Cuttingboard Main Hero

CuttingBoard automatiseert personalisatie en realiseert zo snelle groei van 220% met BigCommerce

Hoe een culinair productbedrijf zijn omzet en productenaanbod heeft weten uit te breiden met behulp van een flexibel e-commerceplatform.


48% 220% 13%
omzetgroei op jaarbasis omzetgroei na introductiehogere AOV op jaarbasis

Het succesverhaal van CuttingBoard

Drie jaar geleden wilde Grant Yuan iets anders gaan doen en zijn marketing- en PPC-ervaring combineren met zijn passie voor koken.

Hij besloot gepersonaliseerde snijplanken te maken en deze via een online winkel te verkopen.

Als eerste bekeek hij de verschillende e-commerceplatformen die er beschikbaar waren. Met behulp van zijn technische vakkennis stelde hij verschillende opties op de proef.

Hij koos uiteindelijk voor BigCommerce vanwege de schaalbaarheid en gebruiksklare functionaliteit die dit platform bood.

Na de opening van de winkel heeft CuttingBoard een omzetgroei van 220% weten te behalen, en een jaarlijkse omzetgroei van 48%.


Liever BigCommerce dan Shopify, Magento en OpenCart

Zoals verteld aan BigCommerce door Grant Yuan, president van CuttingBoard.com

Ik heb allerlei proefversies uitgeprobeerd, van BigCommerce, Shopify, Magento tot OpenCart.

Ik kende opties zoals OpenCart al, maar wilde eerst praktische ervaring opdoen met het platform voor ik mijn uiteindelijke beslissing nam.

Ik had al vrij snel in de gaten dat BigCommerce de beste gebruiksklare functies bood, terwijl de anderen meer op extensies en add-ons vertrouwden.

Ik zocht een tool waar ik meteen mee aan de slag zou kunnen, zonder een al te lange aanlooptijd voordat alles zou functioneren zoals ik dat wilde.

Ik zag al gauw dat BigCommerce het platform was waarop we als bedrijf konden groeien, zonder tijdens dit proces tegen grote problemen aan te lopen.

Onderwerpen die aan bod komen

Eenvoudig beheer van een groeiend productaanbod

Zoals verteld aan BigCommerce door Grant Yuan, president van CuttingBoard.com

In het begin hadden we maar 30-40 producten in ons assortiment en was het bedrijf op kleine schaal actief. In de afgelopen paar jaar zijn we echter vrij snel gegroeid.

Ons aanbod bestaat nu uit meer dan 300 SKU's. De complexiteit is dus groter.

Het mooie is dat we in onze BigCommerce-winkel gebruik kunnen maken van Skubana, een handige tool die het beheren en uitvoeren van bestellingen via meerdere kanalen (waaronder eBay en Amazon) heel eenvoudig voor ons maakt.

Met deze tool kunnen we al onze bestellingen bij verschillende directe leveranciers (dropshippers), magazijnen en fulfilmentcentra vanuit een centraal dashboard beheren, via een geautomatiseerd proces. Er komt geen handmatige invoer aan te pas. Echt superhandig.

Skubana activeren voor uw online bedrijf


Conversie verhogen met ingebouwde kortingen en promoties

Zoals verteld aan BigCommerce door Grant Yuan, president van CuttingBoard.com

Ik was altijd erg tegen het aanbieden van kortingen, maar na de ingebouwde kortingstools van BigCommerce te hebben geprobeerd, ben ik helemaal overstag.

Dankzij tools zoals het verzenden van e-mails na het verlaten van winkelwagens is het conversiepercentage enorm toegenomen.

Zelfs een klein gebaar zoals het bieden van een korting van 5-10% leverde al goede resultaten op.


Ik was altijd erg tegen het aanbieden van kortingen, maar na de ingebouwde kortingstools van BigCommerce te hebben geprobeerd, ben ik helemaal overstag. Dankzij tools zoals het verzenden van e-mails na het verlaten van winkelwagens is het conversiepercentage enorm toegenomen. Grant Yuan, president van CuttingBoard.com


In onze BigCommerce-winkel maken we gebruik van Skubana, een handige tool die het beheer en de uitvoering van bestellingen via meerdere kanalen (waaronder eBay en Amazon) heel eenvoudig maakt. Grant Yuan, president van CuttingBoard.com
Wij bieden onze klanten diverse personalisatiemogelijkheden. Wat dus ook een goede functie van BigCommerce is, is dat we deze personalisaties aan het productselectieproces toe kunnen voegen. Grant Yuan, president van CuttingBoard.com
Cuttingboard Quote Hero

Mogelijkheid om producten te personaliseren

Zoals verteld aan BigCommerce door Grant Yuan, president van CuttingBoard.com

Wij bieden onze klanten diverse personalisatiemogelijkheden. Wat dus ook een goede functie van BigCommerce is, is dat we deze personalisaties aan het productselectieproces toe kunnen voegen.

Daardoor bieden we unieke producten en verbeteren we de algehele UX van onze website.

Klanten kunnen nu binnen enkele klikken unieke geschenken en gepersonaliseerde items creëren en bestellen.


Bespaar tijd met slimme tools

Zoals verteld aan BigCommerce door Grant Yuan, president van CuttingBoard.com

Mijn advies aan andere bedrijfseigenaren is: bespaar tijd en concentreer u op zaken die er ook echt toe doen.

In plaats van tijd te verspillen aan handmatige invoer van gegevens en productverpakking, moet u zich richten op de dingen waar uw bedrijf echt van groeit, zoals marketing, bedrijfsontwikkeling enz.

Dan kunt u het aan onze tools en integraties overlaten om voor de andere elementen van uw bedrijf te zorgen en uw werk uitbesteden waar dit nodig is.

Durf te investeren in de middelen waarmee u uw bedrijf sneller kunt laten groeien, met minder stress.


In plaats van tijd te verspillen aan handmatige invoer van gegevens en het verpakken van producten, moet u zich juist richten op de dingen waar uw bedrijf echt van groeit, zoals marketing, bedrijfsontwikkeling enz. Grant Yuan, president van CuttingBoard.com
Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer succesverhalen

Silk Road Teas

Silk Road Teas

Lees hun verhaal
Incy Interiors

Incy Interiors

Lees hun verhaal
Plums Lingerie

Plums Lingerie

Lees hun verhaal

Benieuwd wat BigCommerce voor uw bedrijf kan betekenen?

UW GRATIS PROEFPERIODE BEGINNEN
Grootschalig of gevestigd bedrijf? Demo aanvragen