Chair King Backyard Store levert shopervaring op maat met BigCommerce

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we ons platform zo hebben gemaakt.

CD-6866-Chair-King-Case-Study-Imagery-and-Logos-device-laptop-merchant

42%

meer gebruikers

47%

meer sessies

28%

toename van inkomsten

Vergelijking prestaties Q1-Q3 tussen 2023 en 2022

Van een klein bedrijf tot een gevestigde retailer.

Met een missie om 'het voor iedereen gemakkelijk te maken om meer quality time in hun achtertuin door te brengen', heeft Chair King Backyard Store ongetwijfeld zijn stempel gedrukt. Chair King werd in 1950 in Houston opgericht en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste detailhandelaar in tuinmeubilair en accessoires in Texas.

Naast het zustermerk, Fortunoff Backyard Store, heeft Chair King een onmiskenbare voetafdruk achtergelaten in de VS, en dat zal met de tijd alleen maar beter worden. Hoewel het nog steeds een familiebedrijf is, heeft Chair King showrooms geopend in Austin, Dallas, San Antonio en Houston.

Maar terwijl Chair King ernaar streeft meubelen van de hoogste kwaliteit tegen de best mogelijke prijs te leveren, streeft het merk uit Texas ook naar een ongeëvenaarde klantervaring — zowel persoonlijk als online.

UITDAGING

Vastgelopen door een verouderd e-commerce platform.

Chair King begon zijn e-commercetraject in 2016. Het bedrijf bouwde de online winkel oorspronkelijk met behulp van zijn ERP, Furniture Retailer Outdoor Group, en migreerde later naar een ander e-commerceplatform. Nadat het team geconfronteerd werd met problemen met verouderde technologie, schaalbaarheid en een slechte gebruikerservaring, kwam het er uiteindelijk achter dat het platform niet langer voldeed aan de behoeften van het bedrijf.

"Hun technologie was niet echt up-to-date en de website zelf was erg traag en nogal onhandig," legt Kristen Brown, directeur e-commerce bij Chair King, uit.

Uiteindelijk had het bedrijf een robuustere en flexibelere oplossing nodig om zijn groei-initiatieven te ondersteunen en zijn klanten een betere gebruikerservaring te bieden. Bovendien wilde Chair King een gebruiksvriendelijkere back-end om zijn kleinere e-commerce team te ondersteunen.

“De grootste toegevoegde waarde van het BigCommerce-platform is de combinatie van de uitgebreide functionaliteit, de schaalbaarheid en hoe makkelijk je het kunt customizen. Daarmee kunnen we snel inspelen op veranderingen in de markt en onze klanten de beste shopervaring bieden.”

Kristen Brown  Directeur e-commerce, Chair King

OPLOSSING

Creëer een gepersonaliseerde betaalervaring met BigCommerce.

In de zoektocht naar een e-commerceplatform wist Chair King dat er een oplossing nodig was die het unieke bedrijfsmodel en het leveringsproces van het bedrijf kon ondersteunen. Als grootschalig meubelmerk biedt Chair King professionele bezorging en meer gelokaliseerde verkoop, wat betekende dat het een aanpasbare betaalervaring nodig had.

Na evaluatie van enkele e-commerceplatforms, waaronder Shopify en Woocommerce, kwam Chair King uiteindelijk op BigCommerce terecht.

“Wat ons over de streep trok, was dat BigCommerce zo goed te customizen is,” aldus Brown.

Dankzij deze aanpasbaarheid kon Chair King een aangepaste verzendkalender bouwen die bij het afrekenen verschijnt, zodat klanten de beschikbare leverdata kunnen bekijken. Op deze manier kunnen klanten de gewenste bezorgdatum in de kalender selecteren of kiezen voor ophalen in de winkel in het Chair King-magazijn in Houston.

Robuuste functies om de klantervaring te verbeteren.

“De grootste toegevoegde waarde van het BigCommerce-platform is de combinatie van de uitgebreide functionaliteit, de schaalbaarheid en hoe makkelijk je het kunt customizen,” aldus Brown. "Daarmee kunnen we snel inspelen op veranderingen in de markt en onze klanten de beste shopervaring bieden.”

Met flexibel productcatalogusbeheer, robuuste SEO-mogelijkheden, responsief webontwerp en gemakkelijke integratie van tools van derden heeft Chair King de functies en functionaliteit gevonden om de gebruikerservaring te verbeteren.

"Al met al zorgt BigCommerce voor een betere gebruikerservaring voor onze klanten én voor het team dat het ondersteunt,” aldus Brown. "Het heeft ons zeker vooruitgeholpen, zelfs binnen onze ruimte. Ik denk dat we een van de meest actuele websites hebben binnen de nichemarkt waarin we actief zijn.”

Naast de native functies maakt Chair King ook gebruik van een aantal apps en integraties waarmee het bedrijf nog meer uit de webshop haalt. Het team gebruikt Papastheme voor de algehele look van de website, HubSpot als CRM en Limespot voor meer engagement en conversie uit pagina's met productoverzichten en productinformatie.

