Breng uw bedrijf online: vind het B2B e-commerceplatform dat bij u past

E-commerceplatforms voor B2B
Ik ben klaar om te starten of ik heb al een eigen e-commercewinkel.
Ik heb vragen en wil graag advies van een e-commerce-expert.
Contact met sales

Nu meer bedrijven de sprong naar e-commerce wagen, is het landschap voor business-to-business (B2B) bezig met een snelle verschuiving weg van het traditionele offline territorium.

Om uw klanten de juiste zaken te bieden en hun ervaring af te stemmen op uw merk, moet u het e-commerceplatform vinden dat past bij uw B2B-bedrijf.

Essentiële functies van een B2B e-commerceplatform

Hoewel er veel verschillen zijn tussen de e-commerceplatforms die we hier bespreken, zijn er ook veel overeenkomsten. Laten we een paar van de belangrijkste functies van B2B-commerceplatforms nader bekijken.

1. Opties voor toegangsrestricties.

Laten we eerlijk zijn: B2B-bedrijven zijn complexer dan B2C-bedrijven. Vanwege de nuances en regels die vaak komen kijken bij het verkopen aan andere bedrijven, moet u uw e-commerceplatform kunnen aanpassen om verschillende koopervaringen te verzorgen, afhankelijk van de gebruiker.

Om die reden moet het e-commerceplatform van uw keuze de optie bieden om toegang tot bepaalde delen van uw website op individuele basis toe te staan of te weigeren.

U wilt bijvoorbeeld misschien:

  • Uw bulkprijzen verbergen voor uw B2C-klanten
  • Alle prijzen verbergen (om diverse redenen)
  • Uw B2B-site volledig verbergen voor niet-geregistreerde leden

U bepaalt zelf hoe u deze opties gebruikt, waarbij u zowel naar de koopervaring als naar uw verschillende klanten en producten kijkt. U moet alleen controleren of het gekozen B2B-commerceplatform van uw keuze u in staat stelt deze keuzes te maken, anders komt u in de problemen wanneer u deze paden in de toekomst uit wilt bouwen.

2. Prijzen, betalen, bestellingen aanpassen en bestelopties.

B2B-bedrijven bestaan vaak uit een groot aantal bewegende delen.

Tools voor klantbeheer, uitvoeringscentra en punchout-catalogussen: er zijn veel verschillende systemen die moeten samenwerken om een uniform bestellingsbeheer- en aanpassingssysteem te creëren.

U moet controleren of uw B2B-commerceplatform transactionele opties toestaat in een uniforme oplossing.

Als u verschillende tools hebt die niet samenwerken, leidt dat tot desorganisatie, verwarring en mogelijke problemen met voorraadbeheer en orderverwerking.

Dit is met name relevant als u een hybride bedrijf hebt dat zowel B2C- als groothandelskanalen aanbiedt. In dat geval is het verminderen van kanaalconflicten en -beheer cruciaal voor alle aspecten van uw bedrijf.

Daarnaast wilt u misschien uw beste klanten andere bezorgopties aanbieden, ook week afhankelijk van hun niveau, locatie of andere factoren.

Het is belangrijk om goed na te denken over alle mogelijke e-commercefuncties die u misschien nodig hebt voordat u begint met het implementeren van een e-commerceplatform in uw winkel.

3. Sterke focus op de ervaring van de klant of gebruiker.

Wanneer merken een e-commercewebsite willen opzetten, is er één ding het belangrijkst (naast de verkoop) en dat is de ervaring die gebruikers krijgen bij het het bezoeken van uw website.

U wilt dat uw merk uw klanten aanspreekt en daarom moeten de gebruikerservaring en gebruikersinterface (UX/UI) van uw site moeten de ervaring van klanten met uw merk bevredigender en prettiger maken.

Nu steeds meer B2B-bedrijven overstappen naar een verbeterde UX/UI met optimalisatieopties, kunt u het best op zoek naar een platform met alle personalisatiemogelijkheden die u nu EN in de toekomst nodig hebt.

Dat gezegd hebbende raden we u aan een platform te zoeken waarmee u een e-commercewebsite kunt maken die:

  • Gebruiksvriendelijk en intuïtief ontworpen is
  • Aanpasbaar is en kan worden voorzien van uw merk
  • Responsief is op verschillende apparaten
  • Het eenvoudig maakt om er tools aan toe te voegen, zoals webformulieren, personalisatieplug-ins en beloningsprogramma's

Factoren om over na te denken voordat u een B2B-commerceplatform kiest

Naast de klantgerichte aspecten die we hierboven noemen, is het ook van belang te overwegen welke impact uw keuze voor een B2B-commerceplatform op uw bedrijf zal hebben.

En dat bedoelen we op twee verschillende manieren.

