Skullcandy verplettert e-commerce-innovatie op BigCommerce

Bekijk hoe personaliseerbaar, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben ontworpen.

Casestudy laptophandelaar in apparaten

200%

meer omzet

40%

meer conversies

100%

meer websiteverkeer

Prestatiestatistieken vergelijken 2018 met 2023 voor de wereldwijde websites van Skullcandy.com.

Een audiorevolutie ontketenen

De oprichter van Skullcandy, Rick Alden, lanceerde het bedrijf in 2003 met Link, een apparaat waarmee gebruikers eenvoudig konden schakelen tussen telefoongesprekken en naar muziek luisteren via hetzelfde paar oordopjes - een revolutionair idee in die tijd, toen die apparaten nog gescheiden waren.

Bijna twee decennia later is Skullcandy continu geëvolueerd en uitgegroeid tot een van 's werelds meest toonaangevende bedrijven op het gebied van audio. Daarbij kan het bedrijf vertrouwen op een e-commerceplatform dat geen enkele moeite heeft met hun baanbrekende technologieën.

UITDAGING

De hoge kosten van Salesfoce Commerce Cloud.

Skullcandy verkocht in eerste instantie via Salesforce Commerce Cloud, maar liep al snel tegen uitdagingen aan.

"Salesforce Commerce Cloud was duur in beheer en onderhoud. Het was niet erg flexibel, ons team kwam maar traag vooruit en we moesten externe ontwikkelaars inzetten, wat tot hogere kosten leidde,” zegt Mark Hopkins, Chief Information Officer bij Skullcandy.

Daarom stapten ze over op BigCommerce. Met de hulp van The ZaneRay Group, een bekroonde BigCommerce-bureaupartner, lanceerden ze in slechts zes maanden tijd in totaal zeven internationale sites in drie talen en vier valuta.

"Bij de overstap namen we afscheid van een platform met een hoge mate van customization. We wisten dat we de zaken wilden vereenvoudigen en de complexiteit wilden verlagen. Maar, we waren bang dat dat zou leiden tot een site die lang niet zo robuust was als onze vorige, op maat gemaakte site", vertelt Hopkins.

"Gelukkig was het eindresultaat zelfs beter. Onze nieuwe site is eenvoudiger te onderhouden, ziet er beter uit en helpt ons te innoveren op manieren die we nooit voor mogelijk hadden gehouden", vervolgt hij. "We hebben geen enkele concessies hoeven doen op het gebied van features of functionaliteit."

Nu, vijf jaar na de overstap naar BigCommerce, maakt Skullcandy gebruik van zijn creatieve interne team, een getalenteerde bureaupartner en een flexibel e-commerceplatform om te zorgen dat het bedrijf relevant blijft in een snel veranderende sector.

“We hebben nog iets beters kunnen doen. Het is gemakkelijker te ondersteunen, het ziet er beter uit en het helpt ons te innoveren op manieren die we nooit voor mogelijk hadden gehouden. We hebben geen concessies hoeven doen aan features of functionaliteit.”

Mark Hopkins, Chief Information Officer, Skullcandy

OPLOSSING

De innovatieve kant van Skullcandy in de spotlights met BigCommerce.

Skullcandy is een lifestylemerk en technologiebedrijf, en innovatie is essentieel als het gaat om groei. Of die innovatie nu in hun producten, merk of website zit, het is belangrijk dat Skullcandy alle vrijheid heeft om creatief te zijn.

“Innovatie is voor ons van cruciaal belang”, aldus Hopkins. “We hebben Amerikaanse en internationale sites en we moeten ons merk kunnen laten zien op een manier die resoneert met onze klanten wereldwijd.”

"Als je je voor de volle 100% richt op het verbeteren van je website, blijft er niets meer over voor al je andere kanalen", vertelt Penny Porterfield, Vice President of Business Development bij ZaneRay. "Zorg dus dat je website een solide basis heeft, zodat je je kunt richten op je bedrijfsactiviteiten in plaats van voortdurend te moeten ploeteren."

Campagnes lanceren en uitbreiden naar nieuwe markten.

Skullcandy heeft verschillende merkcampagnes gelanceerd die hun kernideeën en producten weerspiegelen. Tijdens de COVID-19-pandemie brachten ze limited-editionproducten en nieuwe playlists met bijzondere artiesten en stemmingen uit, die allemaal draaien om positiviteit en mentaal welzijn. "Dankzij de custom CMS die we ontwikkelden met behulp van BigCommerce konden we die innovaties in de site integreren, zodat ze die verhalen konden vertellen en die campagnes konden lanceren", legt Porterfield uit.

Hun custom CMS bleek ook nuttig toen het bedrijf ging uitbreiden naar andere categorieën. Voortbouwend op hun positie in lifestyle audio zette Skullcandy onlangs stappen in een nieuwe categorie: gaming. Dat het bedrijf doorgroeide naar nieuwe branches en het merk zo snel kon uitbreiden, bleek de sleutel tot hun succes.

“Ze willen echt toonaangevend zijn met hun merk, en dat is zo belangrijk. Om je website net zo toonaangevend te houden, moet je regelmatig en snel campagnes kunnen lanceren", vertelt Kirk Cornelius, Vice President of Strategy and Communications bij ZaneRay. "Die flexibiliteit, die snelheid en de mogelijkheid om campagnes snel te kunnen lanceren, dat zijn de punten waarin BigCommerce echt uitblinkt."

Een optimale e-commerce-ervaring

Dankzij hun unieke benadering van e-commerce wist Skullcandy niet alleen te innoveren met hun merk, maar ook met hun site-ervaring. Met behulp van het Stencil-thema van BigCommerce zijn ze erin geslaagd om live te gaan met acht afzonderlijke site-instanties over de hele wereld.

