LA Police Gear is beter uitgerust om klanten te bedienen met BigCommerce

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we ons platform zo hebben gemaakt.

Casestudy Apparaat Laptop LAPG

67%

verhoging van het conversiepercentage

14%

toename van inkomsten

14%

hogere gemiddelde bestelwaarde

Prestatiestatistieken vergelijken gegevens van 12 augustus - 12 september 2023 met gegevens van 13 september - 13 oktober 2023.

Ondersteuning en bescherming dankzij eersteklas uitrusting.

In 2001 was Sean Frank – destijds politieagent – de dure en goedkope uitrusting van lage kwaliteit beu. Het voldeed gewoon niet aan wat er nodig was tijdens de dienst. Daarom richtte hij LA Police Gear, LA Police Gear op, dat uitgroeide tot een toonaangevende leverancier van politie-uitrusting. Het bedrijf staat bekend om de snelle verzending, uitstekende klantenservice en betaalbare prijzen.

Naarmate het bedrijf zich ontwikkelde, breidde het zijn productopties uit. Niet alleen voor de politie, maar voor iedereen die behoefte heeft aan hoogwaardige werkkleding, tactische uitrusting of outdoormateriaal. Bovendien boorde het onlangs de B2B-ruimte aan om zijn klantenbestand verder uit te breiden.

Hoewel LA Police Gear is getransformeerd van een eenmanszaak tot een bloeiend bedrijf, moest het bedrijf enkele obstakels overkomen om te bereiken waar het nu is, vooral met het e-commerceplatform. Het viel niet mee om een platform te vinden dat compatibel was met de groei, maar gelukkig vond het bedrijf BigCommerce.

UITDAGING

Een e-commerceoplossing vinden die alle essentiële taken uitvoert.

Frank bouwde LA Police Gear met één doel voor ogen: de topbestemming worden voor alle tactische uitrusting of materialen die een agent nodig heeft tijdens zijn of haar dienst. Hij wist dat het bedrijf hiervoor een e-commerceoplossing nodig had om hen naar succes te leiden.

De eerste webshop van LA Police Gear was gebouwd op Yahoo. Maar de verouderde back-end van het platform gooide roet in het eten bij de koppeling met de interne systemen, met een verminderde mogelijkheid tot opschalen als gevolg.

As a result, the company migrated to Magento in 2017. However, it experienced even more challenges with this on-premise platform.

“Magento was geen goed platform voor ons. Het was erg duur, had veel bugs en veel downtime – en dat was niet goed voor de zaken. We verloren in die tijd veel vertrouwen van onze klanten”, aldus Ryan Batenhorst, Operations Manager bij LA Police Gear.

Het bedrijf vreesde voor de impact als het zijn website zou blijven hosten op Magento. Dus ging het team opnieuw op zoek naar een e-commerceplatform dat stabiel, betaalbaar en gebruiksvriendelijk was. Kort daarna vonden ze BigCommerce en begonnen ze de website te migreren.

“We waren nog maar een jaar op Magento bezig – misschien nog geen jaar – toen we de overstap naar BigCommerce maakten. Het was erg belangrijk voor ons om op een stabiel platform te raken dat niet zo duur was als Magento en daarnaast makkelijk te gebruiken en aan te passen was en ons een stabiele basis bood waarop we kunnen vertrouwen”, vertelt Batenhorst.

Hoewel het bedrijf een aanzienlijke groei boekte sinds de overstap naar BigCommerce, heeft het onlangs zijn website herontworpen om beter in te spelen op de behoeften van het team en de gebruikerservaring naar een hoger niveau te tillen. Nadat ze waren aanbevolen bij Groove Commerce en hij de expertise van het bureau met eigen ogen had gezien bij de ontwikkeling op BigCommerce, wist LA Police Gear dat de website in goede handen was.

“Na een ontmoeting met Groove vonden we dat zij geknipt waren voor de rol. Ze zijn erg professioneel en leken zeer goed op de hoogte over BigCommerce. Over het algemeen zijn ze gewoon geweldig om mee samen te werken”, aldus Batenhorst.

"Het was erg belangrijk voor ons om op een stabiel platform te raken dat niet zo duur was als Magento en daarnaast makkelijk te gebruiken en aan te passen was en ons een stabiele basis bood waarop we kunnen vertrouwen."

