E-commerce vacatures gids (2022)

https://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/1ZMk64oTLB6MG6gEIgEJRe/779cc92a77d52c98e10c2ea16b9ad0ed/collage-person-device-phone-multi-channel-product-gradient-twilight-generic.png

Kies het juiste e-commerceplatform

Ik ben klaar om te starten of ik heb al een eigen e-commercewinkel.
BigCommerce proberen
Ik heb vragen en wil graag advies van een e-commerce-expert.

De wereldwijde e-commerce-industrie is enorm groot. In 2019 werd de waarde van de wereldwijde e-commerce 4,9 biljoen dollar (4,3 biljoen euro) verkocht. Ja, biljoen...met een 'B'. De omvang van de sector groeit al meer dan een decennium jaar na jaar.

Je kunt zeker zeggen dat online winkelen revolutionair is geweest voor de detailhandel. Toen e-commerce voor het eerst opkwam, werden de pessimistische voorspellers veroordeeld dat het doodvonnis zou zijn voor banen in de detailhandel. Het tijdperk van winkelpersoneel was volgens hen voorbij.

Dat is misschien waar, maar het idee dat e-commerce massaal voor de banenmarkt is, is dat zeker niet. Je hoeft niet voor elke aankoop personeel in de winkel te hebben staan, maar je hebt wel duizenden werknemers achter de schermen nodig. Zij maken het online winkelen mogelijk.

Als jij hier ook een deel van uit wilt maken, ben je hier aan het huisadres. In dit artikel vertellen we alles wat je wilt weten over banen in e-commerce:

  • Waarom banen in e-commerce zo populair zijn

  • Wat momenteel de populairste e-commerce banen zijn

  • Waar je een e-commerce baan kunt vinden die bij jou verleden

  • Welke vaardigheden je moet aanscherpen om jouw kans op die ideale baan te vergroten

Waarom zou je nu op zoek moeten gaan naar een e-commerce baan?

E-commerce is big business. Vraag mensen om het belangrijkste bedrijf te noemen dat ze kunnen bedenken en velen van hen zullen 'Amazon' zeggen. Omdat het een bloeiende sector is, zijn er veel redenen om een fulltime of parttime baan te zoeken bij e-commerce bedrijven.

1. E-commerce biedt fantastische vooruitzichten voor wereldwijde groei.

Zoals we eerder al hebben gelezen is de e-commerce markt al onzichtbaar duurzaam aan het groeien. In een tijd waarin vele sectoren het moeilijk hebben, zien de toekomstperspectieven van deze industrie er rooskleuriger uit.

Tijdens de coronacrisis kochten mensen de meeste soorten producten eerder meer dan minder online. Dit is een van de grootste veranderingen geweest, naast de groei van het thuiswerken. Veel mensen zijn tijdens de lockdowns meer in aanrakingen gekomen met e-commerce. Dat zal waarschijnlijk nog lang niet een einde maken aan de pandemie-invloed op het koopgedrag van klanten.

2. E-commerce geeft je een "gevoel" van jouw klanten.

Moderne e-commerce bedrijven zijn geobsedeerd met het bieden van een superieure gebruikerservaring. Om op een competitieve markt te slagen, moet een e-commercebedrijf de klant centraal stellen. Dat betekent dat hun personeel zich moet leren in het leven van de klanten en hen moet begrijpen. Dit is net zo belangrijk als het aanbieden van hulpmiddelen zoals een VoIP-telefoonsysteem voor kleine bedrijven om de communicatie te realiseren. 

Een baan in e-commerce is dus een geweldige manier om een “gevoel” te krijgen voor klanten. Je zult leren hoe je knelpunten identificeert en begrijpen hoe je klanten het beste kunnen bedienen. Dat zijn overdraagbare vaardigheden die goed van pas zullen komen in je carrière.

3. E-commerce stelt je bloot aan alle aspecten van een bedrijf.

E-commerce banen zijn van nature veelzijdig. Als je voor een e-commerce bedrijf werkt, krijg je te maken met verschillende taken. Zo werkt de sector nu één keer. In deze niche betekent optimalisatie van het personeelsbestand dat meestal hetzelfde personeel voor veel verschillende activiteiten wordt ingezet.

