Bekijk hoe personaliseerbaar, kosteneffectief en betrouwbaar
BigCommerce is en waarom we het zo hebben ontworpen.
Vergelijking prestaties 1 jan tot 17 mei 2020 met 1 jan tot 17 mei 2021.
De Australische liervogel (lyrebird) staat bekend om het nabootsen van geluid. De naam Lyre's Spirit Co staat voor het imiteren van drank. Welke drank? Alcoholische dranken, en specifiek sterkedrank. Lyre's produceert alcoholvrije sterkedranken, zodat mensen de smaak en ervaring van drank krijgen zonder licht in hun hoofd te worden, en de volgende ochtend last te hebben van een kater.
Carl Hartmann en Mark Livings hebben Lyre's in 2019 opgericht en het bedrijf is snel gegroeid. In slechts twee jaar tijd is het merk uitgegroeid tot een bedrijf dat actief is in meerdere landen, meerdere talen en meerdere valuta.
"Op dit moment is Lyre's verkrijgbaar in 44 landen, met online verkoop in 22 landen. In alle markten waar we actief zijn, hebben we de betalingen en logistiek gelokaliseerd zodat we onze klanten de beste opties bieden", aldus Carl Hartmann, medeoprichter en directeur van Lyre's.
Alle dranken van Lyre's worden gemaakt met volledig natuurlijke essences, extracten en distillaten om de geur, de smaak en het uiterlijk van de oorspronkelijke drank na te bootsen. Van Blackberry Smash en Italian Highball tot de Espresso Martini en alle niet-alcoholische recepten ertussenin: praktisch elke cocktail die je kunt bedenken, kun je maken met weinig tot geen alcohol. Het aanbod van Lyre's bestaat uit 14 varianten van niet-alcoholische dranken, waaronder:
Absinthe, Amaretti, American Malt, Aperitif Rosso, Italian Spritz, Dark Cane, Italian Orange, Spiced Cane, Coffee Originale, Dry London Spirit, Classico, White Cane, OrangeSec en Aperitif Dry.
Lyre's blijft niet onopgemerkt. In januari 2021 heeft het merk samengewerkt met British Airways en een menu gemaakt met drankjes voor het Detox Festival van de luchtvaartmaatschappij op London Heathrow Airport. En als het op concurrentie aankomt, is Lyre's een erkend en bekroond merk van niet-alcoholische dranken.
E-commerce, dat een grote rol speelt in het succes van Lyre's, begon met een solide platform als basis: BigCommerce.
"In alle markten waar we actief zijn, hebben we de betalingen en logistiek gelokaliseerd zodat we onze klanten de beste opties bieden."
Nieuwkomers in de e-commerce
Of je nu net begint of al jaren een bedrijf heeft, het is belangrijk om te weten waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken. Gelukkig kon Lyre's bouwen op ontwikkelingsbureau Moustache Republic.
Lyre's wist dat het een platform nodig had dat snel en betaalbaar kon voldoen aan de wereldwijde ambities om marktleider te worden in de non-alcoholische sector. Het platform moet nieuwe klanten vinden makkelijker maken, wendbaar genoeg zijn om meertalige vertalingen te ondersteunen, een gepersonaliseerde gebruikerservaring voor klanten creëren en voldoen aan operationele en nalevingsvereisten.
Een plug-and-play-oplossing op basis van SaaS was voor Lyre's het antwoord en Moustache Republic raadde BigCommerce aan als het platform bij uitstek.
"We hebben nu niet alleen de flexibiliteit, schaalbaarheid en controle die we wilden, we bouwen ons bedrijf ook op een platform dat betaalbaar is, en uitbreidbaar met doorgelichte apps en integraties. BigCommerce biedt gebruiksgemak voor middelen in lokale markten en we kunnen er snel mee de markt op."
Functionaliteit uitbreiden met plug-and-play-apps
"We hadden een goed gevoel over de aanbeveling van Moustache Republic om met BigCommerce in zee te gaan. We kwamen er snel achter waarom het platform toonaangevend is op het gebied van SaaS-platforms", zegt Ashleigh Murray, Senior Vice President Ecommerce van Lyre's. "BigCommerce en Moustache Republic waren bereid om als bedrijf met ons mee te groeien. Toen we eenmaal met beide teams begonnen te werken, realiseerden we ons dat ze ons echt willen helpen om succesvol te zijn op het platform. Het voelt meer alsof we partners zijn."
