Ontdek zelf de functies waarmee bedrijven zoals
Silent Pool Distillers groei realiseren met BigCommerce.
Prestatiemetingen vergelijken 1 jan – 30 dec 2019 met 1 jan – 30 dec 2020.
Als iemand met pensioen gaat, betekent dit nog niet dat diegene stopt met werken. Dat gold ook voor Ian McCulloch, die grote plannen had na zijn pensioen. Als fervent drinker van gin, droomde Ian van een eigen distilleerderij. Hij stelde een plan op, ging op zoek naar partners, en een gesprek in de plaatselijke pub met James Shelbourne zette de boel in gang voor wat vandaag bekend staat als Silent Pool Distillers.
De twee namen de tijd om op zoek te gaan naar de juiste locatie. Ze zochten een plek in de buurt van een natuurlijke waterbron en kwamen uiteindelijk terecht bij Silent Pool, een door een bron gevoede, op kalk gefilterde watermassa in de Surrey Hills in het Verenigd Koninkrijk. Aan de oevers van het water stonden een aantal oude boerderijen die volgens Ian en James voor hun onderneming konden worden verbouwd.
Er was echter één probleem. De boerderijen, het land en de watermassa vormden onderdeel van het landgoed de Albury Estate van de Hertog van Northumberland. Ian en James hadden echter het geluk dat de Hertog van Northumberland ook een ginliefhebber is. Ze konden de hertog ontmoeten en hij stemde ermee in hen het land te laten gebruiken en alle boerderijen tot distilleerderijen om te bouwen.
Hierdoor kon Silent Pool Distillers in 2014 zijn deuren openen, en sindsdien is het bedrijf blijven groeien.
In ondiep water proberen te zwemmen
E-commerce was aanvankelijk geen groot kanaal voor Silent Pool Distillers. Ze begonnen met een kleinschalig hostingpakket op WooCommerce dat helaas problemen opleverde. Ze liepen omzet mis als gevolg van storingen en maakten kosten om de problemen op te lossen. Naarmate het online verkeer toenam, moest de servercapaciteit herhaaldelijk worden opgeschaald.
"De operationele beheer- en rapportagemogelijkheden van het platform waren beperkt en voldeden niet langer aan onze groeiende bedrijfsbehoeften," aldus Darren Macaskill, Hoofd Merk en Marketing bij Silent Pool Distillers. "Maar sinds we in 2020 zijn overgestapt op BigCommerce en we ons een weg hebben proberen te vinden door COVID, is het een integraal onderdeel van ons bedrijf geworden."
Een platform met diepte kiezen
Toen Silent Pool Distillers begon met het beoordelen van e-commerce-aanbieders, zochten ze naar een oplossing die hun activiteiten zou vereenvoudigen en gemakkelijk in het gebruik zou zijn.
"We wilden verlost worden van de last van het technisch beheer van onze website, inclusief kwesties met betrekking tot de capaciteit, beveiliging en updates." We wisten dat een software as a solution (SaaS)-platform hierbij zou kunnen helpen, aldus Macaskill.
Silent Pool Distillers bekeek verschillende aanbieders, waaronder ook Magento en Shopify, en koos uiteindelijk voor BigCommerce.
"Naast SaaS, hadden we ook behoefte aan de flexibiliteit van een samenhangend ecosysteem met apps en tools die zouden werken naarmate ons bedrijf groeide en onze eisen complexer werden. We hadden het gevoel dat dit met BigCommerce mogelijk zou zijn," aldus Macaskill.
“We wanted to be relieved of the burden of the technical management of our website including capacity, security and update issues. We knew a software as a solution (SaaS) platform would address this for us.”
"Naast SaaS, hadden we ook behoefte aan de flexibiliteit van een samenhangend ecosysteem met apps en tools die zouden werken naarmate ons bedrijf groeide en onze eisen complexer werden. We hadden het gevoel dat dit met BigCommerce mogelijk zou zijn."
Het bouwen van een divers en gezond ecosysteem
Zonder zich zorgen te hoeven maken over servercapaciteit, continuïteit van de dienstverlening of het risico van grote investeringen in technologie, heeft Silent Pool Distillers de aanzienlijke groei van online verkeer en verkoop als gevolg van de COVID-lockdowns kunnen opvangen.
De flexibiliteit en openheid van BigCommerce stelden Silent Pool Distillers in staat om een online winkel te ontwikkelen met behulp van meerdere apps en integraties om zo een verbonden en interactief ecosysteem te creëren. Deze apps en integraties omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
Silent Pool Distillers profiteert van een nieuwe bron van inkomsten
Nieuwe uitdagingen kunnen nieuwe kansen opleveren als je proactief bent en deze ook aangrijpt. Toen cafés en restaurants door de lockdown hun deuren moesten sluiten, heeft Silent Pool Distillers inspanningen gedaan om inkomsten te genereren door rechtstreeks aan klanten (DTC) te verkopen op BigCommerce.
"Rechtstreeks aan klanten verkopen is winstgevend omdat er geen tussenpersoon is," aldus Macaskill. "In 2020 hebben we de online verkoop vervijfvoudigd (joj)."
"Rechtstreeks verkopen aan klanten is winstgevend omdat er geen tussenpersoon is. In 2020 hebben we de online verkoop vervijfvoudigd (YoY)."
De sprong wagen in 2021
In 2021 wil Silent Pool Distillers de sprong wagen door zijn productie van sterke dranken uit te breiden tot andere dranken dan alleen gin. Deze producten zullen worden verkocht onder verschillende merknamen, ondersteund door multi-store mogelijkheden op BigCommerce.
Silent Pool Distillers is ook van plan om hun internationale marktbereik uit te breiden. In de nabije toekomst zullen kenners van gedistilleerde dranken in de Verenigde Staten, Japan, Duitsland, Italië, Australië en delen van Azië-Stille Oceaan wellicht allemaal kunnen genieten van een heerlijke drank die is gemaakt met gebruik van het koele, heldere water van de Silent Pool van de Hertog van Northumberland.