De ene dag moet je toezicht houden op de sociale media van het merk, de volgende dag kun je bezig zijn met het bewerken van je e-commerceplatform. De brede ervaring die je zo opdoet, zal je in de toekomst goed van pas komen.

4. Met e-commerce leer je snel door directe feedback.

Online shoppers verwachten een variabele klantervaring. Dat betekent bijvoorbeeld dat van e-commerce bedrijven wordt verwacht dat ze snel reageren op kritiek op problemen. Deze behoefte aan snelheid wordt zelfs op instapniveau verwacht van alle e-commerce medewerkers.

Werken in een omgeving met zo'n hoog tempo biedt veel leermogelijkheden. Je krijgt directe feedback op jouw uitdaging en er wordt van je verwacht dat je reageert. Als je de druk aankunt, zullen jouw harde en zachte vaardigheden in een mum van tijd verbeteren.

E-commerce vacatures: de 19 populairste banen

de e-commerce sector groeit, doen de arbeidsmogelijkheden dat ook. Er komt veel meer bij kijken dan je denkt om een online bestelling goed te laten verlopen. Lees meer dan 17 voorbeelden van het soort banen in de e-commerce sector.

1. Banen op instapniveau in e-commerce.

Zoals in veel sectoren moeten nieuwe werknemers in e-commerce beginnen met een startersfunctie en zich daarna omhoog werken. In tegenstelling tot andere sectoren vind je in e-commerce echter veel van dit soort vacatures.

E-commerce fasen

Stages zijn een geweldige manier om een voet tussen de deur te krijgen bij een bedrijf. Een e-commerce bedrijf is daarom geen uitzondering. Het mooie van stagelopen is dat je zonder veel ervaring jezelf kunt bewijzen voor een bedrijf.

gebruikelijk nemen alleen de grootste bedrijven stagiaires aan. Gelijkmatige posities kunnen betaald worden, tegen een toeslag of onbetaald zijn. De eerste en laatste optie spreken voor zich. Een betaalde fase is een fase waarin je reiskosten of andere onkosten worden vergoed. Je krijgt echter geen loon of salaris.

Als stagiair wordt er van je verwacht dat je alles doet wat een e-commerce manager van je vraagt. Je zult geen glamoureuze dingen doen, zoals het ontwikkelen van nieuwe producten. Het kan zijn dat je veel koffie moet zetten. Dit maakt echter niet uit, waardoor je veel waardevolle ervaring op zult doen.

E-commerce klantenservice-medewerker

Van alle e-commerce banen is klantenservice medewerker de belangrijkste. Geen enkel e-commerce bedrijf kan bloeien zonder deze werknemers. Ze zijn de eerstelijnsmedewerkers die bestellingen afhandelen en vragen van klanten beantwoorden. Bespreek ze vaak via de telefoon en de inkomende verkoop.

In kleinere bedrijven houden deze mensen zich op rustigere momenten ook met andere zaken bezig, zoals e-mailmarketing, het ontwerpen van e-commerce websites, en nog veel meer. Op het moment van schrijven is het gemiddelde loon voor een klantenservicemedewerker in Nederland € 12,78 per uur.

E-commerce marketingspecialist

Marketing is een essentieel onderdeel van e-commerce. Marketingspecialisten helpen bedrijven met het volgen en begrijpen van de heersende markttendensen. Zij zorgt ervoor dat nieuwe producten, promoties en meer op de wensen van de consument worden afgestemd.

Grotere e-commerce bedrijven kunnen een marketingmanager hebben boven een team van specialisten. In een KMO kan een klantenservicemedewerker of een ander teamlid worden gevraagd om ook marketingspecialist te worden.

SEO tekstschrijver

In de online wereld is de zoekmachine koning. Geen enkel e-commercebedrijf kan slagen als hun pagina niet veel verkeer krijgt. Een SEO- tekstschrijver voor een hogere ranking in de zoekmachineresultaten.

