BigCommerce stimuleert ambitieuze groei voor Enterprise B2B-merken met de nieuwste versie van B2B Edition

Nieuwe mogelijkheden zorgen voor ongeëvenaarde flexibiliteit en maatwerk die online verkopen naar een hoger niveau tillen en gemoderniseerde inkoopervaringen bieden aan B2B-leveranciers, fabrikanten, distributeurs en groothandels om groei te stimuleren
AUSTIN, Texas — May 1, 2023 — BigCommerce (Nasdaq: BIGC),een toonaangevend Open SaaS e-commerce-platform voor snel groeiende en gevestigde B2C- en B2B-merken, kondigde vandaag de nieuwe versie aan van B2B Edition, een uitgebreid pakket van B2B-functies dat de online verkoopervaring van leveranciers, fabrikanten, distributeurs en groothandelaars verbetert. In deze nieuwe versie wordt de Multi-Storefront (MSF)-compatibiliteit geïntroduceerd, een gemoderniseerd B2B-klantenportaal met headless ondersteuning dat next level B2B-functies in één oplossing samenbrengt. Grote B2B-merken over de hele wereld hebben nu meer mogelijkheden om B2B-e-commerce-ervaringen te moderniseren om aan de verwachtingen van klanten te voldoen, conversies te stimuleren en merkloyaliteit op te bouwen.
De nieuwste Enterprise-mogelijkheden van B2B Edition bieden gezamenlijk de flexibiliteit en maatwerkoplossingen die B2B-merken nodig hebben om online verkoopervaringen naar een hoger niveau te tillen en klanten die 'digital natives' zijn te bereiken. De open en intuïtieve oplossing van B2B Edition transformeert de manier waarop verkopers en klanten zaken doen en zet verouderde B2B-praktijken om in een moderne, flexibele en wendbare digitale operatie met een samenstelbaar fundament die klaar is om mee te schalen met het bedrijf.
"B2B Edition biedt een totale 'out-of-the-box'-ervaring en was van cruciaal belang om ons wereldwijd te helpen opschalen", zegt Sam McGee, president van Green Egg Design LLC, d/b/a The Beer Bat. “De Multi-Storefront-functie van B2B Edition stelt ons in staat om op maat gemaakte storefront-ervaringen te creëren die een gelokaliseerde look en feel geven die door onze klanten als deskundig wordt ervaren. Het is van onschatbare waarde dat we de mogelijkheid hebben om onze zakelijke activiteiten en prestaties holistisch of afgestemd op een specifieke storefront te analyseren. De koppeling van MSF aan het nieuwe klantenportaal heeft de klantervaring naar een hoger niveau getild. Het geeft hen namelijk volledige controle over het beheren en samenstellen van bestellingen, boodschappenlijstjes, aankopen, facturering en verzending, allemaal vanaf één plek. B2B Edition regelt alles. Ik kan je niet vaak genoeg vertellen hoe schaalbaar het is.”
Multi-Storefront-compatibiliteit
Met MSF kunnen B2B-merken eenvoudig meerdere storefronts lanceren en beheren vanuit een enkele BigCommerce-back-end voor merken, regio's en/of klantsegmenten (bijv. B2B naast B2C) tegen veel lagere operationele kosten en complexiteit, wat ten goede komt aan de groei en schaalbaarheid. Verkopers kunnen ook gebruikmaken van het dynamische kopersportaal om gemoderniseerde koopervaringen te bieden die kopers controle geven over hun online winkeltraject, waardoor herhalingsaankopen en merkentrouw worden aangemoedigd.
Gemoderniseerd klantenportaal
Het nieuwe, gemoderniseerde klantenportaal automatiseert administratieve processen en stroomlijnt tegelijkertijd de relatie klant/handelaar waardoor bestellingen, offertes en workflows efficiënter worden beheert, de operationele last vermindert en de loyaliteit en conversie van klanten beïnvloedbaar is.