Daarbovenop gebruikt Chair King Shogun als Content Management System (CMS) om alle content op de homepage en onderliggende startpagina's te managen.

“Het is een stuk makkelijker geworden om content te managen en te timen, want we hebben altijd een hoop verschillende aanbiedingen lopen,” licht Brown toe. “Dat is echt veel minder gecompliceerd geworden.”

BigCommerce als betrouwbare partner.

Als je succes wilt hebben met je e-commerce, gaat het uiteindelijk niet alleen om de juiste tools en technologie. De juiste support bij elke stap is minstens zo belangrijk.

Chair King heeft met een Implementation Project Manager en een Customer Success Manager van BigCommerce een betrouwbare partner gevonden die zijn e-commerce soepel kon overzetten en kan blijven doorontwikkelen.

“Met de hulp van onze eigen Implementation Project Manager verliepen de implementatie en lancering ontzettend soepel,” aldus Brown. “Onze Customer Success Manager speelde de kinderziektes direct door naar de juiste persoon, zodat ze snel verholpen konden worden. Daarnaast werden we steeds op de hoogte gehouden van nieuwe platformreleases en de bijbehorende roadmap.”

Uitgelichte toepassingen:

BigCommerce Services:

  • Klantsuccesbeheer

  • Projectbeheer implementatie

“De back-end waarmee mijn team nu werkt, is een stuk gebruiksvriendelijker. Door de manier waarop we in onze ERP in BigCommerce hebben kunnen integreren, kunnen we onze producten een stuk sneller in de markt zetten,”

Kristen Brown director of e-commerce bij Chair King

"Over het algemeen zorgt Bigcommerce voor een betere gebruikerservaring voor onze klanten en ook voor het team dat deze ondersteunt. Het heeft ons zeker vooruitgeholpen, zelfs binnen onze ruimte. Ik denk dat we een van de meest actuele websites hebben binnen de nichemarkt waarin we actief zijn.”

Kristen Brown, Directeur e-commerce, Chair King

https://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/3pSoftCXdEu3gmYLrhiwh2/61de042e2c3e507643248a0aa5e30a98/CD-6866-Chair-King-Case-Study-Imagery-and-Logos-device-tablet-merchant.png

RESULTATEN

Klein team, flinke resultaten.

Chair King heeft een klein e-commerceteam en een uniek businessmodel. Dus ging het bedrijf op zoek naar een e-commerceoplossing die gemakkelijk te gebruiken is en toch in alle behoeften zou kunnen voorzien. Uiteindelijk kwam het bedrijf uit bij BigCommerce.

“De back-end waarmee mijn team nu werkt, is een stuk gebruiksvriendelijker. Door de manier waarop we in onze ERP in BigCommerce hebben kunnen integreren, kunnen we onze producten een stuk sneller in de markt zetten,” aldus Brown. “Dankzij BigCommerce is het een stuk makkelijker geworden om onze dagelijkse aanbiedingen te managen en de prestaties en analytics in de gaten te houden.”

BigCommerce staat bekend om 'betrouwbaarheid en schaalbaarheid' en maakt daarmee de hype waar. Het team begint dan ook flinke resultaten te zien.

“Onze omzet en conversie zijn omhoog geschoten, dus je kunt wel zeggen dat we als bedrijf een flinke verbeterslag hebben gemaakt,” aldus Brown.

Nadat Chair King in 2023 op BigCommerce overstapte, zag het bedrijf tussen Q1 en Q3 28% meer omzet, 47% meer sessies en 42% meer gebruikers dan vóór de overstap.

“Dankzij BigCommerce is het een stuk makkelijker geworden om onze dagelijkse aanbiedingen te managen en de prestaties en analytics in de gaten te houden.”

Kristen Brown director of e-commerce bij Chair King

VOORUIT KIJKEN

Personalisatie is essentieel.

Als bedrijf dat altijd op de toekomst gericht is, is er één ding duidelijk voor Chair King: e-commerce is een blijvertje.

Op de vraag wat de toekomst biedt voor het bedrijf, antwoord Brown dat Chair King de website zal blijven verbeteren, vooral door middel van personalisatie.

"Voor 2024 richten we ons meer op personalisatie voor de klant: gepersonaliseerde landingspagina's, gepersonaliseerde ervaringen en meer AI-integratie als het gaat om aanbevelingen voor de klanten."

Sterker nog: het team is momenteel bezig met B2B-sites voor zowel Chair King als Fortunoff Backyard Store, die begin 2024 live moeten gaan.

“E-commerce is onmisbaar in onze algehele business-strategie,” aldus Brown. “Voor ons is het een drijvende kracht achter meer omzet en meer engagement vanuit de klant. We zijn dan ook van plan om in e-commerce te blijven investeren om als bedrijf te blijven groeien.”

“E-commerce is onmisbaar in onze algehele business-strategie. Voor ons is het een drijvende kracht achter meer omzet en meer engagement vanuit de klant. We zijn dan ook van plan om in e-commerce te blijven investeren om als bedrijf te blijven groeien.

Kristen Brown director of e-commerce bij Chair King

Publicatiedatum: mei 2024

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyHouzer-miniatuur

Houzer

Lees het verhaal