BigCommerce versus Salesforce Commerce Cloud

BigCommerce is een flexibel platform dat gemakkelijk kan worden geïntegreerd met bestaande systemen, zodat je de flexibiliteit hebt die nodig is om snel én kosteneffectief te schalen. 

BigCommerce versus Salesforce Commerce Cloud: waarom bedrijven de overstap maken

Ons flexibele e-commerceplatform biedt eindeloze verkoopmogelijkheden en helpt je om de verwachtingen van je klanten te overtreffen.

Vrijheid om te innoveren en te experimenteren

Je vastleggen aan één platform klinkt misschien handig, tot je iets wilt veranderen. Als je een derde partij verkiest boven de toegevoegde diensten van Salesforce, kom je onvermijdelijk voor extra obstakels en kosten te staan. Bij BigCommerce is 90% van het platform toegankelijk via API's, waardoor je gemakkelijk aangepaste apps en integraties kunt bouwen, kunt lanceren in nieuwe markten en kunt uitbreiden naar meerdere kanalen.

Lagere totale eigendomskosten

Slimme bedrijven moeten investeren en prioriteit geven aan activiteiten die inkomsten genereren. Maar een implementatie op Salesforce Commerce Cloud kan al snel meer dan $ 250.000 kosten. Bovendien zit je vast aan een contract van 3 tot 5 jaar. BigCommerce biedt meerdere abonnementen in combinatie met transparante vaste prijzen, zodat je een financieel plan kunt maken zonder verrassingen.

Snel lanceren en wendbaar blijven

Merken moeten snel reageren op steeds veranderende verwachtingen van consumenten. Het BigCommerce-platform is voor iedereen makkelijk te gebruiken. Lanceer snel een winkel en voer eenvoudig updates door, zonder een ervaren ontwikkelaar in te moeten schakelen. Met Salesforce kunnen zelfs kleine wijzigingen moeilijk zijn vanwege alle maatwerkontwikkeling. 

B2C en B2B verkopen op één platform

Met BigCommerce kun je je B2C- en B2B-kanalen consolideren op één enkel platform en zo je efficiëntie maximaliseren en knelpunten vermijden. Aan de andere kant biedt Salesforce B2C en B2B afzonderlijk aan, wat de kosten kan opdrijven, de complexiteit kan vergroten en de ontwikkelbudgetten kan opsouperen.

Succesverhalen over migratie

Yeti fietst wit
"BigCommerce heeft ons geholpen af te stappen van het werken op meerdere back-endsystemen die niet goed met elkaar communiceerden en ons soms een weinig positieve klantervaring opleverden. Door ons op slechts één platform te begeven, ontstaat een veel naadlozere ervaring voor onze klanten."
KRISTI JACKSONDirector of Marketing
Logo online winkels wit
“Anders dan bij ons vorige platform wilden we een gebruiksvriendelijke API met volledige functionaliteit, zodat we onze eigen integratie konden programmeren. Dat hebben we gekregen met BigCommerce. We hebben nu een platform dat wordt gehost en dat ons veel stress uit handen neemt doordat een groot deel van het PCI-complianceproces voor ons wordt geregeld.”
Crystal RhomeDirector of Technology
Yeti fietst wit
Logo online winkels wit

Veelgestelde vragen over BigCommerce versus Salesforce Commerce Cloud

Het kan ingewikkeld zijn om het aanbod van e-commerceplatforms van Salesforce te begrijpen, aangezien ze vier verschillende opties hebben. 

In 2016 kocht Salesforce Demandware om e-commerce voor B2C te ondersteunen. Dit platform kreeg de naam Salesforce Commerce Cloud. In 2018 heeft Salesforce CloudCraze overgenomen voor ondersteuning van e-commerce voor B2B. Onder de paraplu van Salesforce Commerce Cloud brengt het bedrijf twee producten op de markt: Salesforce B2C Commerce (voorheen Demandware) en Salesforce B2B Commerce. 

