BigCommerce helpt Victoria Health om beauty en wellness aan haar klanten aan te bieden

Bekijk hoe personaliseerbaar, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben ontworpen.

Productrondleiding bekijken
Casestudy met laptop victoria health
9%
meer 
klanten
36%
verhoging van het conversiepercentage
8%
toename van bestellingen

Vergelijking van prestatiegegevens in de periode 1 januari - 30 juni 2021 t.o.v. 1 juli - 31 december 2020

Een nieuw gezicht voor natuurlijke gezondheid

Met meer dan 3.500 producten op de site en een meer dan 350.000 mensen die de nieuwsbrief ontvangen, is Victoria Health uitgegroeid tot de belangrijkste webwinkel voor natuurlijke gezondheids- en schoonheidsproducten in het Verenigd Koninkrijk.

Medeoprichters Gill Sinclair en apotheker Shabir Daya verkopen hun beauty- en wellnessproducten al meer dan twee decennia rechtstreeks aan klanten. Daarmee was Victoria Health een van de eerste e-commercewinkels op dit gebied in het VK.

Victoria Health verkoopt haar eigen huid- en haarverzorgingsproducten en supplementen én die van andere goedgekeurde merken om zo te kunnen voorzien aan de beauty- en welneessvragen van haar klanten.

"We hebben nog nooit een product verkocht waar we niet in geloven", aldus Lara Sinclair, Chief Operating Officer bij Victoria Health. "We hebben in de loop der tijd een aantal merken geïntroduceerd die een wereldwijd fenomeen zijn geworden. We zijn enorm gepassioneerd en steken veel tijd en moeite in onze zoektocht naar nieuwe merken die echt een verschil maken voor onze klanten."

Victoria Health draait om voorlichting en ontwikkeling, bedoeld om de gezondheid, de veroudering en het welzijn te verbeteren. Dit standpunt ondersteunt de lang gekoesterde visie van het merk om het gezicht van natuurlijke gezondheid radicaal te veranderen. Dat wordt opgepikt door de media. Magazines zoals Vogue, Sunday Times Style, The Telegraph, Condé Nast Traveller, Glamour Magazine, Elle en You Magazine hebben allemaal verslag gedaan van het succes van Victoria Health.

UITDAGING

Op zoek naar vernieuwing

Als echte pionier bouwde, ontwikkelde en beheerde Victoria Health haar eerste website intern toen het bedrijf werd opgestart. "Het was niet echt moeilijk, maar dat kwam ook doordat het internet toen nog heel anders was. Onze oorspronkelijke site bleef maandenlang statisch en onderaan onze startpagina stonden slechts vier producten. Hij was heel ouderwets. Ik moet nog steeds lachen als ik eraan denk", vertelt Gill Sinclair, medeoprichter van Victoria Health.

Net als alle vooruitstrevende bedrijven zoekt Victoria Health altijd naar nieuwe manieren en technologieën om de bedrijfsvoering en klantervaring te verbeteren. "We zagen hoe e-commercebedrijven zoals BigCommerce groeiden en hun aanbod ontwikkelden, en we begonnen ons te realiseren hoe ons bedrijf zou kunnen profiteren van een SaaS-oplossing", zegt Lara Sinclair hierover.

Het open SaaS-platform van BigCommerce is bedoeld om merchants, zoals Victoria Health, te helpen gedifferentieerde e-commerce-ervaringen te bieden –die veilig en stabiel zijn aan de voor- en achterkant, en kunnen meegroeien met het bedrijf.

"We zagen hoe e-commercebedrijven zoals BigCommerce groeiden en hun aanbod ontwikkelden, en we begonnen ons te realiseren hoe ons bedrijf zou kunnen profiteren van een SaaS-oplossing."

LARA SINCLAIR CHIEF OPERATING OFFICER, VICTORIA HEALTH

OPLOSSING

Tijd voor BigCommerce

Op aanbeveling van een marketingbureau koos Victoria Health BigCommerce als haar leverancier voor SaaS e-commerce. 

