Wreaths Across America vindt ultieme aanpasbaarheid op BigCommerce

Bekijk hoe personaliseerbaar, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben ontworpen.

https://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/kT4kJNDDYV9qPVxsZv8PN/feb2e9eb6db6b5c3fd2078f403f28b65/case-study-device-laptop-Wreaths-Across-America.png

63%

toename van inkomsten

28%

toename van bestellingen

27.5

hogere gemiddelde bestelwaarde

Prestatiestatistieken vergelijken 2023 met 2021.

Het eren van veteranen sinds 2007.

Vrijheid is niet gratis. Daarom is Wreaths Across America het hele jaar door op een missie om gevallen veteranen te herdenken, degenen die dienen te eren en kinderen de waarde van vrijheid te leren.

Wreaths Across America (WAA) voert zijn missie uit via een breed scala aan programma's, waaronder de Mobile Education Exhibit (een reizend museum op wielen), Wreaths Across America Radio, een Veterans Remembrance Tree Program en meer.

“Maar een van de belangrijkste dingen die we doen, en waar we het meest bekend om staan, is de kranslegging van veteranen in december, National Wreaths Across America Day”, zegt Logan Staples, directeur Customer Operations and Information Systems bij Kransen door heel Amerika. “Vorig jaar hebben we 3,1 miljoen veteranenkransen geplaatst, we zijn bijna op 4.000 deelnemende locaties in de Verenigde Staten en we hebben meer dan 5.500 sponsorgroepen.”

Als groeiende nationale non-profitorganisatie wist WAA dat het een krachtige e-commercestichting nodig had om haar missie online te ondersteunen. Wat betreft BigCommerce in 2017, heeft de organisatie sindsdien een opwaarts traject gevolgd – en vertoont geen tekenen van stoppen.

UITDAGING

Verzwaard door een complex systeem.

Met een volledig op maat gemaakte back-end en een complex systeem had WAA een e-commerceoplossing nodig waarmee het team een groot aantal nationale bestellingen kon beheren.

“Via ons kranssponsorprogramma moeten we zeer specifieke ter ere van en ter nagedachtenis aan kransen kunnen accepteren, die naar een specifieke locatie moeten gaan en via bepaalde groepen moeten worden gecrediteerd”, legt Staples uit. “Dat moet allemaal worden gerapporteerd en het sluit aan op drie of vier andere systemen aan de logistieke kant, zodat we de krans kunnen laten verzenden.”

Bovendien moeten WAA-locatiecoördinatoren (die vrijwilligers zijn) locatiepagina's en -informatie kunnen bijwerken, de bezorglogistiek kunnen beheren en kunnen coördineren met sponsorgroepen. Het team had dus een oplossing nodig die alle systemen van WAA met elkaar kon verbinden en een naadloos orderbeheerproces mogelijk maakte.

“Vroeger hadden we gewoon niets dat echt aan onze behoeften kon voldoen. Maar met de BigCommerce front-end die we hebben en de back-end die we hebben gebouwd, werkt het allemaal goed”, aldus Staples.

“Vroeger hadden we gewoon niets dat echt aan onze behoeften kon voldoen. Maar met de BigCommerce front-end die we hebben en de back-end die we hebben gebouwd, werkt het allemaal goed.”

Logan Staples  Directeur Customer Operations en Informatiesystemen, Wreaths Across America

OPLOSSING

Ontdek het gebruiksgemak van BigCommerce.

Volgens Beth Steward, Information Systems Coordinator en Project Manager voor WAA, is BigCommerce “instrumenteel geweest voor het succes van WAA” – en het komt allemaal neer op gebruiksgemak.

Steward kwam in 2022 bij WAA en ontdekte al snel dat het kransseizoen (in de aanloop naar WAA Day in december) extreem druk is, maar dankzij een intuïtief platform is het gemakkelijk om bestellingen te volgen en nieuwe medewerkers op te leiden.

“In het op maat gemaakte back-endsysteem dat we gebruiken, zit zoveel informatie”, aldus Steward. “Dus voor mij is BigCommerce een redder als het gaat om het beoordelen van bestellingen en het kunnen zien van de kern van zaken zonder in de dinosaurus van ons andere systeem te kruipen. Het gebruiksgemak was voor mij geweldig.”

Maak gebruik van de aangepaste betaalmethode van BigCommerce.

WAA heeft al succes geboekt op het BigCommerce-platform en gaat nog een stap verder door een gloednieuwe front-end te bouwen.

Omdat er in het vierde kwartaal veel verkeer was, had WAA een front-end-ervaring nodig waarmee klanten gemakkelijk door de site konden navigeren en online bestellingen konden plaatsen. Daarom creëerde WAA een aangepaste betaalervaring waarmee klanten hun winkelwagentjes kunnen bewerken.

"We gaan het een stuk makkelijker maken voor onze sponsors, want als het makkelijker voor hen is, is het ook makkelijker voor ons om die aantallen te kunnen opbouwen, hopelijk zelfs groter dan vorig jaar", aldus Steward.

Door gebruik te maken van de aanpasbaarheid van BigCommerce kan WAA de front-end en back-end integreren, waardoor een meer naadloze, intuïtieve gebruikerservaring mogelijk wordt.

