BigCommerce constateert in nieuw wereldwijd consumentenrapport: merken moeten gelijke tred houden met factoren die het consumentengedrag bepalen

Het onderzoek naar de huidige en toekomstige shoppingtrends biedt retailers inzicht in de belangrijkste factoren die bepalen hoe consumenten bij merken kopen, terwijl de bevindingen aantonen dat de Metaverse, cryptocurrency en NFT's op het punt staan de handel radicaal te veranderen
AUSTIN, Texas — September 19, 2022 — BigCommerce (Nasdaq: BIGC), een toonaangevend open SaaS e-commerceplatform voor snelgroeiende en gevestigde B2C- en B2B-merken, heeft vandaag haar Global Consumer Report: Current and Future Shopping Trends gepubliceerd. Dit consumentenonderzoek biedt retailers inzicht in de huidige en opkomende trends in de manier waarop consumenten van merken kopen. De Metaverse, cryptovaluta en NFT's hebben een transformerende invloed op de handel, en gepersonaliseerde winkelervaringen en incentives als gratis verzending en kortingen zijn de belangrijkste factoren om aankopen te stimuleren. Mode en kleding was verreweg de meest populaire categorie voor online shoppers.
De belangrijkste inzichten die uit het onderzoek naar voren komen:
Meer dan de helft van de consumenten winkelt minstens één keer per week online (55%), waarbij mode en kleding de meest gekochte artikelen zijn. Wat betreft kortingen geven de respondenten boven alles voorkeur aan gratis verzending.
Consumenten die kiezen voor BNPL (buy now, pay later), doen dit omdat het helpt om aankopen in hun budget in te passen.
Consumenten willen gepersonaliseerde winkelervaringen en advertenties, en zijn het meest bereid om hun e-mail, gender en naam met merken te delen.
Eerlijkheid en transparantie zijn de merkwaarden waar consumenten het meeste op letten, maar ook eerlijke lonen en secundaire arbeidsvoorwaarden voor werknemers scoorden hoog.
De meerderheid van de consumenten (84%) vond duurzaamheid belangrijk bij het nemen van een aankoopbeslissing.
Bijna de helft (46%) van de consumenten is bereid om te winkelen op Metaverse, en daarvan heeft 51% interesse in zowel virtuele als fysieke goederen.
“BigCommerce draait op innovatie om onze klanten het concurrentievoordeel geeft de concurrentie te overtreffen en goed te presteren in het nieuwe tijdperk van e-commerce,” zegt Lisa Eggerton, chief marketing officer bij BigCommerce. “De resultaten van het onderzoek bieden inzicht in de veranderende technologische ontwikkelingen van de customer journey, en geven merken nieuwe en betere manieren om met de consument te communiceren. Dit is de toekomst van de handel. Er bestaan veel mooie kansen met uitstekend groeiperspectief voor zulke merken.“
Consumenten winkelen minstens één keer per week online, mode en kleding staan bovenaan
Ook kwam naar voren dat veel consumenten meerdere keren per week online winkelen. 55% van de respondenten gaf aan dit minstens één keer per week of vaker te doen. Dat sluit aan op de schattingen. Er wordt namelijk meer dan een miljard keer per dag gewinkeld op Google.
Het rapport toont wat voor producten consumenten online aanschaffen. Mode en kleding was verreweg de populairste categorie (80%), gevolgd door elektronica (56%) en entertainment en media (55%).
Consumenten maken steeds vaker gebruik van BNPL indien mogelijk
Op de vraag welke betaalmethodes er gebruikt zijn bij online winkelen, gaf 16% van de ondervraagde shoppers aan BNPL gebruikt te hebben. Van dat aandeel bevindt de meerderheid zich in de VS, het VK en Australië.
Voor consumenten was de belangrijkste reden om BNPL te gebruiken dat aankopen op die manier binnen het budget passen. Onder degenen die al eerder BNPL hebben gebruikt, vindt een redelijk deel van de respondenten het waarschijnlijker (34%) en/of makkelijker (49%) om een aankoop te voltooien als BNPL mogelijk is.
Gepersonaliseerde winkelervaringen, transparantie en eerlijkheid zijn belangrijker dan ooit
Het onderzoek is dieper ingegaan op de motivaties van shoppers om inzicht te bieden in hoe personalisatie de koopbeslissing beïnvloedt, en om te ontdekken welke informatie kopers bereid zijn te delen om een gepersonaliseerde winkelervaring te krijgen. 37% van de ondervraagde kopers gaf aan bereid te zijn hun gegevens te delen op basis van welke informatie er opgevraagd wordt, 30% vindt dat het van het merk afhangt, en 28% was in geen geval bereid hun gegevens te delen.
