Het succes van Lyre, niet nagebootst maar gerealiseerd met BigCommerce

Ontdek hoe aanpasbaar, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gebouwd.

Case study device laptop lyres

191%

verhoging van het conversiepercentage

184%

toename van bestellingen

226%

toename van inkomsten

Vergelijking prestaties 1 jan tot 17 mei 2020 met 1 jan tot 17 mei 2021.

UITDAGING

Nieuwkomers in de e-commerce

Of je nu net begint of al jaren een bedrijf heeft, het is belangrijk om te weten waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken. Gelukkig kon Lyre's bouwen op ontwikkelingsbureau Moustache Republic.

Lyre's wist dat het een platform nodig had dat snel en betaalbaar kon voldoen aan de wereldwijde ambities om marktleider te worden in de non-alcoholische sector. Het platform moet nieuwe klanten vinden makkelijker maken, wendbaar genoeg zijn om meertalige vertalingen te ondersteunen, een gepersonaliseerde gebruikerservaring voor klanten creëren en voldoen aan operationele en nalevingsvereisten.

Een plug-and-play-oplossing op basis van SaaS was voor Lyre's het antwoord en Moustache Republic raadde BigCommerce aan als het platform bij uitstek.

OPLOSSING

Functionaliteit uitbreiden met plug-and-play-apps

"We hadden een goed gevoel over de aanbeveling van Moustache Republic om met BigCommerce in zee te gaan. We kwamen er snel achter waarom het platform toonaangevend is op het gebied van SaaS-platforms", zegt Ashleigh Murray, Senior Vice President Ecommerce van Lyre's. "BigCommerce en Moustache Republic waren bereid om als bedrijf met ons mee te groeien. Toen we eenmaal met beide teams begonnen te werken, realiseerden we ons dat ze ons echt willen helpen om succesvol te zijn op het platform. Het voelt meer alsof we partners zijn."

Lyre's was op zoek naar een veelzijdig SaaS e-commerceplatform dat flexibiliteit, schaalbaarheid en controle bood. Dat, en nog veel meer, heeft het gevonden in BigCommerce.

"We hebben nu niet alleen de flexibiliteit, schaalbaarheid en controle die we wilden, we bouwen ons bedrijf ook op een platform dat betaalbaar is, en uitbreidbaar met doorgelichte apps en integraties. BigCommerce biedt gebruiksgemak voor middelen in lokale markten en we kunnen er snel mee de markt op", zegt Murray.

Met het Open SaaS-platform van BigCommerce kan Lyre's gemakkelijk plug-and-play-apps gebruiken zonder vast te zitten in verouderde, dure technologie. Het merk ontdekt dat het veel zelf kan doen of met minimale ontwikkeling.

“De plug-in met dotdigital en BigCommerce is naadloos. We kunnen dingen zelf doen zonder developers in te huren om het voor ons te doen. Het geeft ons echt de controle binnen ons bedrijf", zegt Murray.

Naast dotdigital, dat Lyre's gebruikt voor e-mailmarketing, werkt het bedrijf ook met Yotpo voor klantenbinding en referrals, ShipStation voor orderbeheer en verzending en TaxJar voor het beheren van omzetbelasting. De favoriete integratie is echter de app voor sitevertaling, Weglot, waarmee Lyre's meer dan 20 e-commercewinkels in lokale talen heeft kunnen opzetten.

Door de kracht van datavisualisatie en -analyse helpt Microsofts Power BI Lyre's om het grote geheel van het bedrijf snel, collectief en veel duidelijker te zien.  "Vanuit het perspectief van bedrijfsrapportage kan ons e-commerceteam met Power BI de volledige impact op het bedrijf zien met gecombineerde rapporten voor alle verkopen: direct, via Amazon Fulfillment by Merchant (FBM) en Fulfillment by Amazon (FBA), dropshipping en andere marktplaatsen", aldus Murray. "Dankzij dit duidelijke beeld kunnen we betere investeringsbeslissingen nemen en kunnen we het team motiveren, omdat we nu een compleet plaatje hebben in zo'n handig visuele indeling. Wat ons voorheen een hele dag kostte aan rapportage, automatiseert Power BI in één eenvoudig rapport."

Uitgelichte toepassingen:

Technische kenmerken:

  • Datavisualisatie

    • Microsoft Power BI

  • Customer Relationship Management (CRM)

    • Zoho

"Vanuit het perspectief van bedrijfsrapportage kan ons e-commerceteam met Power BI de volledige impact op het bedrijf zien..."

Ashleigh Murray Senior Vice-President E-commerce, Lyre's

"We hebben nu niet alleen de flexibiliteit, schaalbaarheid en controle die we wilden, we bouwen ons bedrijf ook op een platform dat betaalbaar is, en uitbreidbaar met doorgelichte apps en integraties. BigCommerce biedt gebruiksgemak voor middelen in lokale markten en we kunnen er snel mee de markt op."

Ashleigh Murray Senior Vice-President E-commerce, Lyre's

Casestudy Apparaat Tablet Tygris

RESULTATEN

De resultaten spreken voor zich

Sinds de lancering op BigCommerce zijn de e-commerceprestaties van Lyre's gewoonweg spectaculair. Uit een vergelijking van de prestatiestatistieken van 1 januari 2021 tot 17 mei 2021 met dezelfde periode een jaar daarvoor, blijkt het volgende: een 191% hoger conversiepercentage, 184% meer bestellingen en 226% meer winst.

Alleen al in het eerste jaar heeft Lyre's 15 webwinkels op BigCommerce gelanceerd. In mei 2021 is dat aantal toegenomen tot 22, met winkels in Azië en het Pacifisch gebied, Europa, de Verenigde Staten en Canada.

“We hebben een geweldige groei gezien op het gebied van e-mailmarketing van het bedrijf. In de VS hebben we bijvoorbeeld een gemiddelde stijging van 505% YoY gezien in de databasegroei", aldus Murray. "En in een vergelijking van 1 januari tot 7 juni 2021 met dezelfde periode in 2020, is onze Australische e-mailomzetgroei met 224% gestegen."

“We hebben een geweldige groei gezien op het gebied van e-mailmarketing van het bedrijf. In de VS hebben we bijvoorbeeld een gemiddelde stijging van 505% YoY gezien in de databasegroei."

Ashleigh Murray Senior Vice-President E-commerce, Lyre's

VOORUIT KIJKEN

De wereld stormenderhand veroveren

Strategische partnerschappen zoals de samenwerking van Lyre met British Airways, het verdienen van prijzen van onder meer de San Francisco World Spirits Competition (SFWSC) en de London Spirit Awards en het opbouwen van zijn online bekwaamheid op BigCommerce hebben ertoe bijgedragen dat Lyre's op de wereldkaart staat. 

Het ziet er niet naar uit dat Lyre's snel zal stoppen met groeien en streven naar uitmuntendheid, en BigCommerce ook niet. Het bedrijf is op zoek naar voortdurende ondersteuning bij het bevorderen van zijn beheerprocessen met Multi-Storefront en meerdere voorraden, en BigCommerce kan die ondersteuning nu en in de toekomst bieden.

Gepubliceerd: juli 2021

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyMiniatuur casestudy Fastfix

Fastfix

Lees het verhaal