QE Home slaapt heerlijk na de migratie naar BigCommerce

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we ons platform zo hebben gemaakt.

Casestudy apparaat laptop QE Home

2018

verkoopt met BigCommerce

70+

winkels met op dezelfde dag ophalen in de winkel

250%

omzetgroei sinds lancering

Een droom transformeren in een blijvend merk

In 1989 begonnen twee vrienden, Howard Haugom en Jixin Xu, het concept van betaalbaar en toch stijlvol beddengoed van kwaliteitsmateriaal om te zetten in een volwaardig bedrijf.

In 1992 lanceerde Quilts Etc. – nu bekend als QE Home – hun eerste twee fysieke winkels in British Columbia, Canada. Inmiddels is dit familiebedrijf uitgegroeid tot een wereldwijd merk met meer dan 70 fysieke vestigingen en een bloeiende e-commerce.

Hoewel QE Home al meer dan 30 jaar een aanzienlijke groei heeft doorgemaakt, zijn ze erin geslaagd trouw te blijven aan het bieden van een luxe nachtrust aan klanten tegen een betaalbare prijs. QE Home is in feite het eerste B Corp beddengoedbedrijf in Canada, wat laat zien hoe toegewijd zij zijn aan hun klanten, maar ook aan het milieu en hun gemeenschap.

Hoewel het bedrijf zich heeft doorontwikkeld, had het last van uitdagingen rondom het oorspronkelijke e-commerceplatform, waardoor het niet kon opschalen naar zijn volledige potentieel. QE Home wist dat ze een nieuwe oplossing moesten vinden als ze hun online bedrijf wilden laten groeien.

UITDAGING

Wakker liggen vanwege een beperkend en kostbaar e-commerceplatform 

Voordat hun site op BigCommerce werd gehost, had QE Home een e-commerce-aanwezigheid op een lokaal platform in Vancouver. Deze oplossing veroorzaakte echter meerdere uitdagingen.

“We wilden nieuwe functies van de site uitbouwen, maar elke keer zou het veel geld kosten en veel tijd in beslag nemen”, zegt Phil Eng, president van QE Home.

Bovendien constateerde het team dat er te veel beperkingen waren, vooral als het ging om het integreren van apps. “Als we wilden integreren met een ander e-mailprogramma zoals Klaviyo of een app zoals Gorgias, konden we dat niet. Geen van deze dingen was beschikbaar”, legde Eng uit.

Met al deze factoren bij elkaar wist het team dat het tijd was om aanvullende platforms te verkennen die hen vrijheid en flexibiliteit zouden bieden en tegelijkertijd tijd en geld zouden besparen. In 2018 beoordeelde het bedrijf verschillende platforms en kwam het tot de conclusie dat BigCommerce hen de e-commerce-ervaring zou bieden waarnaar ze op zoek waren. 

“We hebben om vele redenen voor BigCommerce gekozen en we zijn tot op vandaag blij dat we dat hebben gedaan”, aldus Eng.

“We hebben om vele redenen voor BigCommerce gekozen en we zijn tot op de dag van vandaag blij dat we dat hebben gedaan.”

Phil Eng, President, QE Home

OPLOSSING

De klantervaring verbeteren met online kopen en ophalen in de winkel

Als omnichannel-retailer heeft QE Home geprofiteerd van de functies van BigCommerce waarmee ze de winkelervaring voor hun klanten kunnen verbeteren.

Via de multi-locatie-integratie van het platform heeft het bedrijf een ‘Mijn voorkeurswinkel’-functie geïmplementeerd. Hiermee kunnen shoppers door de winkel- of onlinevoorraad van QE Home zoeken, waardoor ze online kunnen kopen en het vervolgens kunnen ophalen in de winkel (BOPIS).

“We hebben al de mogelijkheid gelanceerd om een eenvoudigere versie van BOPIS te maken, maar we wilden echt een robuustere versie maken waarin klanten zowel de winkelvoorraad als onze websitevoorraad kunnen bekijken. Daarmee kunnen ze de artikelen naar een winkel laten verzenden om ze op te halen of ze kunnen de artikelen binnen een bepaald aantal uren of dagen na het plaatsen van hun bestelling ophalen”, legt Dinah Quan, Senior Graphic Designer bij QE Home, uit.

Sinds de implementatie van de functie 'Mijn voorkeurswinkel' kunnen klanten een nauwkeurige weergave zien van wat beschikbaar is in de verschillende winkellocaties en online inventaris van QE Home. Zelfs als een product online uitverkocht is, kunnen shoppers zien of het op een andere locatie in de buurt beschikbaar is en het product dezelfde dag ophalen. 

“Het gemak waarmee we de voorraad op meerdere locaties binnen het BigCommerce-dashboard kunnen beheren, is ongelooflijk. Ik weet dat onze winkels dol zijn op het programma en op het feit dat hun klanten nu toegang krijgen tot hun actuele voorraad. Onze winkels hebben het gevoel dat ze echt deel uitmaken van het hele e-commerce-initiatief, omdat het zich ook tot hen uitstrekt. Ze hebben het gevoel dat ze hun klanten veel efficiënter kunnen bedienen”, zegt Ryan MacLeod, Ecommerce Project Manager bij QE Home.

Met deze functie kan het bedrijf ook de zorg en toewijding aan hun klanten laten zien door hen een gebruiksvriendelijke BOPIS-ervaring aan te bieden.

“We wilden er echt zeker van zijn dat deze functionaliteit werd ingebouwd als een naadloos onderdeel van de online klanttraject. Ons doel is om zoveel mogelijk wrijving uit hun ervaring te halen”, legt Quan uit.