Deze werknemers zijn verantwoordelijk voor het stabiliseren van alle geschreven teksten op e-commerce websites. Ze maken gebruik van platforms zoals Google Analytics om de prestaties van product-, categorie-, en andere pagina's te behouden en te verbeteren. Daarnaast zijn ze vaak ook betrokken bij linkbuilding.

Nogmaals, de rol van SEO-tekstschrijver kan bij de kleinste e-commerce bedrijven worden doorgeschoven naar een andere werknemer. Grote merken zoals Clarks hebben misschien een volledig team van schrijvers. Soms besteed ze het werk zelfs uit aan specialisten.

Magazijnpersoneel van een online verkoopsite

Logistiek is een cruciaal aspect van e-commerce. Zelfs met alle SEO van digitale marketing van de wereld zal je bedrijf falen als je geen bestellingen kunt afhandelen. Magazijnmedewerkers zijn essentieel voor orderverwerking.

Zij nemen de artikelen die nodig zijn voor elke bestelling, pakken ze in en zorgen ervoor dat ze op tijd vertrekken. Daarnaast zijn ze ook van vitaal belang voor het voorraadbeheer. Zij houden collega's van systemen op de hoogte van de voorraadniveaus en zorgen ervoor dat bedrijven niet te veel of te weinig verkopen. Alle e-commerce bedrijven - namens bedrijven die alleen dropshippen - hebben magazijnmedewerkers in dienst.

Als je op zoek bent naar werknemers in de supply chain, logistiek, fulfilment en warehousing, kijk dan op de E-commerce Job Board vacaturebank voor de beste kandidaten.

Administratief medewerker van een e-commerce site

Het runnen van een e-commerce bedrijf gaat gepaard met een hoop administratie, bijvoorbeeld het afhandelen van betalingen aan leveranciers, de boekhouding en nog veel meer. Een administratief assistent zorgt voor de organisatie en het papierwerk.

Het werk van een administratief medewerker kan in een kleiner bedrijf deel uitmaken van het werk van een klantenservicemedewerker, ook al valt dit niet onder hun functieomschrijving. grotere merken zullen specialisten hebben die niet daarnaast ook klantgericht zijn.

E-commerce retentiespecialist

Dit is in de wereld van e-commerce een van de ruimere functieomschrijvingen. Een retentiespecialist zorgt ervoor dat klanten zich op welke manier dan ook aan een merk te binden. Het behoud van een klantenbestand is feitelijk van cruciaal belang voor elk bedrijf.

Dit kunnen zowel fulltime als parttime werknemers zijn. Ze werken vaak voor meer geïntegreerde merken, maar zijn niet uitsluitend e-commerce specialisten en kunnen ook op andere gebieden werkzaam zijn. Zij creëren klantervaringen en zorgen ervoor dat shoppers terugkomen voor meer. Ze maken bijvoorbeeld e-boeken met gebruiksaanwijzingen voor producten of vragen klanten om feedback.

2. Banen in e-commerce op niveau

Een van de mooie dingen aan de sector is dat er ook tal van kansen zijn voor meer ervaren kandidaten.

Ontwerper van gebruikerservaringen

Gebruikerservaringen zijn gecombineerd voor e-commerce. Dit zijn de interacties tussen klanten en de diensten van een merk - dwz hun website met apps. Een user experience (UX) designer moet ervoor zorgen dat de diensten zo goed mogelijk werken. Bekijk bijvoorbeeld het onderstaande voorbeeld van de website van Glory Cycles:

UX-ontwerpers zijn verantwoordelijk geweest voor het aanpassen van de site op zijn publiek. Zij hebben gekozen voor de plaatsing van de zoekbalk en de titels voor de navigatietabbladen. En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Deze professionals moeten verstand hebben van online marketing, klantervaring en nog veel meer. Alleen zo kun je UX design precies goed ontwerpen. Soms spelen ze zelf een rol in het samenstel van tools zoals ACD call center software wat helpt bij klantenondersteuning.

Gemeenschapsbouwer

Alle bedrijven - e-commerce en andere - willen loyale klanten. Consumenten die blijven terugkeren voor meer zijn geweldig voor het eindresultaat. Eén manier om loyaliteit te stimuleren is door een community rond jouw e-commerce merk te bouwen. Daarvoor wordt vaak gebruik gemaakt van de kracht van sociale media sociale media.