Om het nog ingewikkelder te maken, bracht Salesforce in 2020 B2B Commerce Lightning Experience uit. Om een onderscheid te maken tussen de twee B2B-platforms, wordt het voormalige CloudCraze-product nu B2B Commerce on Classic (of Visualforce) genoemd. Daarnaast heeft Salesforce B2B2C Commerce on Lightning Experience uitgebracht voor B2B-verkopers die een DTC-kanaal (direct-to-consumer) willen toevoegen.

BigCommerce daarentegen is één enkel platform dat al je behoeften voor e-commerce voor B2C, B2B en DTC ondersteunt.

Dankzij de flexibele aanpak van BigCommerce is headless/composable commerce een toegankelijke oplossing. Bijna alle functionaliteit van een stand-alone BigCommerce-winkel is toegankelijk in een headless ervaring met behulp van onze API's. Bovendien biedt BigCommerce kant-en-klare connectoren voor toonaangevende CMS'en, platforms voor digitale ervaring, aangepaste frontend-frameworks en progressieve webapplicaties.

Salesforce biedt weliswaar headless als oplossing, maar volgens analisten van Gartner is de B2C Commerce Cloud nog steeds monolithisch van aard en zullen bedrijven die composable commerce-toepassingen willen, meer flexibiliteit vinden in andere platforms.

Salesforce heeft een groot ecosysteem van producten en moedigt handelaren aan om deze te gebruiken, waaronder Einstein, een geïntegreerde set van AI-technologieën. Daarnaast is Salesforce eigenaar van Tableau, dat business intelligence (BI) ondersteunt. 

Voor handelaren die meer controle over hun gegevens willen, biedt BigCommerce onze Big Open Data Solutions. Je kunt zelf een technologiestack samenstellen die aansluit bij je unieke gegevensbehoeften. 

Of je nu een klein bedrijf of een grote onderneming bent, met Big Open Data-oplossingen kun je eenvoudig je BigCommerce-winkelgegevens verbinden, integreren en veilig overbrengen naar elke technologische oplossing van een partner: datawarehouses, BI-tools, platforms voor klantgegevens, analyse- en personalisatieoplossingen.

Aangezien de onderliggende architectuur van de Salesforce Commerce Cloud-producten verschilt (zie hierboven), is het in je eigen belang om ofwel een extern bureau of een consultant in te huren, of samen te werken met een ervaren ontwikkelteam dat uitgebreide ervaring heeft met bouwen op Salesforce.

BigCommerce biedt kant-en-klare thema's en een gebruiksvriendelijke Page Builder. Niet-technische teamleden kunnen hiermee gemakkelijk een eenvoudigere e-commercesite bouwen en lanceren. Voor meer complexe builds kiezen veel BigCommerce-handelaren ervoor om te werken met een van onze duizenden bureaupartners of hun interne ontwikkelingsteams.

Aanbevolen bronnen

Image
Artikel

Een e-commerceplatform kiezen

Lees onze gids om je te helpen een weloverwogen aankoopbeslissing te nemen op je e-commerceplatform.

Contentdownload

Zes pijnpunten op het gebied van e-commerce overwinnen

Ontdek met welke grootste uitdagingen merken worden geconfronteerd met hun e-commerceplatforms en hoe ze die oplossen.

Artikel

E-commerce begrijpen: Costsida a Headless

Image
Blog

5 voorspellingen voor de CBD-industrie voor 2022

Laat je bedrijf groeien met BigCommerce

Ontdek hoe je je bedrijf met BigCommerce kunt laten groeien zonder extra kosten of complexiteit.

Badgley Mischka, wit
Nikon-logo, wit
Sharp USA White
Burrow White
Black Diamond Wit
Hh Gregg logo, wit

Vul dit formulier in om aan de slag te gaan

Ons team neemt binnen 24 uur contact op voor een kennismakingsgesprek om je wensen te bespreken.