United Aqua Group gebruikt nieuw platform om succes te bereiken

Bekijk hoe personaliseerbaar, kosteneffectief en betrouwbaar
BigCommerce is en waarom we het zo hebben ontworpen.

Productrondleiding bekijken
2626 CD CS LP Laptop Hero
284%
meer 
klanten
539%
verhoging van het conversiepercentage
336%
toename van inkomsten

Vergelijking maandelijkse groei november 2020 met maart 2021.

Een zwembad bestaat niet alleen uit water

Wat is er op een warme dag heerlijker dan een frisse duik of op een koude dag om op te warmen in een warm bad? Scott Ferguson, vicevoorzitter van United Aqua Group, zou op een bepaald punt in zijn leven waarschijnlijk hebben gezegd dat er niets zo fijn is als dat. Maar toen begon hij, nu alweer meer dan 20 jaar geleden, te werken voor een fabrikant van zwembad- en spa-apparatuur.

"Ja, ik wist dat er verschillende onderdelen nodig waren voor een zwembad, maar zodra ik in deze branche ging werken en zelf zag wat er allemaal bij kwam kijken, kon ik nooit meer met dezelfde blik naar een zwembad kijken", aldus Ferguson.

Scott is van een van de topfabrikanten in de zwembadindustrie overgestapt naar een van de belangrijkste lidmaatschapsorganisaties voor aangesloten zwembad- en spa-professionals, United Aqua Group, met het hoofdkantoor in Las Vegas, Nevada.

United Aqua Group is opgericht in 1963 en is een van de weinige twee koopgroepen in de Verenigde Staten die volledig worden erkend door alle grote fabrikanten van zwembaden en spa's. Deze fabrikanten staan leden van United Aqua Group, producenten van privé- en commerciële zwembaden, detailhandelaren en dienstverlenende bedrijven toe om producten van hen te kopen tegen directe prijzen.

United Aqua Group is puur actief als B2B-organisatie die een groeiend aantal leden bedient, momenteel 305 leden in 45 staten. "Onze leden zijn in feite eigenaars. Ze runnen hun eigen bedrijf en kopen alle producten die ze nodig hebben om dat bedrijf te runnen via United Aqua Group", aldus Ferguson. "Ze kopen via onze online winkel en wij verwerken orders voor hen en sturen die direct naar onze fabrikanten. We zijn eigenlijk een marktplaats voor de zwembad- en spabranche, maar het is meer dan dat omdat we in het koopproces ook grote financiële voordelen bieden aan al onze eigenaar-leden."

UITDAGING

Wanorde met NuORDER

Vóór de overstap naar BigCommerce in november 2020 draaide United Aqua Group het online bedrijf op NuORDER. En hoewel United Aqua Group puur een B2B-bedrijf is, bood dat platform niet de klantervaring die leden verlangden. 

Met een catalogus van zo'n 400.000 producten is er nooit een goed moment om onzeker te zijn over de prestaties van het platform. Toch vond United Aqua Group bepaalde dingen zoals de snelheid, het gebruiksgemak, de aanpasbaarheid en consistente prestaties niet optimaal met NuORDER.

Uiteindelijk werd de beslissing genomen om een nieuwe webwinkel te bouwen met een e-commerceplatform dat beter aan de wensen van leden kan voldoen.

OPLOSSING

BigCommerce heeft de voorkeur

Bovenaan de wensenlijst van United Aqua Group stond het bouwen van een platform dat B2B-functionaliteit combineert met een B2C-ervaring. Ook wilde de organisatie graag een platform dat visueel aantrekkelijk is en dat interactie van leden mogelijk maakt door producten te beoordelen.

Naast BigCommerce waren X-Cart en Channel Software platforms die door United Aqua Group serieus werden overwogen. Magento en Shopify werden ook even bekeken, maar drongen niet door tot de finale. Op de vraag waarom reageerde Ferguson: "Ze zijn erg duur en we kregen niet de indruk dat ze de totale set functionaliteiten hadden, in combinatie met de support en flexibiliteit die wij zochten."

Toen kwam BigCommerce in beeld. Vanaf het begin was Scott zeer onder de indruk van de mogelijkheden van BigCommerce, op basis van de demo die zijn team kreeg. "Het was een van de beste demo's ooit", zei hij.

Joe Fassbender, Business Transformation Manager van United Aqua Group, sloot zich daarbij aan. “De demo heeft ons echt overweldigd vanwege het gemak waarmee we alles aan onze behoeften kunnen aanpassen en zelf dingen kunnen ontwikkelen. Dit boden andere aanbieders ons niet echt. Ervan overtuigd zijn dat we kunnen doen wat we willen met het systeem, was heel belangrijk voor ons.”