We kennen allemaal wel merken waarvan klanten meer fanatiekelingen zijn. Ze hebben het altijd over de nieuwste producten of over wat het bedrijf nog meer doet. Ze zijn enorm nuttig als merkambassadeurs. Een community builder probeert door de rollen van een social media specialist en projectmanager te combineren zo'n aanhang te creëren.

E-commerce ontwikkelaar

Er zijn twee hoofdtypen ontwikkelaars die voor e-commerce bedrijven werken: website- en softwareontwikkelaars. De rol van de eerste spreekt voor zich. De laatste houdt zich vaak bezig met het bouwen van gespecialiseerde databases of applicaties.

DE POPULAIRSTE E-COMMERCE FUNCTIES

  • Software-ontwikkeling

  • Activiteiten

  • Marketing

  • Gegevensanalyse

  • UX/UI-ontwerp

  • Andere

Dit zijn de meest populaire functies. Het werven van technisch toptalent is immers altijd lastig. Minder gestructureerde e-commerce bedrijven zullen professionals misschien niet in huis hebben. Zij maken eerder gebruik van kant-en-klare e-commerceplatforms of investeringsontwikkelingswerk uit. De grootste merken - die zich de hogere lonen kunnen uitbreiden - zullen werknemers voor bepaalde functies in dienst hebben.

IT-technicus

E-commerce bedrijven hebben een uitgebreide IT-infrastructuur en maken vaak gebruik van verschillende soorten software-oplossingen. Daarnaast hebben ze veel hardware in kantoren en magazijnen. Een IT-technicus fundamentele de essentiële technische ondersteuning. Hoe complexer de infrastructuur, hoe cruciaaler de technische ondersteuning wordt.

Bedrijfsanalist

Ook dit is een functie die bij kleinere bedrijven vaak niet voorkomt. De grote jongens van e-commerce hebben echter wel interne bedrijfsanalisten. Zij houden de bedrijfsvoering in de gaten.

Een bedrijfsanalist analyseert de gegevens die door een e-commerce bedrijf worden ontwikkeld. Breng daarna zij verslag uit aan e-commerce managers, projectmanagers en anderen over wat wel en niet werkt.

Grafisch ontwerper voor e-commerce websites

E-commerce is een visuele niche. Het beeldmateriaal dat op een e-commerce website of in marketingmateriaal wordt gebruikt, speelt een belangrijke rol in het beïnvloeden van klanten. Online consumenten kunnen producten immers niet 'in levend leven' zien.

Een grafisch ontwerper die werkt voor een e-commerce bedrijf zorgt voor de cruciale visuele communicatie. Ze ontwerpen bijvoorbeeld een nieuwe homepage of maken van afbeeldingen voor nieuwe producten. Een groter bedrijf met veel behoefte aan originele inhoud zal meerdere grafische ontwerpers in huis hebben.

3. E-commerce manager banen

Er is ook een groot aantal leidinggevende functies binnen de e-commerce niche. Dat is niet vreemd, aangezien er zoveel verschillende professionals zijn die elk bedrijf in de gaten moet houden. Dit zijn enkele van de meest waardevolle managementfuncties in e-commerce.

E-commerce manager verantwoordelijk voor de supply chain.

Het bijhouden van de supply chain is essentieel voor het succes van elk e-commerce merk. Supply chain managers zijn eindverantwoordelijk voor dat proces en houden zich bezig met vele activiteiten en gebieden. Daartoe behoren bijvoorbeeld relaties met leveranciers, voorraadbeheer, leveringen en logistieke logistiek.

Een supply chain manager heeft de leiding over het magazijnpersoneel van zijn bedrijf. In een e-commerce bedrijf met een krap budget kan een eigenaar deze rol bij volmacht op zich nemen. Veel bedrijven zullen echter een speciale supply chain manager in dienst nemen.

