Uplift Hero Laptop 3683 1037X642 Final

UPLIFT Desk biedt concurrentie het hoofd met ingebouwde omzetgenererende tools van nieuw platform

Hoe dit ergonomische merk comfort ervaart met een gebruiksvriendelijke e-commerce-oplossing


733%24%12%

meer  
omzet door e-mails
over achtergelaten winkelmandjes, op jaarbasis

hoger
conversiepercentage
op jaarbasis
meer 
nieuwe
klanten op jaarbasis


Het succesverhaal van UPLIFT Desk

Jon Paulsen gunt iedereen een gezonder leven. Als gecertificeerd professioneel ergonoom (en later CEO en oprichter van UPLIFT Desk) was Paulsen niet tevreden met het bestaande aanbod kantoormeubilair. Nadat hij tevergeefs had geprobeerd een in hoogte verstelbaar bureau te vinden met de eigenschappen die hij zocht, besloot hij zijn eigen bureau te maken.

Er bleek een gat in de markt te zijn voor meer aanpasbare producten. Daarom richtte Paulsen begin jaren 2000 UPLIFT Desk op. Tegenwoordig is het bedrijf een van de grootste en snelst groeiende fabrikanten en retailers van sta-bureaus, ergonomische stoelen en andere kantoorbenodigdheden.

De missie van UPLIFT Desk is eenvoudig: ergonomische kantoorproducten van de hoogste kwaliteit maken tegen de best mogelijke prijs, zodat iedereen beter kan werken en gezonder kan leven.


Een klantgerichte benadering van personalisatie

Brian Genchur, Marketing en PR Director en Angela Arnold, Content Director bij upliftdesk.com, over BigCommerce

Jon richtte UPLIFT Desk op vanuit de overtuiging dat een beter bureau een enorme impact zou hebben op de gezondheid en het algemene welzijn van onze klanten. De meeste mensen werken acht, negen of tien uur per dag, soms zelfs langer, maar de hele dag zitten zonder een goede ergonomische ondersteuning is erg slecht voor het lichaam. Jon wilde mensen helpen die last hadden van pijn. Dit pakt ook goed uit voor bedrijven, omdat werknemers over het algemeen productiever zijn als ze zich goed voelen.

We kwamen er al snel achter dat het bureau moet passen bij de klant. Onze klanten willen alles kunnen aanpassen, dus we moeten veel opties en flexibiliteit bieden bij het ontwerpen van bureaus. Dat is vooral moeilijk bij online verkopen, want een bureau is een flinke investering en klanten willen het product het liefst eerst zien en ervaren voordat ze het kopen. Het is dus lastig als ze het niet kunnen aanraken zoals in een traditionele kantoor- of meubelwinkel. Onze oplossing hiervoor is onze Desk Builder.

Desk Builder is een op maat gemaakte oplossing waarmee klanten hun bureau virtueel op hun scherm kunnen bekijken. We helpen ze bij het selecteren en bekijken van verschillende productopties, zoals framekleur, materialen, monitorarmen, kabelmanagement en meer. Sinds de lancering van onze Desk Builder is het aantal bestelling aanzienlijk gestegen, vergeleken met de periode ervoor.

Dankzij BigCommerce kunnen we onze klanten een bijzonder persoonlijke winkelervaring bieden.

Ingebouwde functies voor het terugwinnen van verloren omzet

Zoals verteld aan BigCommerce door Brian Genchur, Marketing en PR Director en Angela Arnold, Content Director bij upliftdesk.com

We gebruiken BigCommerce sinds 2011. Destijds waren we op zoek naar een platformpartner met wie we nauw konden samenwerken, die een sterk product kon bieden dat niet stilstond, en die ons ontwikkelingsteam de flexibiliteit kon geven om onze ideeën snel te testen en te implementeren.

Ons contentteam brengt het grootste deel van hun tijd door in de backend van BigCommerce om de website aan te passen, onze sjablonen te optimaliseren en nieuwe items toe te voegen. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de ervaring voor onze klanten te verbeteren.

