Wed, 04/17/24, 12:00:00 PM

BigCommerce onthult 'The next big thing": meer dan 100 nieuwe en innovatieve functies en partnerintegraties om merken en retailers in staat te stellen groei en succes te realiseren

De aankondigingen van vandaag bieden een vooruitstrevende visie op de toekomst van e-commerce, inclusief belangrijke functionele updates voor Multi-Storefront, composability, B2B, AI-innovatie, omnichannel-commerce en meer

AUSTIN, Texas en LONDEN, VK – 17 april 2024 –  BigCommerce (Nasdaq: BIGC), een toonaangevend open SaaS, samenstelbaar e-commerceplatform voor snelgroeiende en gevestigde B2C- en B2B-merken en retailers, heeft vandaag meer dan 100 belangrijke platformverbeteringen, nieuwe functies en integraties aangekondigd, als onderdeel van de eerste Next Big Thing-productlancering. 

“Innovatie begint bij de klant en het begrijpen van hun doelstellingen, dus we zijn enorm blij om deze belangrijke platformontwikkelingen te introduceren die merken en retailers helpen meer klanten te bereiken, de conversie te verbeteren en hun kosten te verlagen”, aldus Troy Cox, Chief Product Officer bij BigCommerce. “Van baanbrekende upgrades voor samenstelbaarheid en onze visie voor BigAI tot onze omnichannel-, wereldwijde verkoop- en B2B-verbeteringen: alles wat we doen draait om het bieden van de flexibiliteit aan onze klanten en partners om handel te drijven, op de manier die het beste voor hen is.”

Hieronder staan de hoogtepunten van het Next Big Thing-nieuws van vandaag. Klik hier voor meer informatie en om de volledige lijst met updates en integraties te bekijken.

Verkoop wereldwijd met gemak en efficiëntie

Succesvolle mondiale expansie vereist gelokaliseerde koopervaringen die aansluiten bij kopers. BigCommerce maakt het eenvoudiger en sneller om die ervaringen op schaal te leveren. 

  • Gebouwd bovenop onze krachtige Multi-Storefront mogelijkheden, kunnen merken nu storefront creëren voor continenten en landen met nog meer lokalisatiefuncties, waaronder taal, inhoud, prijzen en promoties om de conversie te verhogen en kosten te besparen – allemaal vanuit een gecentraliseerde BigCommerce back-end voor eenvoudig en efficiënt beheer. 

  • Bovendien kunnen klanten voor elke storefront een unieke betaalervaring configureren, waardoor een bedrijf met meerdere regio's en multi-storefront mogelijk wordt, terwijl de winkelervaring zo lokaal mogelijk blijft – en de checkout-conversie wordt gestimuleerd.

  • Meer informatie

Indrukwekkende, snel samen te stellen storefront, zonder de complexiteit

Headless en composable commercie hebben voorheen de weg vrijgemaakt voor geweldige prestaties en unieke merkervaringen, maar daar zijn kosten aan verbonden. Het ontwerpen, plannen, implementeren en beheren ervan was duurder en riskanter dan kant-en-klare SaaS-opties. BigCommerce maakt het eenvoudiger om moderne, samen te stellen oplossingen te bouwen met Catalyst en maakt eenvoudig front-end contentbeheer mogelijk met Makeswift. 

  • Catalyst biedt een vereenvoudigd startpunt voor BigCommerce klanten, e-commerce-ontwikkelaars en bureaupartners om eenvoudig en snel goed presterende, SEO-geoptimaliseerde online winkels te bouwen met behulp van een samenstelbare infrastuctuur. 

  • Catalyst combineert populaire headless-technologieën en bewezen best practices in een toegankelijke referentie-storefront. 

  • Om een fantastische developmentervaring mogelijk te maken, verhoogt Catalyst het ontwikkelingstempo zonder in te boeten aan de kwaliteit, met volledig aanpasbare storefront en een gestroomlijnde GraphQL API-client die is geoptimaliseerd voor de nieuwste versie van Next.js en React Server Components.

  • Een belangrijk onderdeel van Catalyst is Makeswift, een samenstelbare page-builder voor websites die zijn gebouwd met behulp van het populaire Next.js-framework. Makeswift vereenvoudigt het visuele beheer van storefront en inhoudspagina's. 

  • Meer informatie

“De aanpak waarbij samenstellen mogelijk is, spreekt enorm aan, omdat je vrijwel geen beperkingen hebt. De winkelervaring is iets waar je volledige controle over hebt. De initiële implementatiekosten en de voortdurende onderhoudslast kunnen echter hoger zijn, en het dagelijkse beheer ingewikkelder, dan een traditionele alles-in-één-aanpak”, zegt Kabeer Chopra, medeoprichter en chief technology officer bij Burrow. "Catalyst verandert dit door een veel hoger startpunt te bieden voor nieuwe samenstelbare storefront en ontwikkelaarstools om de bestaande Next.js- storefront stapsgewijs te verbeteren. Op de bestaande Next.js-site van Burrow hebben we onze storefront in de loop van de tijd kunnen migreren om Catalyst te gebruiken, te beginnen met onze meest bezochte pagina's, zoals onze pagina's met productvermeldingen. Bij elke stap hebben we de productiviteit van ontwikkelaars zien toenemen en de prestaties van onze site dramatisch verbeterd.”