"Ik heb gemerkt dat BigCommerce de afgelopen twee jaar veel verbeteringen heeft doorgevoerd op het gebied van aanpassingen", aldus Staples. “We zijn erg enthousiast over de nieuwe BigCommerce front-end die we gaan hebben. Het wordt een stuk moderner, strakker en overzichtelijker en alles gaat een stuk beter vloeien.”

Groei stimuleren met een team van e-commerce-experts.

Naast het gebruiksgemak en de aanpassingsmogelijkheden van het platform wendde WAA zich tot BigCommerce om een vertrouwde groeipartner te vinden. Gesteund door een team van e-commerce-experts, bood BigCommerce WAA de persoonlijke service en ondersteuning die nodig was om de beste oplossing voor zijn bedrijf te ontwikkelen.

“Een van de meest waardevolle dingen van BigCommerce is je team en cultuur”, aldus Staples. “Iedereen met wie ik heb gesproken, of het nu gaat om bedrijfsondersteuning, klantenservice, accountmanagers, wie dan ook: jullie zijn allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. Als ik bel, heb ik echt het gevoel dat ik er toe doe, dat BigCommerce erom geeft, en dat ze me gaan helpen.

In samenwerking met een Customer Success Manager en een Technical Account Manager heeft WAA de e-commerce-expertise gevonden die nodig is om zijn toekomstige groei te ondersteunen.

“Onze CSM is erg goed in het opvolgen van ons als we problemen hebben. En we hebben een technisch accountmanager, Ferris Polk, en het was geweldig. Beth en ik kijken uit naar onze maandelijkse contacten met hen”, aldus Staples. "Ze reageren heel snel en als we problemen hebben, nemen ze meteen contact met ons op en zijn ze erg vriendelijk."

Uitgelichte toepassingen:

BigCommerce-services:

  • Klantsuccesbeheer

  • Technisch accountbeheer

"BigCommerce is een redder als het gaat om het beoordelen van bestellingen en het kunnen zien van de kern van zaken, zonder in de dinosaurus van ons andere systeem te kruipen. Het gebruiksgemak was voor mij geweldig.”

Beth Steward  Information Systems-coördinator en projectmanager, Wreaths Across America

“Een van de meest waardevolle dingen van BigCommerce is je team en cultuur. Iedereen met wie ik heb gesproken, of het nu gaat om bedrijfsondersteuning, klantenservice, accountmanagers, wie dan ook: jullie zijn allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. Als ik bel, heb ik echt het gevoel dat ik er toe doe, dat BigCommerce erom geeft, en dat ze me gaan helpen."

LOGAN STAPLES Directeur Customer Operations en Informatiesystemen, Wreaths Across America

https://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/tDrT4jbbWN4uZq3T4upWQ/4c0ab24d83b2bdd6226a2340bc44e3dc/case-study-device-tablet-Wreaths-Across-America.png

RESULTATEN

Tijdwinst in een druk seizoen.

Als landelijke organisatie met een groeiend aantal sponsoren is het vanzelfsprekend dat WAA alleen maar druk is. Gelukkig is BigCommerce de sleutel geweest tot het besparen van waardevolle tijd en middelen.

“BigCommerce heeft ons zeker tijd bespaard”, legt Staples uit. “De afgelopen vijf jaar groeiden we elk jaar tussen de 20% en 30%. Toen gebeurde COVID, dus we zijn een beetje gedaald, maar sindsdien komen we er weer sterker uit.”

Steward is onlangs getraind op het BigCommerce-platform en herhaalt dit sentiment.

"Ik heb geen tijd om tijdens het kransseizoen aan een onhandig systeem te werken", legt Steward uit. “Als het seizoen aanbreekt, is het gewoon ontzettend druk, dus het gebruiksgemak van het platform bespaart ons enorm veel tijd.”

Sinds de lancering op BigCommerce heeft Wreaths Across America een omzetstijging van 63%, een stijging van 28% in bestellingen en een stijging van 27,5% in de gemiddelde bestelwaarde gezien.

"BigCommerce heeft ons zeker tijd bespaard. De afgelopen vijf jaar groeiden we elk jaar tussen de 20% en 30%. Toen gebeurde COVID, dus we zijn een beetje gedaald, maar sindsdien komen we er weer sterker uit.”

Logan Staples  Directeur Customer Operations en Informatiesystemen, Wreaths Across America

VOORUIT KIJKEN

Niets dan groei.

Voor Staples en Steward kan de toekomst van Wreaths Across America in één woord worden samengevat: groei.

"Ik denk niet dat online bestellen snel een optie zal zijn", zegt Staples. “Ik zie dat dit blijft groeien. We gebruiken de links om klanten aan te moedigen een krans te sponsoren, en alle e-mails die we versturen zijn bedoeld om mensen naar de online winkel te pushen. We blijven dus gewoon groeien en de winkel groeit met ons mee.”

Terwijl Wreaths Across America vooruitgang blijft boeken, zal BigCommerce de schaalbaarheid, innovatie en ondersteuning blijven bieden waarmee het bedrijf zich kan concentreren op wat het belangrijkst is: het laten groeien van zijn bedrijf.

“We worden er niet kleiner op”, aldus Steward. “We hebben een enorme drang naar een groot jaar – niets anders dan groei om zoveel mogelijk mensen te herdenken en te eren.”

Gepubliceerd: september 2023

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen