WPP en BigCommerce slaan handen ineen om wereldwijd e-commerceaanbod te verbeteren

(New York, NY en Austin, TX) 21 februari 2023 – WPP en BigCommerce (NASDAQ: BIGC), een toonaangevend Open SaaS e-commerceplatform voor snelgroeiende en gevestigde B2C- en B2B-merken, hebben vandaag een nieuwe strategisch partnerschap aangekondigd. Samen ontwikkelen de partijen omnichannel-oplossingen om klanten van WPP te helpen de groei en verkoop te bevorderen via honderden advertentiekanalen en marketplaces. Dankzij de innovatieve partnerschap krijgen klanten van WPP prioriteitstoegang tot nieuwe producttools op zowel BigCommerce als Feedonomics, het platform voor datafeedbeheer. Ook kunnen bureaus bij WPP unieke klantinzichten opdoen met de API's en datasets uit producten, trends en aankopen.
Met deze partnerschap geeft WPP verder invulling aan de voortdurende investering in het handelsaanbod voor klanten. BigCommerce en WPP zetten zich samen in om voor de gemeenschappelijke klanten flexibele commerciële oplossingen te ontwikkelen en de groei op te schalen, in aansluiting op de aankondiging dat het WPP-bureau Wunderman Thompson zich heeft aangesloten bij de MACH Alliance, waarvan BigCommerce al geruime tijd lid is.
Als inaugurele datapartner van BigCommerce krijgt WPP toegang met voorrang tot alfa- en bètaproducten en platformintegraties, waaronder Amazon, Meta, Google en TikTok. Met deze tools kunnen teams de omnichannel-verkoop maximaliseren en de uitgaven voor zowel B2C- als B2B-klanten optimaliseren.
WPP zal helpen bij het vormgeven van productontwikkeling en innovatie bij BigCommerce. Het bedrijf levert deskundigen op het gebied van handel die lid worden van product- en partnerraden en biedt verder toegang tot een aangepast trainingsprogramma en certificeringstrajecten. Als onderdeel van het partnerschap zal WPP 150 deskundigen bijscholen tijdens het eerste jaar van de samenwerking met BigCommerce.
De aangekondigde samenwerking sluit aan bij de strategie voor versnelde groei van WPP om het technologie- en handelsaanbod te versterken en volgt op het nieuws over de positie van het bedrijf als leider in Forrester's nieuwste wereldwijde Commerce Services Wave.
Nilufar Fowler, Executive Vice President, Strategic Partnerships bij WPP: „Door de opkomst van social commerce, direct-to-consumer aankopen en versnelling van e-commerce hebben merken omnichannel-expertise nodig die voldoet aan de behoeften van de moderne consument. WPP is toonaangevend op het gebied van commerce en is daarnaast sterk op het gebied van strategie, media, creativiteit en geïntegreerde ervaring. Deze samenwerking met BigCommerce laat onze toewijding zien om een uniek handelsaanbod voor onze klanten te blijven ontwikkelen.”
Marc Ostryniec, Chief Sales Officer bij BigCommerce: „Het is van enorme waarde om de wereldwijde mogelijkheden van WPP aan te bieden aan onze gezamenlijke klanten. De combinatie van het BigCommerce-platform en WPP is anders dan alles wat we tot nu toe hebben gedaan. We ontsluiten nu al kansen voor gezamenlijke klanten over de hele wereld om hun omzet te verhogen en hun groei te versnellen door écht innovatieve oplossingen voor omnichannelhandel op de markt te brengen. BigCommerce blijft zijn wereldwijde omvang uitbreiden en beweegt zich upmarket. Ondertussen blijven we gericht op het moderniseren van de commerce-ervaring via ons toonaangevende partnerecosysteem om merken te helpen groeien en slagen.”
Over WPP
WPP is specialist op het gebied van creatieve transformatie. We gebruiken de kracht van creativiteit om een betere toekomst op te bouwen voor onze mensen, planeet, klanten en gemeenschappen. Kijk voor meer informatie op www.wpp.com.
Over BigCommerce
BigCommerce (Nasdaq: BIGC) is een toonaangevend open software-as-a-service (SaaS) e-commerceplatform dat verkopers van elke omvang in staat stelt om hun bedrijf online op te bouwen, te innoveren en te laten groeien. BigCommerce biedt winkeliers geavanceerde functionaliteit, maatwerk en prestaties op ondernemingsniveau met eenvoud en gebruiksgemak. Tienduizenden B2B- en B2C-bedrijven in 150 landen en tal van branches gebruiken BigCommerce om prachtige, boeiende webwinkels te creëren, waaronder Ben & Jerry's, Molton Brown, SC Johnson, Skullcandy, Solo Stove, Ted Baker en Vodafone. BigCommerce is gevestigd in Austin en heeft kantoren in Londen, Kiev, San Francisco en Sydney. Ga voor meer informatie naar www.bigcommerce.com of volg ons op Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook.
BigCommerce® is een geregistreerd handelsmerk van BigCommerce Pty. Ltd. Handelsmerken en dienstmerken van derden zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.
###