Skullcandy verlegt de grenzen van e-commerce en audio met BigCommerce

Bekijk hoe personaliseerbaar, kosteneffectief en betrouwbaar
BigCommerce is en waarom we het zo hebben ontworpen.

Productrondleiding bekijken
Case study device laptop skullcandy
104%
meer websiteverkeer
146%
toename van inkomsten
50%
verhoging van het conversiepercentage

Vergelijking prestaties jan-mrt 2021 met jan-mrt 2020
voor de internationale websites van Skullcandy.com.

Een audiorevolutie ontketenen

Rick Alden is een liefhebber van snowboarden. Hij is ook een initiatiefrijk persoon, die problemen snel herkent en zijn eigen, innovatieve ideeën en ingevingen aanwendt om ze op te lossen. Een van die ingevingen kreeg Rick tijdens het snowboarden in Park City, Utah. Hij luisterde lekker naar de muziek in zijn headset en ging er helemaal in op, hangend in de stoeltjeslift op weg naar zijn volgende snowboardavontuur, toen hij een telefoontje kreeg dat hij moest aannemen. Het probleem was dat hij niet gemakkelijk kon overschakelen van zijn headset naar het telefoontje. Het was begin jaren 2000 en dat soort technologie was nog niet beschikbaar.

Boven op die besneeuwde berg, dacht Rick dat er een betere manier moest zijn voor actieve mensen zoals hij om ongestoord naar hun favoriete muziek te luisteren en zonder problemen over te kunnen schakelen naar een oproep. Er bleek inderdaad een oplossing voor te bedenken en in 2003 richtte Rick het lifestyle-audiomerk Skullcandy op .

Bijna twee decennia later en door constante evolutie is Skullcandy uitgegroeid tot een van 's werelds meest toonaangevende bedrijven op het gebied van audio. Met de meeslepende technologieën voor hoofdtelefoons en oordopjes zet het bedrijf zich in voor de missie om de viscerale kracht van muziek mogelijk te maken voor iedereen.

UITDAGING

Het bedrijf had daarvoor een platform nodig om zijn publiek te bereiken en te blijven boeien

Het voornaamste doelpubliek van Skullcandy Skullcandy bevindt zich op het scherpst van de snede. De klanten van Skullcandy zijn jeugdige en avontuurlijke audioliefhebber: ze houden van muziek en nieuwe ervaringen, en zijn constant op zoek naar innovatie. Om met dit publiek mee te kunnen bewegen, had Skullcandy een e-commerceplatform nodig. 

Platforms die voor Skullcandy serieus in aanmerking zouden komen, moesten in ieder geval voldoen aan vier belangrijke elementen: veelzijdig, personaliseerbaar, betaalbaar en een onovertroffen gebruikerservaring. Het vorige platform, Salesforce Commerce Cloud, voldeed daar niet aan.

"Salesforce Commerce Cloud was duur in beheer en onderhoud. Het was niet erg flexibel, ons team kwam maar traag vooruit en we moesten externe ontwikkelaars inzetten, wat tot hogere kosten leidde.,” zegt Mark Hopkins, Chief Information Officer bij Skullcandy. "Om op het gewenste niveau onze e-commerce te kunnen voeren, moesten we de verschillende opties voor platforms vanuit elke hoek onderzoeken."

BigCommerce en Shopify waren de belangrijkste platforms waarop we ons richtten. Vereenvoudiging, in combinatie met betere prijzen en de veelzijdigheid waardoor Skullcandy de regiezou hebben over waar het bedrijf heen ging, zorgde ervoor dat het bedrijf voor BigCommerce koos. 

"We wilden een deel van het beheer en de ontwikkeling van de website zelf doen", zegt Hopkins. "Toen we Salesforce Commerce Cloud gebruikten, waren we sterk afhankelijk van externe contractanten en hadden we niet veel interne kennis van het platform."

Skullcandy wilde samenwerken met een e-commerceprovider die geïnteresseerd was in een tweerichtingsrelatie. Hopkins zegt: “BigCommerce is momenteel veel op ons georiënteerd en wij op BigCommerce. Het is een zeer productieve samenwerkingsrelatie. BigCommerce was vanaf het begin al geïnteresseerd om een partner van ons te zijn.”

Skullcandy was ook gericht op het verminderen van de overhead van het e-commerceplatform en terugbrengen van de benodigde middelen om de dagelijkse behoeften van hun wereldwijde e-commercewebsites te beheren. “Een van de dingen die ons het meest aantrok bij BigCommerce was dat ons niet-technische team de afreken-, belasting-, verzendings- en betalingsmethodes van onze wereldwijde winkels kon configureren met eenvoudige, vooraf ingestelde keuzes. We hebben niet alleen vier tot vijf maanden aan aangepaste integraties en ontwikkelingskosten kunnen vermijden, maar we kunnen ons ook blijven concentreren op het leveren van de beste klantenervaring die er is”, zegt Jenny Buchar, Director of Digital Experience and Operations bij Skullcandy.

