Silk Road Teas behaalt 2x conversieratio in de branche met BigCommerce

Hoe een B2B-bedrijf hogere marges, meer tevreden klanten en een (veel) grotere winst realiseerde

Silk Road Tea 2855 macbook 1037x642 asset
14%
hogere gem. bestelwaarde
21%
meer websiteverkeer
4.5%
conversiepercentage

Het succesverhaal van Silk Road Teas

Silk Road Teas was het allereerste bedrijf dat zeldzame en ambachtelijke thee, exclusief vanuit China, naar de Amerikaanse markt bracht. Dit werd gedaan door individuen, oorspronkelijk reisde één persoon alleen en, na verloop van tijd, waren er twee Silk Road Teas-medewerkers. Dit kleine team reisde van provincie naar provincie in China op zoek naar uitzonderlijke theefabrikanten en artisanale theesoorten die nauwelijks bekend zijn op de internationale markt. 

Het bedrijf boekte succes met B2B-verkoop door een overeenkomst te sluiten met de groothandel Whole Foods. Hiermee werd een belangrijk inkomstenkanaal toegevoegd aan het vroegere aankoopmodel van Silk Road Teas, gebaseerd op mond-tot-mondreclame. Dat was het moment waarop Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas, een online winkel wilde lanceren om de omzet verder te doen stijgen. 

Groei van 2x het gemiddelde in de branche door kant-en-klare functies

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

Silk Road Teas begon heel eenvoudig: thee uit China werd eigenhandig naar de VS gebracht. Sindsdien zijn we uitgegroeid tot een importgroothandel en verkopen we aan Whole Foods, Dean and Deluca en vele andere. 

Onze snelst groeiende kanalen echter zijn onze B2C-kanalen, waaronder onze BigCommerce-winkel. De omzet is de afgelopen twee jaar sterk gestegen en het verkeer naar onze site blijft aanzienlijk toenemen. 

Onze B2C-site heeft nu een stabiele conversieratio van 4,5% en de kant-en-klare functie Achtergelaten winkelmandje terugwinnen van BigCommerce zorgt dat 17% van klanten die hun winkelwagen verlaten, terugkomen om hun aankoop te voltooien. 

Gebruiksvriendelijk voor ontwikkelaars en marketeers

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

BigCommerce werd ons aanbevolen door zowel onze ontwikkelaars- als onze marketingafdeling. Wij zochten meer flexibiliteit in de marketing van ons product en om ons online te onderscheiden. Het modulaire ontwerp van BigCommerce was een groot verkoopsargument, net de complexe ingebouwde functionaliteit. Voor alles wat nog niet was geïntegreerd, waren one-click-apps beschikbaar. 

Het was deze modulaire, transparante benadering die ons zo aansprak in BigCommerce. 

“Our B2C site now has a steady 4.5% conversion rate, and BigCommerce’s out-of-the-box Abandoned Cart Saver has 17% of those who abandon cart coming back to buy.”

Ned Heagerty Oprichter van Silk Road Teas

"Het modulaire ontwerp van BigCommerce is een groot pluspunt, net als de complexe ingebouwde functionaliteit. Voor alles wat nog niet is ingebouwd, zijn er apps die met een klik kunnen worden geïntegreerd."

Ned Heagerty Oprichter van Silk Road Teas

"Internet is ons beste verkoopkanaal omdat klanten op zoek zijn naar informatie. Zowel via de categoriepagina's als de afzonderlijke productpagina's kunnen we gedetailleerde informatie delen waarmee we hoog scoren in zoekresultaten en organisch verkeer genereren."

Ned Heagerty, Oprichter van Silk Road Teas
Silk Road Tea 2855 i Pad 984x634 asset

SEO en loyaliteit zorgen samen voor een omzetgroei van 166%

166%
omzetgroei op jaarbasis
17.000+
verwerkte bestellingen
309%
klantengroei

Flexibele contentpagina's voor zowel klanten als SEO

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

Onze zeldzame en artisanale theespecialiteiten worden meestal verbouwd op kleine boerderijen, zijn handgemaakt en niet op grote schaal op de Amerikaanse markt te vinden. Daarom is er een sterke interesse in het 'verhaal' achter de thee. Onze klanten willen weten welke variëteit een bepaalde thee is, waar deze vandaan komt, wat het smaakprofiel is en hebben vragen over de boerderijen.

Omdat wij dat soort content moesten bieden, was het essentieel dat BigCommerce-pagina's gemakkelijk geoptimaliseerd konden worden voor zoekmachines en dat productpagina's aangepast konden worden aan ons unieke publiek. Ons beste verkoopkanaal is het internet omdat onze klant op zoek is naar informatie. Zowel onze categoriepagina's als onze individuele productpagina's zorgen voor een gedetailleerd niveau van informatiedeling waarmee we hoog scoren in zoekresultaten en organisch verkeer genereren. 

Bouwen aan loyaliteit voor een niche, voor de echte liefhebber

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

We gebruiken SLoyalty en onze klanten lijken het erg te waarderen. We hebben een aanzienlijke impact gezien bij het opbouwen van terugkerende verkopen en de gemiddelde bestelwaarde via onze loyaliteitsaccounts en ingewisselde beloningen.

Fan Builder heeft ons ook heel goed geholpen bij het opbouwen van onze lijst. Ons aantal nieuwe aanmeldingen is een belangrijke maatstaf geworden om het succes van ons websegment te meten, en met Fan Builder kunnen we eenvoudig opvolgen en optimaliseren om onze doelen te bereiken.

Klanten voorop

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

Mijn beste advies aan andere detailhandelaren is dat je verhaal belangrijk is voor klanten. Elk bedrijf en elk product vertegenwoordigt een idee. Er is een reden waarom het is ontstaan. Consumenten zijn hier steeds meer in geïnteresseerd, dus vertel je verhaal!

Goed vermelde productinformatie is ook van cruciaal belang. Aan het begin van elke dag zal een goede service de sleutel zijn tot het opbouwen van terugkerende klanten. Zodra de bestelling binnen is, moet je ervoor zorgen dat deze snel wordt afgehandeld en verzonden tegen de best mogelijke prijs.

BigCommerce geeft ons de nodige flexibiliteit om een klantgericht merk op te bouwen zonder enige belemmering voor onze toekomstige groei. Het is een essentieel aspect van ons succes.

"BigCommerce geeft ons de nodige flexibiliteit in de backend om een klantgericht merk op te bouwen zonder enige belemmering voor onze toekomstige groei."

Ned Heagerty Oprichter van Silk Road Teas
Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer succesverhalen

Flash Tattoos

Flash Tattoos

Lees hun verhaal
CuttingBoard

CuttingBoard

Lees hun verhaal
Incy Interiors

Incy Interiors

Lees hun verhaal

Start growing your ecommerce business even faster.

Gratis proefperiode beginnen

Grootschalig of gevestigd bedrijf? Vraag een demo aan.