Van degenen die bereid zijn om persoonlijke informatie te delen in ruil voor een gepersonaliseerde advertentie- of winkelervaring, waren de consumenten uit Italië en Frankrijk het meest bereid. Daarentegen vinden shoppers in de VS, het VK en Australië het merk waarmee ze informatie delen juist belangrijker.
Consumenten noemden eerlijkheid en transparantie als de belangrijkste waarden van merken, gevolgd door eerlijke lonen en secundaire arbeidsvoorwaarden voor werknemers. Hoewel consumenten in de VS, het VK en Australië eerlijke lonen en secundaire arbeidsvoorwaarden zeer belangrijk vonden, hebben consumenten in Frankrijk en Italië er een minder uitgesproken mening over.
Transformatieve trends voor de toekomst van de handel
De Metaverse, cryptovaluta en NFT's beloven de handel op een of andere wijze te gaan revolutioneren. Wat winkelen in de Metaverse betreft blijkt de bereidheid ongeveer gelijk verdeeld tussen bereidheid (46%) en weigering (52%). Slechts een klein percentage (2%) heeft dit al eens gedaan. Consumenten in Australië (52%) zijn het meest bereid om op de Metaverse te winkelen, en die in Frankrijk het minst (35%).
In tegenstelling tot de Metaverse zegt de meerderheid van de consumenten geen helder begrip te hebben van NFT's. 26% zegt niet eens te weten wat NFT's zijn. Daarbij maakt het woonland weinig verschil.
Op de vraag welke betaalmethoden ze gebruiken bij het online winkelen, zei 5% van de consumenten dat ze cryptocurrency hebben gebruikt. De meerderheid van deze consumenten woont in de VS of Italië. Hoewel de meeste mensen dus nog geen cryptocurrency gebruikten, gaf een ruime meerderheid (66%) aan dat het een betaalmethode van voorkeur is.
“Ons doel met de openbaarmaking van het Global Consumer Report is merken in deze regio's te helpen het koopgedrag van consumenten beter te begrijpen.” Eggerton sluit af met het advies: “Merken moeten de consument centraal stellen in alle activiteiten, anders lopen ze het risico marktaandeel te verliezen.“
Download het volledige rapport en ontdek nog meer wereldwijde statistieken over het huidige en toekomstige winkelgedrag van consumenten.
Methodology
In maart 2022 heeft BigCommerce ProfitWell benaderd om een consumentenonderzoek uit te voeren. In totaal hebben er 4.224 consumenten deelgenomen, waarvan 1.698 uit de Verenigde Staten, 685 uit het Verenigd Koninkrijk, 687 uit Italië, 627 uit Frankrijk en 527 uit Australië. De vereisten voor deelname waren dat de consument minstens 18 jaar oud is en minstens één keer per jaar online winkelt.
BigCommerce werkt ook samen met Google om aanvullende zoektrends en data toe te voegen aan het onderzoek naar de belangrijkste trends in de manier waarop consumenten winkelen.
Alle gegevens waarnaar in dit rapport wordt verwezen, zijn afkomstig uit het consumentenonderzoek van BigCommerce, tenzij anders vermeld. Tenzij anders aangegeven zijn de gegevens uit het rapport geaggregeerd.
Over BigCommerce
BigCommerce (Nasdaq: BIGC) is een toonaangevend open software-as-a-service (SaaS) e-commerceplatform dat verkopers van elke omvang in staat stelt om hun bedrijf online op te bouwen, te innoveren en te laten groeien. BigCommerce biedt winkeliers geavanceerde functionaliteit, maatwerk en prestaties op ondernemingsniveau met eenvoud en gebruiksgemak. Tienduizenden B2C- en B2B-bedrijven in 150 landen en tal van branches gebruiken BigCommerce om prachtige, boeiende webwinkels te creëren, waaronder Ben & Jerry's, Molton Brown, SC Johnson, Skullcandy, Solo Stove en Vodafone. BigCommerce is gevestigd in Austin en heeft kantoren in Londen, Kiev, San Francisco en Sydney. Ga voor meer informatie naar www.bigcommerce.com of volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook.
BigCommerce® is een geregistreerd handelsmerk van BigCommerce Pty. Ltd. Handelsmerken en dienstmerken van derden zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.
###