"We hadden het gevoel dat we onze website aan BigCommerce konden toevertrouwen. Het bedrijf biedt een breed scala aan functies én de basisfunctionaliteit waarmee we meer producten kunnen verkopen aan een groeiende groep shoppers", aldus Lara Sinclair. "Dankzij BigCommerce kunnen we de tijd en het geld dat we anders in development steken, inzetten om de klantervaring te verbeteren en de omzet te verhogen. We beschikken nu immers over een solide basis en raamwerk, zodat ons bedrijf kan functioneren."

Victoria Health blijft zoeken naar manieren om haar website te verbeteren. Het bedrijf probeert alle opties in BigCommerce en integraties van derden om de juiste tools te vinden waarmee de verkoop, klantervaring en zakelijke inzichten kunnen worden verbeterd. 

Als het om communicatie met klanten gaat, helpt de content management software Drupal ze om een enorme hoeveelheid informatie te delen. Dat gebeurt niet alleen via workflows voor het publiceren van content, maar ook door het beheer van het online lidmaatschapsprogramma.

Uitgelichte applicaties

Technische kenmerken:

  • Content Management Software
    • Drupal
  • Order management system (OMS)
    • Veeqo
  • Betalingsverwerker
    • Braintree

"Dankzij BigCommerce kunnen we de tijd en het geld dat we anders in development steken, inzetten om de klantervaring te verbeteren en de omzet te verhogen. We beschikken nu immers over een solide basis en raamwerk, zodat ons bedrijf kan functioneren."

LARA SINCLAIR CHIEF OPERATING OFFICER, VICTORIA HEALTH
CD3199 Casestudy Victoria Health Tablet SJ

RESULTATEN

Content als basis voor zakelijk succes

By design Victoria Health’s website is a content-driven force to be reckoned with. The brand makes it a point to communicate with customers on a weekly basis through its highly popular newsletter, Weekend Read, where owner Gill Sinclair shares her thoughts on life, health and wellbeing, company offers and the newest songs added to The VH Playlist.

"Onze traditionele nieuwsbrief is een ongelooflijk krachtige en effectieve manier om met onze klanten in contact te komen. Dit blijft een ongeëvenaarde manier om een band te creëren, te communiceren met onze klanten en de omzet te verhogen", aldus Lara Sinclair.

Maar dat is lang niet alle content die je op de website van het merk kunt vinden. Naast producten en de nieuwsbrief vinden klanten er ook:

  • Health with Shabir provides health knowledge and insights from Victoria Health’s in-house pharmacist, Shabir Daya.
  • Trinny and Shabir Live brings TV host Trinny Woodall and Shabir together to bring shoppers a wealth of information on health and wellbeing.

BigCommerce is niet alleen de motor waarmee Victoria Health grote hoeveelheden content kan creëren, maar ze kunnen hiermee ook grote aantallen producten verwerken en verzenden – zónder crashes of lange levertijden. Dat was bij het vorige platform wel anders.

Het goede nieuws is dat klanten reageren op de strategische stappen die Victoria Health heeft gezet. Ten opzichte van de laatste zes maanden van 2020 zag Victoria Health in het eerste halfjaar van 2021 het klantenbestand met 9% groeien, de conversieratio met 36% toenemen en 8% meer bestellingen binnenkomen.


VOORUIT KIJKEN

Klanten tevreden houden

Victoria Health heeft er alle vertrouwen in dat klanten de voordelen zullen ondervinden van de verbeterde service die nu wordt geboden via BigCommerce. Daardoor kan het bedrijf zich blijven richten op het aanbieden van de allerbeste merken en producten.

"We vertrouwen erop dat BigCommerce hun diensten en platform blijven ontwikkelen, zodat wij beschikken over de tools die we nodig hebben om aan de verwachtingen van onze klanten te kunnen voldoen", aldus Lara Sinclair.

BigCommerce richt zich op de ontwikkeling en realisatie van de diensten, functies en ondersteuning die Victoria Health nodig heeft, zodat het bedrijf haar activiteiten kan blijven uitbreiden en klanten tevreden kan stellen. We helpen ze bij iedere stap.

Gepubliceerd: september 2021

"We vertrouwen erop dat BigCommerce hun diensten en platform blijven ontwikkelen, zodat wij beschikken over de tools die we nodig hebben om aan de verwachtingen van onze klanten te kunnen voldoen."

LARA SINCLAIR CHIEF OPERATING OFFICER, VICTORIA HEALTH

Meer succesverhalen

You'll be redirected in just a moment.