Maak gebruik van de kracht van BigAI voor handel

BigCommerce gebruikt de kracht van AI om de meest ambitieuze doelen van merken te bereiken. Zo biedt het door AI aangedreven winkelervaringen aan die de betrokkenheid, conversie en omzet verhogen en tegelijkertijd de productiviteit verhogen.

  • BigAI Copywriter maakt gebruik van generatieve AI-taalmodellering om effectieve SEO-geoptimaliseerde productbeschrijvingen op te stellen om kopers aan te trekken en om te zetten tot loyale klanten.

  • Door gebruik te maken van de native Google BigQuery-integratie van BigCommerce, stelt BigAI Predictive Analytics, een nieuwe BigQuery machine learning starterkit, merken in staat de toekomstige 'customer lifetime value' van nieuwe klanten te voorspellen. Dit kan helpen om te bepalen welke advertentiestrategieën op de lange termijn de meest waardevolle klanten aantrekken. 

  • Verhoog de gemiddelde bestelwaarde en conversie door zeer relevante productaanbevelingen te presenteren die realtime worden gepersonaliseerd met onze native Google Retail AI-integratie. 

  • Meer informatie.

B2B-verkoop op jouw manier

BigCommerce is het meest toonaangevende e-commerceplatform voor B2B en introduceert nieuwe tools om de koperservaring te verbeteren en de verkoop te maximaliseren met de nieuwste aanpassingen, lokalisatie, offertefunctionaliteit en meer.

  • B2B Edition is nu wereldwijd beschikbaar voor single- en multi-storefront. Hiermee hebben merken de mogelijkheid hebben om het B2B-aankooptraject te lokaliseren en de koopervaring te verbeteren.

  • Binnenkort zal BigCommerce zijn populaire B2B-koperportaal open source maken. Hierin zijn alle alle fundamentele B2B-processen geoptimaliseerd voor de veeleisende B2B-koper van vandaag. Fabrikanten, distributeurs, groothandelaren en andere bedrijven zullen gepersonaliseerde Buyer Portal-applicaties kunnen creëren, waardoor de kosten voor het oplossen van complexe verticaal-specifieke B2B-uitdagingen tot een minimum worden beperkt. 

  • Meer informatie

Verkoop naadloos via alle kanalen

Met BigCommerce-dochter Feedonomics is verkopen waar mensen winkelen eenvoudiger dan ooit. Merken kunnen hun gegevens eenvoudig synchroniseren voor gestroomlijnde verkoop via verschillende kanalen met 's werelds toonaangevende full-service oplossing voor feed management. 

  • Met de lancering van event-driven realtime synchronisatie kunnen merken op Feedonomics nu hun verkooppotentieel maximaliseren, de klantervaring verbeteren en voldoen aan de behoeften van de datapijplijn van grote bedrijven. Deze nieuwe functie helpt afkeuringen van vermeldingen, oververkoop en opschorting van accounts te voorkomen door te zorgen voor tijdige updates voor belangrijke kenmerken zoals voorraad en prijzen. Gebruikers kunnen gegevensupdates van verschillende systemen stroomlijnen via een event pipeline voor een efficiënte werking. Realtime synchronisatie bouwt voort op bestaande mogelijkheden zoals gegevensvalidatie om merken te helpen hiaten in gegevens gemakkelijk te identificeren en fouten te voorkomen, processen te stroomlijnen en het inkomstenpotentieel te vergroten. 

  • Instant commerce ontgrendelt via Feedonomics extra inkomstenstromen van de beste e-commercemarktplaatsen en bezorg-apps. Het geeft merken het gemak om online te kopen en in de winkel op te halen of de levering op dezelfde dag te ontvangen, de time-to-market te versnellen, de integratie te vereenvoudigen en gegevens te optimaliseren voor betere prestaties.


  • Meer informatie

Maximaliseer conversiepercentages 

Merken en retailers op BigCommerce profiteren al van hoge conversiepercentages. Daarnaast introduceren we verdere verbeteringen om merken te helpen de conversie te verhogen en hun concurrentie te overtreffen met nieuwe wachtwoordloze betaaloplossingen, geavanceerdere promotiemogelijkheden en door AI aangedreven personalisatie. 

  • Merken die het PayPal-platform gebruiken, kunnen hun klanten binnenkort de nieuwste manieren van versneld afrekenen aanbieden. Fastlane van PayPal biedt Amerikaanse klanten een snelle, wachtwoordloze betaaloplossing die conversies helpt stimuleren. De eerste resultaten van het Fastlane Early Adopters-programma in de Verenigde Staten hebben aangetoond dat het de afrekensnelheid met bijna 40% kan verhogen vergeleken met traditioneel afrekenen voor gasten1.