"Salesforce Commerce Cloud was duur in beheer en onderhoud. Het was niet erg flexibel en ons team moest externe ontwikkelaars inzetten, wat tot hogere kosten leidde."

Mark Hopkins Chief Information Officer, Skullcandy

“Een van de dingen die ons het meest aantrok bij BigCommerce, was dat niet-technische medewerkers de afreken-, belasting-, verzendings- en betalingsmethoden van de internationale winkels konden beheren met eenvoudige, vooraf ingestelde keuzes."

Jenny Buchar DIRECTOR OF DIGITAL EXPERIENCE AND OPERATIONS, SKULLCANDY

OPLOSSING

Schaalbaarheid. Aanpasbaarheid. Flexibiliteit.

“Bij het beoordelen van de diverse platforms dachten vonden we schaalbaarheid meer een handige extra. Maar ik denk niet dat iemand van ons toen had kunnen voorspellen dat de e-commerce zo zou gaan groeien als later bleek”, aldus Hopkins. "Nu we hebben gezien hoe de schaalbaarheid van BigCommerce presteert, hoe goed het de hogere snelheid en het toegenomen transactievolume aan kan, zijn we er nog meer van overtuigd dat dit de beste oplossing voor ons was."

Met de open API's van BigCommerce kan Skullcandy eenvoudig de weg vinden binnen de bestaande technologie-architectuur. Het platform kan alles wat Skullcandy nodig heeft integreren om ervoor te zorgen dat de hoge transactievolumes worden verwerkt en de systemen de vraag bijhouden.

"Met de API's van BigCommerce kan Skullcandy het productinformatiesysteem koppelen, de voorraad continu synchroniseren, verbinding maken met creditcardbedrijven, belasting berekenen en al deze informatie integreren in ons ERP-systeem voor de orderverwerking", aldus Hopkins.

Bij het uitbouwen van de website vroeg het Skullcandy-team zich af of het in de toekomst een wereldwijd bedrijf zou kunnen worden met verschillende websites in meerdere landen en in verschillende valuta's. Met het ontwerp- en ontwikkelingsbureau The ZaneRay Group en BigCommerce als samenwerkingspartners, was het antwoord daarop een volmondig ja! In slechts zes maanden tijd werden in totaal zeven internationale websites gelanceerd in drie talen en vier valuta's. 

"Ondanks dit ambitieuze lanceringsschema verliep de migratie zonder problemen. "Onze online inkomstenstroom en ons fulfillmentproces zijn niet onderbroken geweest en de site ziet er prachtig uit,"zegt Hopkins.

Uitgelichte toepassingen:

Technische kenmerken:

  • Enterprise Resource Planning (ERP)
    • SAP By Design
  • Order management system (OMS)
    • Op maat gemaakt
  • Product Information Management (PIM)
    • Jasper PIM
  • Enterprise Service Bus (ESB)
    • MuleSoft
  • Customer Relationship Management (CRM)
    • Vanaf 2021


Apps en integraties inzetten om gelijk op te gaan met het bedrijf

Via het doorgelichte netwerk van apps en integraties van BigCommerce lukt het Skullcandy beter om onze dagelijkse en driemaandelijkse doelen te behalen, en heeft het toegang tot de nieuwste apps en integraties die werken met BigCommerce.

“We profiteren van het enorme scala aan kant-en-klare integraties van derde integraties dat door BigCommerce toegankelijk wordt gemaakt voor alle klanten. Twee van onze grotere servicepartners zijn Yotpo voor productbeoordelingen en Klavyio voor e-mailmarketing. De integratie van deze services verliep soepel en snel”, vertelt Buchar.

“Dankzij de plug-ins kunnen we snel schakelen. We hoeven geen enorme hobbels te nemen als we iets willen veranderen of een nieuwe functionaliteit willen gebruiken. Het is heel eenvoudig om je aan te passen en met het bedrijf mee te bewegen,” zei Hopkins.

"Met de API's van BigCommerce kan Skullcandy het productinformatiesysteem koppelen, de voorraad continu synchroniseren, verbinding maken met creditcardbedrijven, belasting berekenen en al deze informatie integreren in ons ERP-systeem voor de orderverwerking."

Mark Hopkins Chief Information Officer, Skullcandy


"Dankzij de plug-ins kunnen we snel schakelen. We hoeven geen enorme hobbels te nemen als we iets willen veranderen of een nieuwe functie willen gebruiken. Het is heel eenvoudig om iets aan te passen en met het bedrijf mee te bewegen."