E-commerce manager verantwoordelijk voor de digitale operaties

Een digital operations manager is vergelijkbaar met een projectmanager. Hun rol omvat echter alle digitale activiteiten van het bedrijf. Denk aan website onderhoud, SEO, e-mailmarketing en meer. In feite moet deze e-commerce specialist alle digitale platforms operationeel en stabiel houden.

E-commerce manager verantwoordelijk voor de digitale marketing

De rollen van digital operations manager en digital marketing manager overlappen elkaar grotendeels. Het laatste is echter meer gespecialiseerd. Dit type e-commercemanager richt zich op klantgericht materiaal.

Een digital marketing manager is verantwoordelijk voor alle online promotie van een merk. Ze maken gebruik van tools zoals Google Analytics en beheren van personeel, waaronder SEO tekstschrijvers en community builders.

E-commerce manager verantwoordelijk voor de klanttevredenheid

We hebben het al gehad over het belang van systematische klantenservice in e-commerce. Ontvreden klanten haken snel af bij online merken. Sommige grotere e-commercebedrijven hebben om die reden een speciale klanttevredenheidsmanager in dienst.

Deze persoon houdt overzicht over alle ontwikkelingen van het merk om de gebruikerservaring te verbeteren. Hij of zij is verantwoordelijk voor de niet-gevende medewerkers van de klantenservice. Daarnaast spelen ze een rol in de tech-beslissingen die deze medewerkers beïnvloeden. Ze kunnen bijvoorbeeld een doorverbindservice aanbevelen om klanten praktisch met klantenservice medewerkers te verbinden.

Chief Financial Officer

In e-commerce is het beheren van het geld (net zoals bij andere bedrijven) van vitaal belang. Een financieel manager heeft de volledige controle over de financiën van een bedrijf en houdt zich bezig met budgetten, uitgaven, salarisadministratie, enzovoort.

De rol van een financieel manager is van cruciaal belang voor alle e-commerce bedrijven. Voor bedrijven met een beperkt budget kunnen hun taken echter aan andere managers worden doorgeschoven. Multitasken is een kenmerk van kmo's.

Directeur e-commerce

De 'grote man'. De baas. De… nou ja, je snapt het goed. De directeur van e-commerce heeft de leiding over alle online winkelactiviteiten van een bedrijf. De vorige managers en alle andere e-commerce projectmanagers leggen hun verantwoordelijkheid af. Voor het belangrijkste is dit waar de verantwoordelijkheid ophoudt.

Vaardigheden die nodig zijn voor een succesvolle e-commerce carrière

Misschien heb je na het lezen van ons overzicht over de populairste e-commerce banen wel de baan gevonden die je wilt. Nu moet je alles uit de kast trekken om die baan te machtigen, wat begint met het aanscherpen van de essentiële vaardigheden die je in jouw nieuwe baan nodig zal hebben.

1. Technische vaardigheden.

Dit zijn technische vaardigheden die je misschien nodig moet hebben voor een geweldige baan in e-commerce.

SEO voor e-commerce

Webverkeer is goud waard voor elk e-commerce merk. Het verkrijgen van meer websitebezoekers is essentieel voor het verhogen van de omzet. E-commerce SEO is van gezamenlijk belang om het verkeer te verhogen. Als ervaren deskundige heb je een veel betere kans om geaccepteerd te worden. Probeer meer te leren over dingen zoals trefwoordonderzoek, metadata en linkbuilding.

Uitstekende schriftelijke communicatieve vaardigheden

Veel van het succes in e-commerce gaat overtuigend over. Een e-commerce website en al het online marketingmateriaal moeten bezoekers krachtig kopen. De teksten op productpagina's en ouderen moeten dus van topkwaliteit zijn. Als je in staat bent om verschillende inhoud te schrijven, zal een potentiële werkgever jou zeker opmerken.

Data-analyse

E-commerce bedrijven genereren veel data, afkomstig van diverse bronnen zoals Google Analytics en software voor orderbeheer. De informatie kan zich snel opstapelen en correcte interpretatie is van onschatbare waarde. Leer om gegevens te analyseren en patronen te herkennen. Op die manier kun je een nieuwe werkgever helpen consumententrends op te sporen en nauwkeurige vraagvoorspellingen uit te voeren.