Ryan Batenhorst Operations Manager, LA Police Gear

OPLOSSING

Een site ontwerpen om trots op te zijn.

Met het herontwerp van de website was LA Police Gear op zoek naar een paar belangrijke updates.

Ten eerste wilde het team een dynamisch thema waarmee ze makkelijk wijzigingen konden doorvoeren zonder hulp van een ontwikkelaar. Zo konden ze hardgecodeerde elementen van hun vorige bureau wegwerken. Bovendien wilden ze de Core Web Vitals verbeteren door problemen op te lossen, zoals de trage laadsnelheid van de pagina's.

Groove begreep de taak en wist dat het de beste optie zou zijn om de website opnieuw op te bouwen op basis van het Velocity framework van het bureau.. Dit framework is gebouwd met een aangepast thema, Page Builder widgets en gespecialiseerde apps die werden ontworpen om de branding van een bedrijf al te belichamen. Zo ontstaat een gepersonaliseerde plug-and-play webshop voor klanten.

“Met Velocity ontwerpen we aangepaste widgets die alle stijlen voor de webshops van een klant overnemen. Zo hoeven ze zich geen zorgen te maken over het updaten van stijlen of headers of iets dergelijks. Ze kunnen zich enkel te focussen op de inhoud en merchandising”, aldus Justin Bright, Director of Technology and DevOps Engineering bij Groove Commerce.

Door het herontwerp creëerde Groove een intuïtiever navigatiemenu en strategisch geplaatste producten om upsells aan te moedigen. Zo werd de Core Web Vitals-score van de website verbeterd.

“We hebben nu een zeer stabiel en snel platform dat een goede klantervaring biedt en leuke kleine details bevat die echt clean zijn”, aldus Batenhorst.

Daarbovenop heeft Groove de back-end-ervaring voor de medewerkers van LA Police Gear verbeterd door hardgecodeerde elementen weg te werken en ze opnieuw te ontwerpen als Page Builder-widgets.

“Het nieuwe thema van Groove is zeer plug-and-play en makkelijk te gebruiken omdat het alleen Page Builder gebruikt. Dat maakte het voor ons heel eenvoudig om zelf dingen te veranderen”, vertelt Batenhorst.

Het bedrijf laten groeien door krachtige functies.

Terwijl LA Police Gear aan de groei van zijn activiteiten timmerde, kon het profiteren van de verschillende beschikbare BigCommerce-functies, waaronder Feedonomics.

LA Police Gear gebruikt een omnichannelstrategie om zijn producten via verschillende kanalen te promoten en te verkopen. Met Feedonomics kan het bedrijf zijn verschillende kanalen en feeds eenvoudig beheren via zijn BigCommerce-account.

Door deze verschillende kanalen centraal te beheren via één back-end, kon het bedrijf veel tijd en middelen sparen op het gebied van feed management en zijn activiteiten laten groeien.

“Dankzij Feedonomics konden we de kanalen die we hebben geïntegreerd laten floreren. Vooral onze advertenties doen het goed. Daarvoor is een stabiele feed belangrijk, evenals onze kanalen. Voor onze e-mailmarketing hebben we hierdoor al onze e-mails voor welkomstcampagnes of win-back-campagnes rechtstreeks kunnen afstemmen op die specifieke klant”, legt Batenhorst uit.

Naast Feedonomics integreert LA Police Gear B2B Edition ,om meer zakelijke klanten te werven. Door deze functionaliteit te integreren heeft LA Police Gear toegang tot een waaier aan functies die speciaal zijn ontworpen om deze tak van het bedrijf te laten floreren.

“Met B2B Edition wilden we de mogelijkheid hebben om bestelbonnen aan te bieden binnen het BigCommerce-platform, iets wat we vroeger niet konden. Sommige van onze concurrenten doen behoorlijk veel zaken aan de B2B-kant, en we denken dat we daar een deel van missen. Dus we proberen daar wat meer door te breken en we denken dat B2B Edition ons daarbij zal helpen”, legt Batenhorst uit.

Een betere ervaring creëren met functies en apps.

Om de ervaring van zowel het winkelend publiek als het back-endteam te verbeteren, rolt LA Police Gear een variëteit aan apps uit.

Het bedrijf boekte veel succes met Yotpo, waarmee klanten reviews van producten op de website kunnen achterlaten en beloningspunten kunnen verdienen. Door beloningspunten te geven, creëerde LA Police Gear een trouwe klantenbasis die alleen maar blijft groeien.