Gebruikmaken van apps en integraties

Belangrijk voor de beslissing van QE Home om te migreren naar BigCommerce was het aantal apps en integraties die beschikbaar zijn op het platform. De integratie van deze functies helpt het bedrijf extra inkomsten te genereren en merkloyaliteit op te bouwen bij zijn klanten.

QE Home implementeert Klaviyo, waarmee ze in contact kunnen komen met het winkelend publiek door geautomatiseerde communicatie naar eerdere klanten te sturen. 

Als klantgericht bedrijf maakt het bedrijf gebruik van Gorgias om zijn klanten topservice te bieden. “We konden Gorgias heel eenvoudig integreren. Ons klantenserviceteam maakt er gebruik van. Ze kunnen schakelen tussen Gorgias en de back-end van BigCommerce om goede klantenservice te bieden”, aldus MacLeod.

Bovendien gebruikt QE Home Stamped dat productrecensies op hun website opneemt, waardoor ze vertrouwen bij hun klanten kunnen opbouwen. Momenteel bekijkt het team of het via Stamped een loyaliteitsprogramma kan lanceren om hun waarde voor klanten nog beter te laten zien.

“Het mooie aan de combinatie van deze drie apps is dat ze niet alleen allemaal integreren met BigCommerce, maar ook BigCommerce-gegevens gebruiken en met elkaar communiceren”, legt MacLeod uit. “Het gebruik van die transactie- en browse-informatie is iets dat we al heel lang wilden doen, dus het is echt spannend voor ons om daarmee te kunnen gaan spelen.”

Uitgelichte toepassingen:

Technische kenmerken:

  • Records Management System (RMS)

  • Customer Relationship Management (CRM)

“Het mooie aan de combinatie van deze drie apps is dat ze niet alleen allemaal integreren met BigCommerce, maar ook BigCommerce-gegevens gebruiken en met elkaar communiceren.”

Ryan MacLeod Projectmanager e-commerce, QE Home

“Het gemak waarmee we de voorraad op meerdere locaties binnen het BigCommerce-dashboard kunnen beheren, is ongelooflijk. Ik weet dat onze winkels dol zijn op het programma en op het feit dat hun klanten nu toegang krijgen tot hun actuele voorraad. Onze winkels hebben het gevoel dat ze echt deel uitmaken van het hele e-commerce-initiatief, omdat het zich ook tot hen uitstrekt.

RYAN MACLEOD, E-COMMERCE PROJECTMANAGER BIJ QE HOME

Casestudy apparaat laptop QE Home

RESULTATEN

Beter slapen na het overtreffen van doelen

Sinds de lancering op BigCommerce is QE Home aanzienlijk gegroeid. Door het nieuwe platform en de shopping-impact van de pandemie kon het bedrijf zijn team uitbreiden en zijn doelen en mijlpalen snel overtreffen. 

In de vijf jaar dat QE Home op BigCommerce actief is, is hun omzet met 250% gegroeid. Dit komt door een aantal factoren, waaronder de succesvolle uitrol van same-day ophaalbestellingen in meer dan 70 winkels in heel Canada in het voorjaar van 2021.

“Vanaf 2018 had ik financiële doelen en die hebben we overtroffen. Ons vijfjarendoel werd in maart 2020 overtroffen, wat geweldig was, en vandaag de dag liggen we nog steeds op schema”, zei MacLeod.

“Vanaf 2018 had ik financiële doelen en die hebben we overtroffen. Ons vijfjarendoel werd in maart 2020 overtroffen, wat geweldig was, en vandaag de dag liggen we nog steeds op schema," zei MacLeod.

Ryan MacLeod Projectmanager e-commerce, QE Home

VOORUIT KIJKEN

Klanten een stapje dichter bij een goede nachtrust brengen

Terwijl QE Home de e-commercekant van zijn activiteiten blijft uitbreiden, wil het bedrijf zich blijven concentreren op het bieden van een uitzonderlijke ervaring aan zijn klanten. Een aantal manieren waarop ze dit willen doen, is door hun ‘Mijn voorkeurswinkel’-functie te stroomlijnen en de efficiëntie van de website te vergroten.

“We werken aan het anders omgaan met de BigCommerce-thema’s om onze website efficiënter en sneller te maken, met behoud van onze oogstrelende ontwerpen”, aldus MacLeod.

Bovendien is QE Home van plan een meer gestroomlijnde betaalervaring voor klanten te creëren. Momenteel bieden ze betaalmethoden aan, variërend van creditcards tot opties voor 'Nu kopen en later betalen'. Het team onderzoekt echter de mogelijkheid om Apple Pay en Google Pay aan te bieden, om het shoppers nog gemakkelijker te maken.

QE Home has leaned on the BigCommerce team throughout its journey on the new platform. With their support, the company knows they’re able to fulfill their commitment to provide customers with an exceptional sleep experience.

“De back-endondersteuning van BigCommerce was naadloos. Het is ongelooflijk handig om vragen te kunnen stellen en makkelijk verbinding te kunnen maken via de livechatfunctionaliteit. De meeste interacties worden snel één-op-één opgelost”, legt MacLeod uit.

“De back-endondersteuning van BigCommerce was naadloos. Het is ongelooflijk handig om vragen te kunnen stellen en makkelijk verbinding te kunnen maken via de livechatfunctionaliteit. De meeste interacties worden snel één-op-één opgelost.”

Ryan MacLeod Projectmanager e-commerce, QE Home

Publicatiedatum: mei 2024

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyCasestudy thumbnail Beierse uurwerken

Bavarian Clockworks

Lees het verhaal
Read Case StudyBurrow-miniatuur

Burrow

Lees het verhaal
Read Case StudyCasestudy thumbnail designerie

Designerie

Lees het verhaal