Een van de waardevolste functies is voor ons BigCommerce's native functie om achtergelaten winkelmandjes terug te winnen, waarmee je gemakkelijk automatische e-mails kunt sturen naar shoppers die een product aan hun winkelmandje toevoegen zonder dit uiteindelijk te kopen. De e-mails zijn volledig aanpasbaar en sinds onze lancering op BigCommerce zien we een toename van duizenden dollars en honderden bestellingen per maand binnenstromen dankzij de e-mails voor achtergelaten winkelmandjes. Dit heeft de manier waarop we onze klanten en ons bedrijf in het algemeen benaderen echt veranderd.

BigCommerce's integratie met ShipperHQ biedt een krachtige manier om complexe verzendregels, prijzen en verschillende productconfiguraties te beheren. ShipperHQ kent al onze verschillende productgewichten en -afmetingen en kan dus automatisch in real time bepalen of zendingen over land of per vliegtuig moeten worden vervoerd.

Dankzij al deze functies kunnen we zowel onze klanten een geweldige ervaring bieden als onze bedrijfsresultaten verbeteren en zorgen dat ons team gefocust blijft op de groei van het bedrijf.


Gebruiksvriendelijk B2B-orderproces bevordert groei

Brian Genchur, Marketing en PR Director en Angela Arnold, Content Director bij upliftdesk.com, over BigCommerce

Op dit moment is een van onze belangrijkste aandachtspunten het uitbreiden van ons online B2B-kanaal. BigCommerce speelt een centrale rol bij deze strategie. Een paar jaar geleden zagen we een mogelijkheid om zakelijke klanten beter van dienst te zijn door een betere online koopervaring te bieden voor grote orders. Tegenwoordig bedienen we enkele van de grootste werkgevers ter wereld, waaronder Google, NBC, MIT en anderen.

Met BigCommerce kunnen we onze zakelijke klanten een eenvoudige aankoopervaring bieden en tegelijkertijd onze operationele efficiëntie en nauwkeurigheid verbeteren bij het uitvoeren van deze orders, die meestal groot en inherent complex zijn.

Vroeger moesten we deze orders steeds handmatig invoeren en controleren. Nu hebben we een rechtstreekse koppeling met BigCommerce, die geïntegreerd is met onze ERP, NetSuite. We kunnen deze orders afhandelen, aanpassen en toegang krijgen tot historische gegevens via BigCommerce, waardoor we kostbare tijd en middelen besparen.


Sinds onze lancering op BigCommerce zien we een toename van duizenden dollars en honderden bestellingen per maand binnenstromen dankzij de e-mails voor achtergelaten winkelmandjes.
Angela Arnold, Content Director, upliftdesk.com en Brian Genchur, Marketing en PR Director 
BigCommerce's integratie met ShipperHQ biedt ook een krachtige manier om complexe verzendregels, prijzen en verschillende productconfiguraties te beheren.Angela Arnold, Content Director, upliftdesk.com
Uplift Mid I Pad 3683 759X535 Final

Marketingintegraties verbeteren de efficiëntie

Brian Genchur, Marketing en PR Director en Angela Arnold, Content Director bij upliftdesk.com, over BigCommerce

Onze website is van cruciaal belang voor het succes van ons bedrijf en BigCommerce vormt een belangrijk deel van onze strategie. Om klanten te bereiken, gebruiken we verschillende marketingkanalen die allemaal via BigCommerce lopen.

We gebruiken bijvoorbeeld MailChimp om onze producten aan te bieden aan onze vele nieuwsbriefabonnees. Via de MailChimp-integratie van BigCommerce kunnen we dit publiek gemakkelijk segmenteren, relevante promoties en aanbiedingen delen en de effectiviteit automatisch bijhouden. Alles wordt dan weer gesynchroniseerd met de analytics van BigCommerce.

We hebben ook de Facebook-pixelintegratie gebruikt om informatie te verzamelen voor onze advertentiecampagnes op social media, klanten te retargeten en mensen terug te halen naar de website. Dit heeft ons geholpen te bepalen waarop we ons moeten focussen, waar we meer moeten investeren in advertenties en welke advertenties het beste werken voor onze doelgroep.

Met BigCommerce kunnen we onze zakelijke klanten een eenvoudige aankoopervaring bieden en tegelijkertijd onze operationele efficiëntie en nauwkeurigheid verbeteren bij het uitvoeren van deze orders, die meestal groot en inherent complex zijn.
Brian Genchur, Marketing en PR Director, upliftdesk.com

Meer succesverhalen