Kap7 Hero Asset

Kap7 maakt een groei door van 400% door overstap van aangepast platform naar BigCommerce

Een overstap van een aangepast platform naar BigCommerce verhoogde de omzet met 400%, en dat was nog maar het begin.


30% 400% 27%
omzetgroei op jaarbasis omzetgroei 1e jaar op BigCommerceverhoging van het conversiepercentage

Het succesverhaal van Kap7

KAP7 werd opgericht door twee voormalige Olympische waterpoloatleten: Bradley Schumacher en Wolf Wigo. In het begin van de jaren 2000 zagen ze een gat in de markt voor waterpolokleding. Ze zagen een duidelijke verkoopkans in het rechtstreeks aan de consument leveren van producten van hogere kwaliteit.

Hun doel was om een merk op te bouwen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit verkoopt, gemaakt van materiaal van de hoogste kwaliteit. Ze werkten samen met fabrikanten die waren gespecialiseerd in vormgeving om te bepalen hoe het beste functionele product eruit ziet voor de waterpolosport en -atleten. Daarna begonnen ze te verkopen aan coaches en atleten.

Maar e-commerce kwam niet meteen van de grond. Het aangepaste platform waarmee ze werkten hield ze tegen - updates aan dat platform kostten bakken met geld en tijd. Toen gingen de Olympiërs op zoek naar een ander e-commerceplatform – een platform dat paste bij de kwaliteit en hoge verwachtingen van de producten die ze verkopen.

Tegenwoordig is Kap7 de officiële waterpolobalsponsor van elke middelbare school en universiteitsvereniging die waterpolo als sport aanbiedt in de VS. In 2016 hebben ze de officiële sponsoring van het Amerikaanse Olympische team binnen gesleept. En nu willen ze uitbreiden naar Europa en daarbuiten.

En deze keer verloopt de e-commerce vlotjes.

Piek in verkoop van 400% na migratie van aangepast platform naar BigCommerce

Zoals verteld aan BigCommerce door Alex Young, algemeen directeur bij Kap7.

We werkten al 2 jaar vanaf een aangepast e-commerceplatform en gaven honderdduizenden dollars uit aan een systeem dat nooit helemaal werkte. We besloten dat we wilden overstappen vanwege de kosten en de tijd die het platform ons kostte aan bedrijfsontwikkeling.

BigCommerce is een geweldige oplossing voor ons. We konden heel vlot aan de slag. We konden snel meerdere thema's testen om te kijken welke daarvan het beste bij onze branding passen.

We maken nu een gemiddelde groei door van 30% op jaarbasis met BigCommerce. Het eerste jaar dat we overstapten, zagen we een stijging van 400% in de verkoop ten opzichte van onze activiteiten op het aangepaste platform." Dat was binnen twee maanden na livegang!

Indrukwekkende gebruiksklare functionaliteit

Zoals verteld aan BigCommerce door Alex Young, algemeen directeur bij Kap7.

We zijn nu bijna 3 jaar bij BigCommerce. Elke dag vragen we ons nog af: "Waarom werkt dit zo goed? Waarom is dit zo eenvoudig?" De omzetgroei was geweldig, maar de operationele efficiëntie was het grootste pluspunt voor KAP7.

Toen we op zoek waren naar een nieuw platform, wilden we er een waarmee we ons merk konden neerzetten in lijn met onze totaalvisie. BigCommerce heeft ons daarbij geholpen.

De eenvoudige app-integraties van BigCommerce zoals productrecensies, chatboxen en e-mailverzamelingen zijn de kers op de taart.


De eenvoudige app-integraties van BigCommerce zoals productrecensies, chatboxen en e-mailverzamelingen zijn de kers op de taart. Alex Young, algemeen directeur bij Kap7
We maken nu een gemiddelde groei door van 30% op jaarbasis met BigCommerce. Het eerste jaar dat we overstapten, zagen we een stijging van 400% in de verkoop ten opzichte van onze activiteiten op het aangepaste platform." Dat was binnen twee maanden na livegang! Alex Young, algemeen directeur bij Kap7
Kap7 Quote Asset

Verkoop via meerdere online kanalen en personalisatie zorgen voor enorme groei

30% 400% 27%
groei op jaarbasis groei 1e jaar op BigCommerceverhoging van het conversiepercentage


Zoals verteld aan BigCommerce door Alex Young, algemeen directeur bij Kap7.


De voordelen van verkopen op zowel uw website als Amazon

Amazon heeft ook een grote impact gehad op onze e-commerceverkoop. Een belangrijke focus voor onze groei voor de komende jaren is kijken hoe we dat deel verder kunnen uitbouwen.

Verkopen op Amazon was een goed idee voor ons. We winkelden zelf privé al vaak op Amazon en kwamen daar geen van onze directe concurrenten tegen. Zodra je producten zijn opgezet binnen de richtlijnen van Amazon, is het alleen nog maar een kwestie van hoe je meer kan verkopen of kan verbeteren in het targeten van klanten.

Meer informatie over het Amazon-succesverhaal van Kap7


Gerichte marketing door middel van gepersonaliseerde content

Zoals verteld aan BigCommerce door Alex Young, algemeen directeur bij Kap7.

A big reason for our success with BigCommerce is targeted marketing. We know who the end consumer is (the age-group water polo athlete), and who the purchaser is (the parent or coach). In order to market to each customer type, we use product reviews from both purchasers as well as professional video product reviews. We also provide drill and tips, and collaborate with national team coaches and athletes to educate about the sport.

Het BigCommerce-platform biedt ons de flexibiliteit om marketingcontent op maat te bieden, aangepast aan elk type klant dat we hebben gedefinieerd. Onze marketingcampagnes zijn ontwikkeld rond het voorzien in de behoefte van coaches, ouders, spelers en waterpololiefhebbers.

Dankzij BigCommerce kunnen we ons op specifieke groepen en gerichte markten. We hebben ons bijvoorbeeld gericht op de verkoop van pakken met Alaska-print aan waterpololiefhebbers in Alaska met behulp van Google AdWords. We zagen een onmiddellijke verkoopstijging van 125% voor producten in die specifieke print op een geografische locatie waar de sport niet heel populair was.


Hoe betrokkenheid en educatie de verkoop verhogen

Zoals verteld aan BigCommerce door Alex Young, algemeen directeur bij Kap7.

We zijn grote voorstanders van het gebruik van de gebruiksklare producten en diensten van BigCommerce. Daarmee hebben we een niveau van branding, sporteducatie en marketing kunnen bereiken dat superieur is in vergelijking met dat van concurrenten. Als gevolg daarvan hebben we onze verkoop overtroffen.

Dit heeft geleid tot een waterpolo-ecosysteem op KAP7 dat de consument verbindt met producten die ze nodig hebben en training waarmee ze het hoogste niveau kunnen bereiken.


Het BigCommerce-platform biedt ons de flexibiliteit om marketingcontent op maat te bieden, aangepast aan elk type klant dat we hebben gedefinieerd. Alex Young, algemeen directeur bij Kap7

Meer succesverhalen

Exxel Outdoors

Exxel Outdoors

Lees hun verhaal
Hincapie Sportswear

Hincapie Sportswear

Lees hun verhaal

Benieuwd wat BigCommerce voor uw bedrijf kan betekenen?

UW GRATIS PROEFPERIODE BEGINNEN
Grootschalig of gevestigd bedrijf? Demo aanvragen