  • Personaliseer het afrekenen – zonder de typische kosten en complexiteit. Nu beschikbaar in bèta: ontwikkelaars kunnen nieuwe functionaliteit toevoegen aan de verzendstap bij het afrekenen. In de toekomst zullen er extra afrekenregio's worden toegevoegd.

  • Verbeter de conversie met nieuwe promotiemogelijkheden, waaronder de mogelijkheid om meer gerichte promoties, kortingsopties en een grotere mate van flexibiliteit en granulariteit voor het targeten van producten te creëren.

  • Meer informatie

Lagere kosten met verbeteringen in de operationele efficiëntie

BigCommerce biedt beveiliging en compliance aan voor grote bedrijven, zonder de kosten en wrijving van traditionele technologie, en het bedrijf moderniseert zijn gebruikersinterface om deze gebruiksvriendelijker te maken.

  • De nieuwe navigatie op het bedieningspaneel biedt een strak en modern ontwerp, met nieuwe uitbreidbare subcategorieën die het scannen en browsen makkelijker maken. Een nieuwe bovenste balk maakt het makkelijker om in de winkel te zoeken, een storefront te bekijken, tussen winkels te schakelen en meer.

  • Gebruikers kunnen nu hun catalogusonderhoud vereenvoudigen met tools om producttabellen aan te passen, productbeheer te optimaliseren, bulkbewerkingen toe te passen, te profiteren van snellere categorietoewijzingen, Shipper HQ te gebruiken voor complexe verzendbehoeften en bulkvoorraadbehoeften te beheren. 

  • Met toestemmingsinstellingen voor grote bedrijven kunnen merken en detailhandelaren een uitstekende beveiliging realiseren terwijl ze de toegang en machtigingen voor individuele gebruikers, groepen, partners en storefront beheren. 

  • Meer informatie

Gebouwd voor ontwikkelaars, door ontwikkelaars

Bij BigCommerce zorgt consistentie voor creatie en we hebben ons Developer Center gebouwd met ontwikkelaars in gedachten. Met een opnieuw ontworpen gecentraliseerde plek is BigCommerce een e-commerceplatform voor ontwikkelaars, boordevol documentatie, handleidingen, referentiemateriaal, tools en een gemeenschap van experts, . 

  • Ons ontwerpsysteem, BigDesign, biedt een uitgebreide toolkit. Inclusief een patroonbibliotheek en UX-schrijfgids, ontworpen om gebruikerservaringen op het BigCommerce-platform en daarbuiten te verenigen en te verbeteren.

  • BigCommerce maakt dezelfde Figma UI-kit openbaar die de interne productontwerpers gebruiken om zeer gebruiksvriendelijke, krachtige handelstools te bouwen. Samen kunnen ontwerpers en ontwikkelaars nu sneller dan ooit fantastische, diep geïntegreerde apps en extensies voor BigCommerce implementeren.

  • BigCommerce introduceert ook nieuwe API's voor ontwikkelaars om het platform uit te breiden, nieuwe manieren voor app-ontwikkelaars om webhooks op grote schaal te gebruiken, nieuwe methoden voor het uitbreiden en aanpassen van het afrekenen en verbeteringen om veilig te blijven met nieuwe scriptintegriteitsbescherming.

  • Meer informatie

BigCommerce onthulde de Next Big Thing-updates tijdens de EMEA BigSummit in Londen, een bijeenkomst van partners en klanten. Het bedrijf zal tijdens de Americas BigSummit in Austin, Texas in augustus verdere updates geven over zijn productroadmap en visie.

“Dit zijn belangrijke updates voor ons platform die aantonen dat BigCommerce innoveert voor onze klanten, ongeacht wat ze verkopen, waar ze verkopen en aan wie ze verkopen”, aldus Cox. “Deze aankondigingen weerspiegelen onze open commerce-filosofie. We binden onze klanten niet aan bedrijfseigen technologie. We zijn flexibel en open, werken samen met de beste partners en leveren waarde die betrokkenheid, loyaliteit en conversies stimuleert.”

1 Gebaseerd op interne gegevens van PayPal van 2 november tot 18 november 2023. Met betrekking tot Fastlane-profielgebruikers. Voorbeeld van PayPal Braintree Early Adopter-klanten

Over BigCommerce

BigCommerce (Nasdaq: BIGC) is een toonaangevend open SaaS en goed samen te stellen e-commerceplatform waarmee merken en retailers van elke omvang hun bedrijf online kunnen opbouwen, innoveren en laten groeien. BigCommerce biedt zijn klanten geavanceerde functionaliteit, maatwerk en prestaties voor grote bedrijven met de focus op eenvoud en gebruiksgemak. Tienduizenden B2C- en B2B-bedrijven in 150 landen en talloze sectoren vertrouwen op BigCommerce, waaronder Burrow, Coldwater Creek, Francesca's, Harvey Nichols, King Arthur Baking Co., MKM Building Supplies, United Aqua Group en Uplift desk. Voor meer informatie kun je terecht op www.bigcommerce.com of volg ons op X en LinkedIn.

BigCommerce® is een geregistreerd handelsmerk van BigCommerce Pty. Ltd. Handelsmerken en dienstmerken van derden zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

###