Mark Hopkins Chief Information Officer, Skullcandy

"We zetten echt in op social commerce door gebruik te maken van de ingebouwde integraties van BigCommerce en onze productcatalogi zo te presenteren op sociale kanalen. Een bestelling begint op het sociale kanaal en wordt naadloos doorgeleid naar het configuratiescherm van BigCommerce voor gestroomlijnde fulfillment."

Mark Hopkins Chief Information Officer, Skullcandy
Case study device tablet skullcandy

RESULTATEN

Zo ziet succes eruit

Skullcandy heeft ontdekt op welke beat zijn klanten lekker gaan en dit zie je terug in de online prestaties van het merk. In een jaarlijkse vergelijking tussen januari-maart 2021 en januari-maart 2020, zag Skullcandy een toename van 104% in het websiteverkeer, een toename van 146% in inkomsten en een toename van 50% in de conversieratio.

Sociale media spelen een belangrijke rol in het algehele digitale succes van Skullcandy. Door gebruik te maken van de Facebook Shops-integratie kunnen Skullcandy-klanten zorgeloos winkelen op zowel Facebook als Instagram.

"Elke keer dat we een atleet, muzikant of influencer hebben die ons helpt een nieuw product te lanceren, koppelen we elk product aan Instagram", zegt Kathryn Smith, Global Brand Director bij Skullcandy. “We zorgen ervoor dat de inhoud in het hele ecosysteem linkt naar Instagram Shopping. Vanuit het oogpunt van de consument is dat geweldig. We zijn blij met de mogelijkheid om via Instagram te kunnen winkelen.”

"We zetten echt in op social commerce door gebruik te maken van de ingebouwde integraties van BigCommerce en onze productcatalogi zo te presenteren op sociale kanalen. Een bestelling begint op het sociale kanaal en wordt naadloos doorgeleid naar het configuratiescherm van BigCommerce voor gestroomlijnde fulfillment," stelt Hopkins.

Omdat Skullcandy is gebouwd op BigCommerce, een Open SaaS-platform, hoeft het team zich geen zorgen meer te maken over de hosting van de website en kan het zich nu concentreren op de merchandising en groei van de online activiteiten. Bovendien werkt het team in een extreem flexibele omgeving, waarin snel geschakeld kan worden om aan de zakelijke behoeften te voldoen - en het bedrijf bespaart aanzienlijk op ontwikkelings- en algemene platformkosten.

“We zorgen ervoor dat content uit het gehele ecosysteem linkt naar Instagram Shopping. Voor de consument is dat geweldig. We zijn blij met de mogelijkheid om via Instagram te verkopen.”

KATHRYN SMITH GLOBAL BRAND DIRECTOR, SKULLCANDY

VOORUIT KIJKEN

Onbegrensd en niet te stoppen

In 2019 waren het 12 Moods. In 2020 was het Mood Boost. Nu, in 2021, inspireert Skullcandy zijn klanten om grenzen te verleggen, zowel de werkelijke grenzen als de ingebeelde grenzen, met de nieuwste campagne, Sound without Boundaries .

Deze campagnes sluiten aan bij de "content to commerce"-strategie van Skullcandy en bieden een schat aan nieuwe content, op sociale media en op de voortdurend veranderende website.

“Toen we met deze campagnes begonnen, wisten we dat we dingen zouden gaan veranderen, en in de loop van de tijd hebben we het tempo opgevoerd. Dus achteraf gezien is het goed dat we voor BigCommerce hebben gekozen, omdat het een platform is dat gemakkelijk kan worden geactualiseerd met nieuwe content”, aldus Hopkins.

In de toekomst zal Skullcandy doorgaan met het kiezen van systemen en diensten waarmee het de totale eigendomskosten van de website laag kan houden. En volgens Buchar heeft Skullcandy is niet uit te sluiten dat Skullcandy de beste services strategisch gaat combineren en in de toekomst met een headless commerce-oplossing komt.

"De wereld om ons heen vernadert continu. We moeten er echt voor waken dat we niet alleen maar achterover gaan leunen en meeliften op de golf van ons succes", zegt Hopkins. “We denken na over wat de toekomst biedt, waar we rekening mee moeten houden en waar we onze inspanningen op moeten richten. Zo willen we de toekomst benaderen, stappen nemen om onze eigen grenzen te verleggen en een geweldige e-commerce-ervaring neerzetten."

“Toen we met deze campagnes begonnen, wisten we dat we dingen zouden gaan veranderen, en in de loop van de tijd hebben we het tempo opgevoerd. Terugkijkend is het goed dat we hebben gekozen voor BigCommerce, omdat we via dit platform makkelijk nieuwe content kunnen toevoegen."

Mark Hopkins Chief Information Officer, Skullcandy


Gepubliceerd: juni 2021

Meer succesverhalen

You'll be redirected in just a moment.