Niet iedere SaaS-oplossing is hetzelfde. BigCommerce is een Open SaaS-oplossing die flexibiliteit en keuzevrijheid biedt, zodat je zelf de regie kunt houden over je e-commercestrategie.
Werk op jouw manier aan je bedrijf, zonder je te laten beperken door bijbehorende software of transactiekosten.
BigCommerce heeft een open ecosysteem met techpartners en helpt je bij het kiezen van de beste oplossing voor jouw bedrijf. Anders dan bij Shopify is er geen sprake van transactiekosten als je kiest voor externe opties in plaats van de eigen oplossingen zoals Shopify Payments.
Je kunt het BigCommerce-platform uitbreiden om te doen wat je nodig hebt: of je nu bestaande systemen wilt koppelen of overstapt op headless. Meer dan 90% van het BigCommerce-platform werkt op API's. We geven merken de vrijheid om meerdere winkels tegelijk te runnen met meerdere frontend-oplossingen, allemaal binnen een enkel BigCommerce-account.
Kies een platform dat met je meegroeit, zodat je niet later hoeft over te stappen. BigCommerce is een perfecte keus voor bedrijven in alle groeifasen, en het kan grote catalogussen aan. Voeg tot wel 600 SKU's toe per product, ten opzichte van het maximumaantal van 100 SKU's bij Shopify.
Klaar voor gebruik. Door de functies die standaard bij BigCommerce zijn inbegrepen, kun je meer investeren in de groei van je bedrijf, omdat je minder tijd kwijt bent aan het uitbreiden van je platform. BigCommerce kan handelaren 5800 tot meer dan 30.000 dollar per jaar schelen aan app-abonnementskosten, in vergelijking met Shopify.
BigCommerce en Shopify bieden beide een scala aan externe betalingsproviders aan, zodat je de betaalopties kunt gebruiken die het beste bij je klanten passen.
Bij Shopify zit er wel een flinke adder onder het gras. BigCommerce geeft je de vrijheid: je kunt zelf de oplossingen kiezen die het beste werken voor jouw bedrijf en klanten. Shopify daarentegen straft je af als je niet Shopify Payments gebruikt. Als je andere betalingsproviders gebruikt dan Shopify Payments, moet je extra transactiekosten betalen en kun je bepaalde functies zoals meerdere valuta's niet gebruiken.
Headless gaan betekent het ontkoppelen van de frontend en backend van je e-commercesite. Je gebruikt dus een e-commerceplatform als stuurprogramma en een aparte oplossing voor de weergave.
Headless gaan kan zowel met BigCommerce als met Shopify, maar BigCommerce maakt het makkelijker. BigCommerce heeft namelijk veel geïnvesteerd in headless technologie. Meer dan 90% van het platform draait namelijk op API's (de verbindingen tussen frontend en backend die headless mogelijk maken). BigCommerce heeft ook kant-en-klare integraties met populaire frontends, waaronder WordPress, Drupal en Adobe Experience Manager. De BigCommerce Channel Toolkit maakt het ook makkelijker voor ontwikkelaars om aangepaste frontend-oplossingen te bouwen die kunnen worden gebruikt met BigCommerce op de backend.
Shopify heeft ook een headless commerce-aanbod, maar starre limieten op het aantal API-aanroepen per seconde belemmeren de mogelijkheden om headless te gaan op het platform. Shopify investeert zelf niet in headless. Het platform heeft geen kant-en-klare integraties met Adobe Experience Manager, Acquia, Drupal of Sitecore. Het platform vereist dat een derde partij integreert met WordPress.
BigCommerce en Shopify zijn beide SaaS-platforms (Software-as-a-Service). Dit betekent dat beide aanbieders het onderhoud en de updates beheren en hun platform tegen een licentievergoeding aan bedrijven ter beschikking stellen.
BigCommerce onderscheidt zich door meer als een Open SaaS-platform te opereren waarbij bedrijven hun sites gemakkelijker kunnen aanpassen en uitbreiden met API's, eenvoudige integratie en een open ecosysteem van partners. Shopify heeft ook een ecosysteem van partners, maar er is een zware druk om Shopify Payments te gebruiken (er worden kosten in rekening gebracht voor het gebruik van andere betaaloplossingen), wat de algemene openheid van het platform beperkt.
De licentiekosten voor het gebruik van de verschillende niveaus van BigCommerce en Shopify zijn vergelijkbaar en kunnen worden gevonden op hun websites. Voor BigCommerce Enterprise of Shopify Plus moet je met een verkoopmedewerker praten, en de prijzen hangen af van je specifieke bedrijfsbehoeften en verkoopvolume.
Maar het is belangrijk om niet alleen naar de licentiekosten te kijken, maar ook naar de totale eigendomskosten van het platform. De kosten kunnen stijgen op basis van het aantal apps waarvoor je moet betalen om het platform uit te breiden met alle functies die je nodig hebt. De kant-en-klare functionaliteit van BigCommerce kan handelaren ongeveer 5800 tot meer dan 30.000 dollar per jaar aan in-app-abonnementskosten besparen, vergeleken met Shopify.
BigCommerce kan B2C en B2B ondersteunen op een enkele winkel en maakt gedifferentieerd beheer mogelijk door middel van klantengroepering en prijslijsten.
Shopify Plus bevat een groothandelskanaal waarmee B2B-klanten op een aparte site via een subdomein aankopen kunnen doen. Dit groothandelskanaal heeft wel prijslijsten, maar deze kunnen alleen worden bijgewerkt via het configuratiescherm of via een CSV-bestand (in tegenstelling tot via API's zoals BigCommerce). Bovendien heeft het groothandelskanaal zeer beperkte ontwerpmogelijkheden. Er worden geen apps van derden en integraties met andere systemen gebruikt.
Met een goede SEO-strategie kunnen nieuwe klanten je beter vinden. BigCommerce heeft een duidelijk prestatievoordeel ten opzichte van Shopify Plus wat betreft native SEO-functies.
BigCommerce biedt ingebouwde functies zoals volledig aanpasbare URL's, de mogelijkheid om Robot.txt te bewerken, Google AMP en bulk 301 import. Shopify vereist apps van derden voor Google AMP en bulk 301 import.
Zowel BigCommerce als Shopify biedt 24/7 inbegrepen ondersteuning. Bij BigCommerce worden telefoontjes gemiddeld binnen 2 minuten beantwoord. En 85% van de problemen wordt bij het eerste telefoontje opgelost.
Shopify leidt gebruikers eerst door ondersteuningsartikelen voordat je contactgegevens krijgt.
Ontdek hoe BigCommerce je bedrijf kan helpen groeien op jouw manier.