Daarnaast integreert het bedrijf Metafields Editor app van Groove Commerce, waarmee het aangepaste productmetavelden kan maken via een gebruiksvriendelijke interface. Dit heeft de SEO van de website verbeterd, waardoor deze toegankelijker is geworden voor de shoppers.

Als het gaat om apps die backoffice-taken vereenvoudigen, heeft LA Police Gear een paar favorieten. Eén daarvan is NoFraud dat automatisch frauduleuze aankopen detecteert. Een andere is Advanced Shipping Manager, dat voor een naadloos en efficiënt verzendingsproces zorgt.

"De BigCommerce-apps zijn echt heel goed. Er zijn een aantal opties beschikbaar en er komen altijd nieuwe en spannende dingen uit op dat terrein," aldus Batenhorst.

"De BigCommerce-apps zijn echt heel goed. Er zijn een aantal opties beschikbaar en er komen altijd nieuwe en spannende dingen uit op dat terrein."

Ryan Batenhorst Operations Manager, LA Police Gear

“Met B2B Edition wilden we de mogelijkheid hebben om bestelbonnen aan te bieden binnen het BigCommerce-platform, iets wat we vroeger niet konden."

RYAN BATENHORST, OPERATIONS MANAGER, LA POLICE GEAR

658 CD LA Police Gear tablet RS

RESULTATEN

Ontzorgen en groei creëren via een betrouwbaar platform.

Sinds de overstap naar BigCommerce ervaart LA Police Gear niet alleen het vertrouwen van een betrouwbare website; het boekte een indrukwekkende groei — vooral sinds de lancering van de herontworpen winkel.

Slechts één maand nadat de vernieuwde website live ging, merkte LA Police Gear een stijging van 14% in de omzet en een toename van 67% in het conversiepercentage.

Daarnaast verbeterde het bedrijf zijn Core Web Vitals-score. Onmiddellijk na de lancering op het Velocity-framework verbeterde de First Input Delay-score van het bedrijf met 7%. Dit wijst op een toegenomen paginasnelheid van de website.

"Dankzij BigCommerce maken wij ons veel minder zorgen over de website. We kunnen ons nu richten op groei en positieve dingen in plaats van ons zorgen te maken over een kapotte website of proberen de boel draaiende te houden”, vertelt Batenhorst.

"Dankzij BigCommerce maken wij ons veel minder zorgen over de website. We kunnen ons nu richten op groei en positieve dingen in plaats van ons zorgen te maken over een kapotte website of proberen de boel draaiende te houden.”

Ryan Batenhorst Operations Manager, LA Police Gear

VOORUIT KIJKEN

Nieuwe en bestaande klanten blijven bedienen.

Het doorzettingsvermogen van LA Police Gear om de beste in zijn sector te zijn, blijkt duidelijk uit de zorg en moeite die het bedrijf in zijn e-commercewebsite investeert.

Als we kijken naar wat de toekomst in petto heeft voor dit florerende merk, kunnen we verwachten dat het steeds meer voet aan de grond krijgt in de B2B-markt. Daarnaast is het bedrijf van plan om tools zoals Feedonomics verder te onderzoeken door een kanaal op te zetten voor Walmart.

Dankzij het gebruiksvriendelijke en betrouwbare platform van BigCommerce, het eersteklas ondersteuningsteam en de vertrouwde partner Groove Commerce weet LA Police Gear dat de sky de limit is als het gaat om online succes.

"Het team van BigCommerce is altijd geweldig geweest om mee samen te werken. Of ik nu contact moest opnemen met ondersteuning of een van onze accountvertegenwoordigers, iedereen was erg behulpzaam en had tonnen expertise. Dat is absoluut een sterk punt van de samenwerking met BigCommerce”, aldus Batenhorst.

"Het team van BigCommerce was altijd geweldig om mee samen te werken."

Ryan Batenhorst Operations Manager, LA Police Gear

Published: april 2024

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case Studyhttps://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/6JLfxltr3mFt1hutKEVGCM/46022890f6e31d3c1fad543fc95e810d/Exxel-Outdoors-story-image-333x194.png

Exxel Outdoors

Lees het verhaal
Read Case StudyCasestudy miniatuur zwarte diamant

Black Diamond

Lees het verhaal