
  • Het bedieningspaneel voor productbeheer toont een real-time overzicht van de voorraad, zodat we snel kunnen reageren en onze bestelpatronen voor bevoorrading kunnen aanpassen
  • We zagen een kans om de bestellingen voor accessoires te verbeteren en zo onze distributeurs die verwante producten nodig hebben meer zichtbaarheid te geven
  • Het analysedashboard biedt waardevolle gegevens en inzichten die echt van onschatbare waarde waren in onze strategie en planning, zoals de functie voor verlaten winkelwagentjes en het analysedashboard.

Een platform dat alles doet

Aldus aan BigCommerce verteld door Rajiv Shanmungananthan, Customer Facing Applications Lead bij ResMed Azië, resmed.com

Over het geheel genomen heeft BigCommerce ons team in India enorm geholpen om zich te blijven concentreren op de groei van onze nieuwe online B2B e-commerce-business, doordat ze meer tijd hebben om zich te concentreren op marketing en andere meer strategische initiatieven omdat ze minder bezig zijn met operationele orderverwerkingsactiviteiten.

We kijken ernaar uit om BigCommerce voor veel van onze Aziatische markten in de plaatselijke talen te gebruiken en in de nabije toekomst meer functies en integraties te gebruiken.

"Over het geheel genomen heeft BigCommerce ons team in India enorm geholpen om zich te blijven concentreren op de groei van onze nieuwe online B2B e-commerce-business, doordat ze meer tijd hebben om zich te concentreren op marketing en andere meer strategische initiatieven omdat ze minder bezig zijn met operationele orderverwerkingsactiviteiten."

Rajiv Shanmungananthan HOOFD KLANTGERICHTE TOEPASSINGEN BIJ RESMED AZIË, RESMED.COM

Meer succesverhalen