"We zijn online altijd wel bezig met een of andere samenwerking voor een limited-edition", vertelt Hopkins. “We werken samen met merken als Budweiser, Pit Viper en Doritos. Onze flexibele website-infrastructuur is daarbij van cruciaal belang; daardoor kunnen we snel en effectief lanceren.”

De optimalisatie van productpagina's was ook belangrijk om klanten te informeren. De technische details van elk product zijn een cruciaal aspect van het klanttraject.

"Ze moeten heel wat unieke specificaties voor hun producten presenteren, op een informatieve maar herkenbare manier", legt Porterfield uit. "Het is veel informatie, maar het was niet veel werk om de klant dat gevoel te geven van 'Ik weet wat ik koop en ik ben er blij mee want ik heb al deze informatie'."

Ook het afrekenen was een aandachtsgebied voor Skullcandy. Om de uiteenlopende kortings- en betalingsstrategieën over de hele wereld te kunnen ondersteunen, hadden ze nog een oplossing op maat nodig die geen moeite had met een snel veranderende omgeving. Ook hierbij kon ZaneRay helpen.

"Met de storefront-API van BigCommerce konden we een aantal unieke programma's inzetten om aan de wensen van Skullcandy te voldoen. We wisten de kosten laag te houden, waarmee we veel problemen voor het bedrijf konden oplossen", legt Porterfield uit.

Uitgelichte toepassingen:

  • Facebook-advertenties en Instagram Shopping

  • Tiktok, Snapchat

  • Google betaald zoeken en winkelen

  • YouTube

  • InStockNotify

  • Yotpo-beoordelingen

  • Simon Mail

Technische kenmerken:

  • Enterprise Resource Planning (ERP)

    • SAP By Design

  • Order management system (OMS)

    • Customised

  • Product Information Management (PIM)

    • Jasper PIM

  • Enterprise Service Bus (ESB)

    • MuleSoft

“Het hebben van de flexibiliteit die BigCommerce ons biedt, die snelheid en het snel op de markt kunnen brengen van campagnes is echt waar BigCommerce in uitblinkt.”

Kirk Cornelius vice-president strategie en communicatie, the zaneray group

"BigCommerce blijkt echt een geweldige oplossing. We hebben voor BigCommerce gekozen omdat we voelden dat ze ons merk echt begrijpen. Ze doen er alles aan om ons te helpen. En ook met het oog op de kosten passen ze perfect bij ons."

Mark Hopkins, Chief Information Officer, Skullcandy

Casestudy-verkoper van apparaattablets

RESULTATEN

Een pure samenwerking aan succesvolle e-commerce.

Vijf jaar na de overstap naar BigCommerce groeit Skullcandy nog steeds, met een e-commercebusiness die in die tijd meer dan verdrievoudigde. Sinds de overstap naar BigCommerce zijn de omzet, het conversiepercentage en het siteverkeer van Skullcandy met respectievelijk 200%, 40% en 100% gestegen.

"BigCommerce blijkt echt een geweldige oplossing.", vertelt Hopkins wanneer we hem vragen naar de samenwerking. "We hebben voor BigCommerce gekozen omdat we voelden dat ze ons merk echt begrijpen. Ze doen er alles aan om ons te helpen. En ook met het oog op de kosten passen ze perfect bij ons."

“ZaneRay heeft ons echt op weg geholpen, niet alleen met het vinden van BigCommerce en het beoordelen van platforms, maar ook met het benutten van alle kansen voor onze e-commerceactiviteiten”, vervolgt Hopkins. "Ze kennen het platform ontzettend goed en helpen ons op de hoogte te blijven van alle nieuwe updates en mogelijkheden."

“Skullcandy daagt ons regelmatig uit op het gebied van ontwikkeling. Ze nemen contact met ons op en zeggen: 'Dit is hoe we deze campagne willen voeren' of 'Hoe doen we X, Y en Z?' Dat is waar BigCommerce van pas komt”, aldus Porterfield. "We gaan letterlijk om de tafel zitten met het BigCommerce Team en zeggen: 'Onze klant wil zus en zo. Wat radden jullie aan?' Samen komen we tot oplossingen en dat is fantastisch.”

VOORUIT KIJKEN

Het merk ontwikkelen met BigCommerce

Het lijdt geen twijfel dat Skullcandy en ZaneRay de grenzen van innovatie in hun branche zullen blijven verleggen. Skullcandy zorgt voor een geweldige merkervaring en betreedt nieuwe categorieën, en zal het komende jaar diverse nieuwe producten uitbrengen. Een daarvan is de nieuwste versie van hun Crusher™ over-ear hoofdtelefoontechnologie, die in het voorjaar op de markt wordt gebracht.

BigCommerce blijft paraat om deze innovatie online te ondersteunen en om het bedrijf te helpen buiten de gebaande paden te gaan om te groeien.

"E-commerce was altijd al belangrijk voor ons," legt Hopkins uit, "en het draait allemaal om de klantervaring - om de klant die onze site bezoekt en meer leert over ons merk en onze producten. Nu e-commerce steeds belangrijker wordt in onze strategie, heeft BigCommerce een centrale rol bij die groei.”

Gepubliceerd: april 2023

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyMiniatuur casestudy decibullz

Decibullz

Lees het verhaal
Read Case StudyMiniatuur casestudy Bullitt

Uplift Desk

Lees het verhaal
Read Case StudyCasestudy miniatuur nokia 2x

HMD (Nokia)

Lees het verhaal