Headless-ondersteuning (Beta)
Met de headless-ondersteuning van B2B Edition hebben B2B-merken het voordeel van op Microservices gebaseerde, API-first, Cloud-native SaaS en Headless(MACH)-architectuur en samenstelbare elementen voor het bouwen van flexibele storefronts die continu kunnen worden verbeterd naarmate het bedrijf groeit. B2B Edition is headless, werkt agnostisch en kan worden geïntegreerd in een bestaand BigCommerce HTML-thema of CMS-platform. Dit kan met behulp van de API voor het klantenportaal waarmee de koopervaring verder wordt gepersonaliseerd.
De belangrijkste voordelen van de nieuwste B2B Edition zijn onder andere:
Aankoopervaringen op maat. Stel vanuit één back-end op maat gemaakte aankoopervaringen samen op basis van de specifieke regio, branche en behoeften van een klant, terwijl je een gepersonaliseerde B2C-winkelervaring levert die voldoet aan de verwachtingen.
Probleemloze aankopen. Zorg voor een probleemloze aankoopervaring met vooraf ingestelde prijzen en boodschappenlijstjes die klanten kunnen configureren en de Configure Price Quote (CPQ)-functie, waardoor tijd wordt bespaard en die uiteindelijk tot meer conversies leidt.
Eenvoudig opnieuw bestellen. Creëer specifieke toegangspunten, zoals per bedrijf of gebruiker, om eerdere bedrijfsorders, offertes en lijsten op één plek te bekijken en bestellingen in bulk te uploaden met de Quick Order Pad-functie. Dit maakt het voor klanten gemakkelijker om opnieuw te bestellen, eerdere bestellingen te dupliceren of nieuwe aankopen te genereren op basis van eerdere bestellingen.
Naadloze storefront-integratie. Integreer met een Stencil-storefront van BigCommerce of een headless platform dat met BigCommerce verbonden is, zoals CSM-platformen, en maak optimaal gebruik van de API voor het kopersportaal om de aankoopervaringen van consumenten verder te personaliseren.
Mobiel geoptimaliseerde koopervaringen. Versnel aankopen met een mobielvriendelijk klantenportaal voor 'digital natives' die thuis of onderweg werken door gebruik te maken van smartphone- of zelfbedieningstransacties die de aankooptijd versnellen en het klanttraject vergemakkelijken.
"Deze nieuwe versie van B2B Edition bevestigt onze voortdurende inzet om B2B Enterprise-merken uit te rusten met het hoogste kaliber van B2B-mogelijkheden die nodig zijn om sneller te groeien en op te schalen", aldus Lance Owide, B2B general manager bij BigCommerce. “Met de B2B Edition kunnen B2B-merken klantervaringen bieden die hen helpen meer te verkopen, sneller te converteren en herhaalaankopen en loyaliteit te beïnvloeden. Terwijl B2B geleidelijk B2C in aan het halen is, blijft BigCommerce investeren in manieren die van BigCommerce het meest betrouwbare voorkeursplatform maken voor B2B-bedrijven die op zoek zijn naar ambitieuze groei.”
Lees hier meer over B2B Edition. Om je aan te melden voor de nieuwe headless bètaversie, klik hier.
Over BigCommerce
BigCommerce (Nasdaq: BIGC) is een toonaangevend open software-as-a-service (SaaS) e-commerceplatform dat verkopers van elke omvang in staat stelt om hun bedrijf online op te bouwen, te innoveren en te laten groeien. BigCommerce biedt winkeliers geavanceerde functionaliteit, maatwerk en prestaties op ondernemingsniveau met eenvoud en gebruiksgemak. Tienduizenden B2B- en B2C-bedrijven in 150 landen en tal van branches gebruiken BigCommerce om prachtige, boeiende webwinkels te creëren, waaronder Ben & Jerry's, Molton Brown, S.C. Johnson, Skullcandy, Solo Stove, Ted Baker en Vodafone. BigCommerce is gevestigd in Austin en heeft kantoren in Londen, Kiev, San Francisco en Sydney. Ga voor meer informatie naar www.bigcommerce.com of volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook.
BigCommerce® is een geregistreerd handelsmerk van BigCommerce Pty. Ltd. Handelsmerken en dienstmerken van derden zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.
###