BigCommerce bevordert Enterprise-platform met de lancering van BOPIS om de groei van verkopers te stimuleren
Nadat BOPIS tijdens de pandemie een grote vlucht nam, is het een belangrijk onderdeel geworden van de omnichannel-handelsstrategieën van winkeliers.
AUSTIN, Texas — March 6, 2023 — BigCommerce (Nasdaq: BIGC), een toonaangevend open SaaS e-commerceplatform voor snelgroeiende en gevestigde B2C- en B2B-merken, kondigt vandaag de lancering aan van Buy Online Pick Up In Store (BOPIS), ook wel bekend als Click & Collect, waarmee klanten meer opties krijgen om kopers lokaal te ontmoeten en een naadloos verbonden winkelervaring te bieden.
Na de hoge vlucht van de pandemie is BOPIS inmiddels uitgegroeid tot belangrijk hulpmiddel voor verkopers met online en fysieke winkels om een naadloos aansluitende ervaring te bieden. In de VS blijft BOPIS volgens de data van eMarketer naar verwachting verder groeien met circa 10% per jaar. In 2026 overschrijdt de waarde $ 131 miljard. Dat groeipercentage is vergelijkbaar met het VK, waar Click & Collect op het huidige groeitempo in 2026 de $40 miljard behaalt.
“Om concurrerend te blijven en verder te groeien, moeten merken hun klanten op hun eigen locatie benaderen en het makkelijk maken hun artikelen te kopen en op te halen,” zegt Meghan Stabler, senior vice president marketing bij BigCommerce. “Met deze nieuwste versie van ons omnichannel aanbod maakt BigCommerce het webwinkeliers makkelijk om BOPIS aan kopers te bieden, en de bestellingen en voorraden te coördineren via merksites en verschillende kanalen zoals sociale kanalen, zoekfuncties, marketplaces en fysieke winkels — allemaal binnen het BigCommerce platform.”
Klanten verwachten steeds vaker dat er flexibele opties voor de verwerking van hun bestelling zijn. Zo zijn er vandaag steeds meer klanten die niet willen wachten op bezorging of verzendkosten willen vermijden door te kiezen voor ophalen in de winkel.
Het nieuwe BOPIS-aanbod van BigCommerce biedt een reeks nieuwe en bijgewerkte API's die klanten de tools bieden om aangepaste BOPIS/Click & Collect-ervaringen te creëren en af te stemmen op de voorkeuren van kopers. Ze zijn geïntegreerd in de algemene strategie voor orderafhandeling. BOPIS is nu beschikbaar als voorraadfunctionaliteit op meerdere locaties voor zakelijke klanten die hun kopers een gepersonaliseerde ervaring willen geven.
Deze release bevat een reeks nieuwe API's, waaronder:
- Nieuwe Inventory API om voorraad op verschillende locaties te beheren
- Nieuwe Pickup Methods API om afhaalmethoden per locatie aan te maken en te beheren
- De nieuwste API's, waaronder Checkout SDK, Checkout S2S API, Storefront GraphQL, Orders API en Catalog API zijn bijgewerkt om BOPIS te ondersteunen
Ga voor meer informatie over BOPIS van BigCommerce naar www.bigcommerce.com/product/bopis.
Over BigCommerce
BigCommerce (Nasdaq: BIGC) is een toonaangevend open software-as-a-service (SaaS) e-commerceplatform dat verkopers van elke omvang in staat stelt om hun bedrijf online op te bouwen, te innoveren en te laten groeien. BigCommerce biedt winkeliers geavanceerde functionaliteit, maatwerk en prestaties op ondernemingsniveau met eenvoud en gebruiksgemak. Tienduizenden B2B- en B2C-bedrijven in 150 landen en tal van branches gebruiken BigCommerce om prachtige, boeiende webwinkels te creëren, waaronder Ben & Jerry's, Molton Brown, S.C. Johnson, Skullcandy, Solo Stove, Ted Baker en Vodafone. BigCommerce is gevestigd in Austin en heeft kantoren in Londen, Kiev, San Francisco en Sydney. Ga voor meer informatie naar www.bigcommerce.com of volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook.
BigCommerce® is een geregistreerd handelsmerk van BigCommerce Pty. Ltd. Handelsmerken en dienstmerken van derden zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.
###