Maar dat was niet het enige wat Scott en Joe ertoe bracht BigCommerce te kiezen als de favoriete e-commerceleverancier van United Aqua Group. Er waren andere beslissende factoren, veel meer, en ze somden ze allemaal op:

  • Integratie met onze ERP en de mogelijkheid om informatie van onze ERP terug naar onze winkel door te geven
  • Eigen inloggegevens voor elke gebruiker in het bedrijf
  • Snel laden en verbeterd zoeken
  • Mogelijkheid om spreadsheets voor bestellingen te uploaden
  • Leden kunnen productbeoordelingen geven
  • Eenvoudig beheer van afbeeldingen en andere media
  • Mogelijkheid om meerdere weergaven en meerdere verzendadressen te kiezen
  • Gemakkelijk categorieën beheren
  • Google-vriendelijk
  • Doorlopende support
  • Mogelijkheid om afbeeldingen te kiezen
  • Mogelijkheid voor klanten om pdf-bijlagen aan hun bestellingen of accounts toe te voegen
  • Een dashboard om aankopen van de week te bekijken en zelfs bestellingen van de vorige week te vergelijken

"Een dashboard waarmee we kunnen zien waar onze leden naar zoeken, is zeer nuttig bij het beheren en promoten van de winkel", zegt Ferguson.

"Alles op onze lijst was voorzien. Iedere functie die we konden bedenken, was onderdeel van BigCommerce", aldus Fassbender.

Succesdiensten:

Uitgelichte toepassingen:

Technische kenmerken:

  • Enterprise Resource Planning (ERP)
    • Microsoft Dynamics Great Plains
  • Order management system (OMS)
    • Microsoft Dynamics Great Plains
  • Enterprise Service Bus (ESB)
    • Eigen platform
    • Hang Fire .NET framework to facilitate middleware
  • Customer Relationship Management (CRM)
    • Dynamics CRM


"Ze [Magento en Shopify] zijn erg duur en we kregen niet de indruk dat ze de totale set functionaliteiten hadden, in combinatie met de support en flexibiliteit die wij zochten."

SCOTT FERGUSON VP, UNITED AQUA GROUP

“De demo heeft ons echt overweldigd vanwege het gemak waarmee we alles aan onze behoeften kunnen aanpassen en zelf dingen kunnen ontwikkelen. Dit boden andere aanbieders ons niet echt. Ervan overtuigd zijn dat we kunnen doen wat we willen met het systeem, was heel belangrijk voor ons.”

JOE FASSBENDER BUSINESS TRANSFORMATION MANAGER, UNITED AQUA GROUP


“One thing we were looking for was speed. BigCommerce and B2B Edition found a way to deliver it. Everything functions at a lightning fast pace and that’s really important when you have 400,000 products available to sell.”

SCOTT FERGUSON VP, UNITED AQUA GROUP
2626 CD CS LP Tablet

RESULTATEN

Making a big splash with B2B Edition

“One thing we were looking for was speed. BigCommerce and B2B Edition found a way to deliver it. Everything functions at a lightning fast pace and that’s really important when you have 400,000 products available to sell,” said Ferguson.

B2B Edition is the BigCommerce app that delivers a B2B payment processing solution through its invoice portal. The portal allows members to track, view and pay their invoices directly through United Aqua Group’s website and provides a simpler purchasing experience to members while pulling in additional revenue for the organisation.

But, that’s not all. Thanks to the site customisation B2B Edition built into the platform, members can manage and save multiple shopping lists for future purchases. They can even search for a particular product by entering a SKU or search for it by line item. Also, corporate account management features were added to allow a member company the flexibility to set up multiple tiers of buyers for their organisation with different levels of roles and permissions.

De verbinding van BigCommerce met de ERP van de organisatie, Microsoft Dynamics GP, zorgt voor een naadloze informatiestroom tussen de verschillende systemen die bestellingen, verzendingen en voorraadgegevens synchroniseren.

“I don't think we could operate the store without the enhanced B2B functionality B2B Edition provides,” said Fassbender. “Having this level of customised functionality with company account hierarchy makes life easier for the members of our organisation.”

VOORUIT KIJKEN

Houd je behoeften en wensen in beeld

Het volgende grote project waar United Aqua Group naartoe werkt, is het toevoegen van ACH-betalingsfunctionaliteit aan de winkel, zodat leden facturen rechtstreeks via de site kunnen betalen. 

"Dit biedt aangepaste accountingfunctionaliteit op locatie, waarbij eigenaren al hun facturen, huidige saldo's en beschikbare kredietlijn kunnen zien. Ze kunnen specifieke facturen zien en betalen en het wordt allemaal automatisch gevolgd en toegepast op de juiste rekeningen”, aldus Ferguson.

Bij het afscheid boden zowel Scott als Joe deze wijze woorden aan andere op lidmaatschap gebaseerde organisaties die succesvol willen zijn in de wereld van e-commerce.

“Zorg voor een volledige lijst met vereisten: niet alleen benodigde functies, maar ook gewenste functies. Bedenk wat er nu nog ontbreekt en wat het leven gemakkelijker kan maken en neem dat op in het stappenplan”, raadt Fassbender aan.

“Bied een complete winkelervaring door gebruikers zoveel mogelijk functionaliteit te geven, zodat ze nergens anders heen hoeven. Een platform waarmee dat kan, is goud waard", aldus Ferguson.



Gepubliceerd: juni 2021


“Bied een complete winkelervaring door gebruikers zoveel mogelijk functionaliteit te geven, zodat ze nergens anders heen hoeven. Een platform waarmee dat kan, is goud waard."

SCOTT FERGUSON VP, UNITED AQUA GROUP

Meer succesverhalen

Yeti Cycles

Yeti Cycles

Lees hun verhaal
Woodland Hills Wine Company

Woodland Hills Wine Company

Lees hun verhaal
You'll be redirected in just a moment.