Marktanalyse

Elke e-commerce heeft merkconcurrentie en wordt beïnvloed door markttrends en acties van rivalen. Het is dus van cruciaal belang dat de teamleden van elk merk de bredere markt begrijpen. Lees hier meer over voordat je aan een nieuwe baan begint als jij een diepgaand wilt hebben.

2. Transversale vaardigheden.

Deze soft skills zullen elke e-commerce carrière vooruit helpen.

Creativiteit

Het draait bij het vinden van een nieuwe baan in e-commerce, niet alleen om praktische vaardigheden. Het is voor topbedrijven vanzelfsprekend dat sollicitanten kunnen gaan met Excel of verstand hebben van productmanagement. Ze willen kandidaten die deze vaardigheden ondersteunen met soft skills zoals creativiteit.

Bekijk het bovenstaande voorbeeld van de homepage van Hyphen Sleep. Er was veel 'out of the box' denken nodig om zo'n impactvolle pagina te ontwikkelen. Dergelijke creativiteit is wat een e-commerce bedrijf helpt om te bloeien. Laat een bedrijf zien dat je dit hebt om jouw kansen te vergroten.

Aanpassingsvermogen

Je hebt nu een enorme wel door dat werken in e-commerce snel en onvoorspelbaar is. Of je nu een klantgerichte functie hebt of in een rol op de achtergrond werkt, geen dag is hetzelfde. Je kunnen aanpassen aan wat elke shift voor je in petto heeft is daarom essentieel.

Sociale vaardigheden

Je zou kunnen denken dat er minder menselijke interactie voorkomt in e-commerce dan in de traditionele detailhandel. In absolute aantallen heb je misschien gelijk. De interacties die er wel zijn, zijn echter kritischer en lastiger te navigeren. Het is lastiger om de zorgen van een ontvreden klant via e-mail weg te nemen dan in het echt. Noch is het eenvoudigweg de voordelen van een product dat iemand niet kan zien of aanraken. Mensenkennis is essentieel voor e-commercefuncties.

Ik ben klaar om in e-commerce te werken. Wat moet ik doen?

Heb je de e-commerce baan gevonden die je wilt en jouwe-commerce en menselijke vaardigheden aangescherpt? Dan ben je klaar om op pad te gaan en jouw droombaan te veroveren. Hier zijn enkele tips om je op weg te helpen.

1. Vraag een aanbeveling aan.

We kennen allemaal het gezegde "het gaat er niet om wat je weet, het gaat erom wie je kent". Je kunt je onderdompelen in je vaardigheden, als manager of recruiter een afspraak maken met je wilt maken. Een aanbeveling van een bestaande werknemer is een geweldige manier om een voet tussen de deur te krijgen.

Werkgevers nemen graag kandidaten in dienst die worden aanbevolen door collega's die ze vertrouwen, vreemd dit sneller werkt dan traditionele werven. Contacten leggen met mensen die al in e-commerce werken is een fantastische eerste stap op weg naar een nieuwe baan in de sector.

2. Breid je netwerk uit.

Als je pech hebt ken je niemand die werkt bij een bedrijf waar je wilt gaan werken. Dit is waarschijnlijker voor mensen die op zoek zijn naar een baan op instapniveau. Het is niet de snelste of meest eenvoudige tip, maar het uitgebreide van je netwerk zal altijd lonen.

Dat betekent dat je nieuwe contactpersoon moet uitleggen dat je in de toekomst kunt helpen met doorverwijzingen. Je kunt dit op veel verschillende manieren doen, waaronder:

  • Vrijwilligerswerk

  • E-commerce conferenties en evenementen bijwonen

  • Deelnemen aan professionele groepen op LinkedIn, Facebook, enz.

  • Hobby's en interesses waarbij je verschillende groepen mensen zullen leren kennen

3. Creëer een online aanwezigheid.

Als je op zoek bent naar een nieuwe baan op een hoger niveau zal een toekomstige werkgever een vaste mate van expertise verwachten. Ze zullen bewijs willen zien dat je een deskundige bent in je vakgebied.