Lyre's was op zoek naar een veelzijdig SaaS e-commerceplatform dat flexibiliteit, schaalbaarheid en controle bood. Dat, en nog veel meer, heeft het gevonden in BigCommerce.
"We hebben nu niet alleen de flexibiliteit, schaalbaarheid en controle die we wilden, we bouwen ons bedrijf ook op een platform dat betaalbaar is, en uitbreidbaar met doorgelichte apps en integraties. BigCommerce biedt gebruiksgemak voor middelen in lokale markten en we kunnen er snel mee de markt op", zegt Murray.
Met het Open SaaS-platform van BigCommerce kan Lyre's gemakkelijk plug-and-play-apps gebruiken zonder vast te zitten in verouderde, dure technologie. Het merk ontdekt dat het veel zelf kan doen of met minimale ontwikkeling.
“De plug-in met dotdigital en BigCommerce is naadloos. We kunnen dingen zelf doen zonder developers in te huren om het voor ons te doen. Het geeft ons echt de controle binnen ons bedrijf", zegt Murray.
Naast dotdigital, dat Lyre's gebruikt voor e-mailmarketing, werkt het bedrijf ook met Yotpo voor klantenbinding en referrals, ShipStation voor orderbeheer en verzending en TaxJar voor het beheren van omzetbelasting. De favoriete integratie is echter de app voor sitevertaling, Weglot, waarmee Lyre's meer dan 20 e-commercewinkels in lokale talen heeft kunnen opzetten.
Door de kracht van datavisualisatie en -analyse helpt Microsofts Power BI Lyre's om het grote geheel van het bedrijf snel, collectief en veel duidelijker te zien. "Vanuit het perspectief van bedrijfsrapportage kan ons e-commerceteam met Power BI de volledige impact op het bedrijf zien met gecombineerde rapporten voor alle verkopen: direct, via Amazon Fulfillment by Merchant (FBM) en Fulfillment by Amazon (FBA), dropshipping en andere marktplaatsen", aldus Murray. "Dankzij dit duidelijke beeld kunnen we betere investeringsbeslissingen nemen en kunnen we het team motiveren, omdat we nu een compleet plaatje hebben in zo'n handig visuele indeling. Wat ons voorheen een hele dag kostte aan rapportage, automatiseert Power BI in één eenvoudig rapport."
Uitgelichte toepassingen:
Technische kenmerken:
"Vanuit het perspectief van bedrijfsrapportage kan ons e-commerceteam met Power BI de volledige impact op het bedrijf zien..."
De resultaten spreken voor zich
Sinds de lancering op BigCommerce zijn de e-commerceprestaties van Lyre's gewoonweg spectaculair. Uit een vergelijking van de prestatiestatistieken van 1 januari 2021 tot 17 mei 2021 met dezelfde periode een jaar daarvoor, blijkt het volgende: een 191% hoger conversiepercentage, 184% meer bestellingen en 226% meer winst.
Alleen al in het eerste jaar heeft Lyre's 15 webwinkels op BigCommerce gelanceerd. In mei 2021 is dat aantal toegenomen tot 22, met winkels in Azië en het Pacifisch gebied, Europa, de Verenigde Staten en Canada.
“We hebben een geweldige groei gezien op het gebied van e-mailmarketing van het bedrijf. In de VS hebben we bijvoorbeeld een gemiddelde stijging van 505% YoY gezien in de databasegroei", aldus Murray. "En in een vergelijking van 1 januari tot 7 juni 2021 met dezelfde periode in 2020, is onze Australische e-mailomzetgroei met 224% gestegen."
“We hebben een geweldige groei gezien op het gebied van e-mailmarketing van het bedrijf. In de VS hebben we bijvoorbeeld een gemiddelde stijging van 505% YoY gezien in de databasegroei."
De wereld stormenderhand veroveren
Dankzij strategische partnerschappen zoals de samenwerking van Lyre's met British Airways, het verdienen van onderscheidingen van onder meer de San Francisco World Spirits Competition (SFWSC) en de London Spirit Awards en het opbouwen van zijn online bekwaamheid met BigCommerce, staat Lyre's wereldwijd op de kaart.
Het ziet er niet naar uit dat Lyre's snel zal stoppen met groeien en streven naar uitmuntendheid, en BigCommerce ook niet. Het bedrijf is op zoek naar voortdurende ondersteuning bij het bevorderen van zijn beheerprocessen met Multi-Storefront en meerdere voorraden, en BigCommerce kan die ondersteuning nu en in de toekomst bieden.
Gepubliceerd: juli 2021