Selle Italia schaalt haar merk wereldwijd op met BigCommerce
AUSTIN, Texas – June 14, 2023 – BigCommerce (Nasdaq: BIGC), een toonaangevend open SaaS e-commerceplatform voor snelgroeiende en gevestigde B2C- en B2B-merken, maakte vandaag bekend dat Selle Italia, een toonaangevende Italiaanse fabrikant van zadels voor tourfietsen en mountainbikes, zijn eerste webwinkel op het BigCommerce-platform heeft gelanceerd. Dankzij de composable commerce-architectuur, die de flexibiliteit en het maatwerk biedt die nodig zijn om het bedrijf op te schalen, kan Selle Italia zijn dienstverlening nu uitbreiden naar bestaande klanten over de hele wereld, nieuwe klanten aantrekken en nieuwe markten betreden om de bedrijfsgroei te versnellen.
„E-commerce is onderdeel van de evolutie van ons bedrijf. We hebben klanten over de hele wereld. De toenemende acceptatie van fietsen vraagt ons om de meest naadloze webwinkelervaring te bieden aan fietsers, motorrijders en forensen, zodat zij nog mooiere avonturen beleven. Het was dan ook de juiste keuze om ons merk digitaal te transformeren”, aldus e-commercemanager Jacopo Penso van Selle Italia.
De geschiedenis van Selle Italia dateert van meer dan 120 jaar geleden. De fabrikant gebruikte altijd traditionele methoden om het bedrijf te laten groeien via externe distributeurs en fietsenwinkels. De digitale transformatie van het merk vormt nu de spil in de digitale transformatie om hoogwaardige klantervaringen te bieden op elk contactpunt, en tegelijkertijd merkbekendheid buiten Italië op te bouwen.
„We wilden dynamische partners die flexibele oplossingen, altijd beschikbare klantenondersteuning en een gebruiksvriendelijk platform bieden. Het modulaire systeem van BigCommerce, in combinatie met de ontwikkelings- en technologiediensten van Calicantus, vergroot onze mogelijkheden om onze online aanwezigheid op te bouwen en het bedrijf op te schalen. De mogelijkheid om stapsgewijs functionaliteit toe te voegen, de bijbehorende kosten te verminderen en slimme technologische investeringen te doen wanneer het bedrijf groeit of moet veranderen, is van onschatbare waarde”, sluit Penso af.
Om bestaande klanten over de hele wereld te bedienen, wendde Selle Italia zich tot Calicantus, elite tech-partner van BigCommerce. Calicantus ontwikkelde een geheel nieuwe site, met een belangrijke focus op de optimalisatie van de wereldwijde toeleveringsketen van Selle Italia. Om dat te bereiken, werd het platform geïntegreerd met de eigen systemen en diensten van het merk. Een superieure klantenservice moet herhalingsaankopen beïnvloeden en tot een hogere merkloyaliteit leiden.
“Om de essentie van 120 jaar Selle Italia in zijn onlinemerk vast te leggen, moesten we ons nauwgezet concentreren op de functionaliteiten van de site: we moesten een naadloze, meeslepende klantervaring bieden zónder de stabiliteit, veiligheid en flexibiliteit van de configureerbare infrastructuur uit het oog te verliezen om de flexibiliteit en ambitieuze wereldwijde groei te ondersteunen”, vertelt Valentino Bergamo, CEO van Calicantus. „Er is geen betere partner met betrouwbare en schaalbare diensten en oplossingen dan BigCommerce om deze lancering tot een succes te maken.”
In 2016 nam Selle Italia Selle San Marco over. Het bedrijf wil klanten over de hele wereld op het BigCommerce-platform dezelfde meeslepende winkelervaring bieden waarom het merk Selle Italia bekendstaat. Bovendien breidde Selle Italia onlangs uit naar Noord-Amerika met een nieuwe fysieke vestiging in de Verenigde Staten.
„Bedrijven hebben architecturen nodig die het best zijn toegerust voor verandering. Composable commerce wordt hét voorkeursmodel voor vooruitstrevende zakelijke B2C- en B2B-verkopers vanwege de flexibiliteit waarmee je kunt inspelen op verandering en groei kunt stimuleren”, aldus Irene Rossetto, country director Italië bij BigCommerce. „De lancering van de eerste webwinkel door Selle Italia op een moderne composable architectuur leverde het bedrijf automatisch een ijzersterk platform op dat klaar is om zowel interne teams als klanten een krachtige e-commerce-ervaring te bieden. Het potentieel voor het merk Selle Italia is eindeloos.”
Selle Italia sluit zich aan bij een groeiende lijst van zakelijke retailers die de composable commerce-architectuur van BigCommerce gebruiken, waaronder Ted Baker, MKM Building Supplies, Jimmy Brings en Cambio Bike. Klik hier voor meer informatie over de zakelijke e-commerceoplossingen van BigCommerce.
Over BigCommerceBigCommerce (Nasdaq: BIGC) is een toonaangevend open software-as-a-service (SaaS) e-commerceplatform dat verkopers van elke omvang in staat stelt om hun bedrijf online op te bouwen, te innoveren en te laten groeien. BigCommerce biedt winkeliers geavanceerde functionaliteit, maatwerk en prestaties op ondernemingsniveau met eenvoud en gebruiksgemak. Tienduizenden B2B- en B2C-bedrijven in 150 landen en tal van branches gebruiken BigCommerce om prachtige, boeiende webwinkels te creëren, waaronder Ben & Jerry's, Molton Brown, SC Johnson, Skullcandy, Solo Stove, Ted Baker en Vodafone. BigCommerce is gevestigd in Austin en heeft kantoren in Londen, Kiev, San Francisco en Sydney. Ga voor meer informatie naar www.bigcommerce.com of volg ons op Tiwtter, LinkedIn, Instagram en Facebook.
BigCommerce® is een geregistreerd handelsmerk van BigCommerce Pty. Ltd. Handelsmerken en dienstmerken van derden zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.
###