Ook dit is een langetermijnstrategie. Je moet jouw e-commerce aanwezigheid gedurende je hele carrière opbouwen. Schrijf bijvoorbeeld seksuele blogs of spreek op conferenties. Misschien kun je je zelfs aanmelden bij Help a Reporter Out als deskundige bron over alles wat met e-commerce te maken heeft.

4. Werk samen met een recruiter.

Het vinden van de perfecte nieuwe baan is een persoonlijk streven, maar dat betekent niet dat je geen hulp kunt krijgen. Recruiters zullen er alles aan doen om die droombaan te vinden. Zij kunnen je tijdens het hele proces begeleiden. Dat betekent ook dat je toegang kunt geven tot posities die misschien niet openbaar worden geadverteerd. Sommige e-commercebedrijven werken uitsluitend met recruiters om hun vacatures in te vullen.

5. Verken een vacaturebank.

Wanneer nieuwe banen worden geadverteerd, verschijnen ze op algemene op vacaturebanken. Dit zijn online forums waarop je voor jou de perfecte vacature kunt vinden. Lees hieronder vier handige platforms die jou op weg kunnen helpen.

E-commerce vacatures op Indeed

Het is inderdaad een vacaturebank met een wereldwijde aanwezigheid. Het is ontworpen om het vinden van de nieuwe carrière waar jij naar zoek bent praktisch te maken.

Je kunt jouw cv uploaden zodat recruiters het kunnen lezen. Bovendien kun je met de intuïtieve zoekfunctie specifieke vacatures in jouw omgeving vinden.

E-commerce vacatures op LinkedIn

Iedereen heeft wel eens van LinkedIn gehoord. Het is de meer professionele, grote broer van de conventionele sociale mediakanalen. Misschien heb je het wel eens gebruikt om op afstand te netwerken of zelfs voor marketing.

Je kunt het platform ook gebruiken als vacaturebank. Ga naar het tabblad 'Jobs' en ga aan de slag. Een prominente zoekfunctie maakt het eenvoudig om de ideale baan te vinden. Je kunt ook job alerts instellen om er zeker van te zijn dat je geen nieuwe vacatures mist.

E-commerce vacatures bij ZipRecruiter

ZipRecruiter is een ander gemakkelijk beschikbaar forum voor werkenzoekenden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Californië, maar het bereik van het bedrijf is wereldwijd. De vacaturebank heeft vaak meer dan een miljoen vacatures.

Nogmaals, de gemakkelijkste manier om ZipRecruiter te gebruiken is door snel te zoeken. Je kunt echter ook een profiel aanmaken en gebruiken van verschillende extra functies, bijvoorbeeld de mogelijkheid om te bladeren door 'Suggested Jobs' en het creëren van job alerts.

Vacaturesites voor e-commerce

Zoals de naam al doet vermoeden, is onze laatste vacaturebank er een speciaal voor de e-commerce sector. E-commerce jobboards adverteren fulltime, parttime en freelance functies in de sector.

Het belangrijkste voordeel is dat meer van de geadverteerde banen op jouw van toepassing zullen zijn. Je hoeft niet alle vacatures in verschillende sectoren te filteren. In plaats daarvan kun je alleen bladeren door rollen die betrekking hebben op jouw interessegebied.

Conclusie

E-commerce is een bloeiende sector. De verkoop en de inkomsten op de markt groeien al meer dan een decennium jaar na jaar. Ondanks dat de betrouwbare van COVID-19 online winkelen een robuuste industrie is, maakt het een uitstekende sector een carrière in te starten.

Als je nu net begint met al je ervaringen, zijn er veel verschillende interessante banen binnen e-commerce. Hopelijk weet je, met dank aan ons overzicht van de mogelijkheden, welke functie bij jou zal passen. Het is nu van belang dat je jezelf zo goed mogelijk positioneert om de droombaan te krijgen.

Werk aan je technische en soft skills om van jezelf een weerstaanbare kandidaat te maken. Speur vervolgens je netwerk, recruiters en vacaturebanken af en vind de kans die je kunt omzetten in een nieuwe baan. Met deze nieuwe informatie over e-commerce banen kan het niet mislukken.

Lees meer bronnen