1. Platformgebruik.

Om te beginnen is de mogelijkheid van uw team om uw gekozen platform te gebruiken afhankelijk van een aantal dingen:

  • De gebruikersinterface van het platform
  • Het kennisniveau dat nodig is om alles uit het platform te halen
  • De kennis, vaardigheden en bandbreedte van uw team

Zoals we zo meteen zullen zien, is ieder platform afgestemd op gebruikers met een specifiek niveau van codering- en ontwikkelingskennis.

En natuurlijk verschillen de interfaces van de platforms in diverse opzichten.

De meeste platforms zijn niet voor iedereen bedoeld zijn en horen dat ook niet te zijn.

Daarom is het belangrijk om niet 'het beste' platform te kiezen, maar het platform dat u en uw team het best kunnen gebruiken.

2. Zakelijke implicaties.

Natuurlijk moeten we niet vergeten dat uw keuze voor een B2B-commerceplatform een grote impact zal hebben op uw bedrijf als geheel.

Uw eerste taak hier is om de volgende vraag te beantwoorden:

Waarom hebt u een e-commercewebsite nodig?

Bent u op zoek naar nieuwe klanten? Wilt u uw relatie met uw huidige klanten versterken? Beide? Nog meer?

Wat ook het geval mag zijn, houd uw doelen voor ogen en zoek naar het platform waarmee u ze het beste kunt bereiken. Kijk daarnaast ook twee, vijf en tien jaar vooruit.

Welke tools denkt u nodig te hebben als u blijft groeien?

U wilt een e-commerceplatform dat de doelen ondersteunt van uw bedrijf zoals het nu is en zoals het in de toekomst evolueert.

3. Kosten van het platform.

Met 'kosten' hebben we het hier niet alleen over geld (hoewel dat natuurlijk best belangrijk is), maar ook over de interne kosten om de site op te zetten, te onderhouden enzovoort.

Een belangrijke onderscheidende factor op dit punt zijn SaaS-platforms (software-as-a-service) zoals BigCommerce versus platforms op locatie.

Platforms op locatie maken een buitengewone hoeveelheid maatwerk mogelijk, maar vereisen ook fulltime ontwikkelaars vanwege de complexe nuances van het bouwen van de site.

Daarnaast vergt een oplossing op locatie ook aandacht voor veiligheid en conformiteit, wat ook in de papieren kan lopen.

Hoewel het niet moeilijk is om 'zomaar' een e-commercesite op te zetten, vraagt het beheren van een volledig functionele site veel toewijding van uw team, vooral als u kiest voor een platform dat een grote hoeveelheid ontwikkeling op maat vereist.

Het draait uiteindelijk om gebruiksgemak. Hoe gemakkelijker het voor u is om uw site te verbeteren, des te beter het platform is voor zaken.

Vergelijking e-commerceplatforms voor B2B

Nu u weet waar u naar moet kijken bij een B2B-commerceplatform dat past bij uw behoeften, is het tijd om enkele van de beste platforms te bekijken.

1. BigCommerce.

BigCommerce is een van de toonaangevende open SaaS-e-commerceplatforms voor middelgrote en grote bedrijven.

BigCommerce staat bekend om de lage totale eigendomskosten en zeer flexibele API's. Het platform biedt een verscheidenheid aan functies en opties die u niet bij concurrerende software vindt.

Het BigCommerce-platform maakt het voor hybride bedrijven met zowel B2B- als B2C-klanten gemakkelijk om verschillende prijslijsten of catalogussen aan te bieden aan verschillende klantengroepen.

Met andere woorden: u kunt zowel B2B als B2C verzorgen in een uniforme oplossing.

2. NetSuite SuiteCommerce.

SuiteCommerce richt zich sterk op het optimaliseren van de B2B-ervaring voor zowel leveranciers als consumenten.

SuiteCommerce is ideaal voor bedrijven die op verschillende kanalen actief zijn, vooral degene met fysieke winkels.

Door contact met klanten over diverse kanalen mogelijk te maken, maakt SuiteCommerce het gemakkelijk om overal een gepersonaliseerde service te bieden.

Het onboardingproces van dit platform is ideaal voor teams met weinig tot geen achtergrondkennis over e-commerce en heeft een intuïtieve gebruikersinterface, zodat u snel aan de slag kunt.

SuiteCommerce is ook schaalbaar. Als uw e-commercesite eenmaal goed begint te lopen, kunt u er zelfs nog meer uit halen.

3. IBM Digital Commerce.

IBM Digital Commerce is een ander e-commerceplatform dat afgestemd is op de behoeften van de B2B-leverancier.

Digital Commerce maakt het voor bedrijven gemakkelijk om een gepersonaliseerde service aan individuele klanten te bieden via contracten, betaalovereenkomsten en meer van dat soort documenten.

Het platform zorgt ook voor een gestroomlijnde verwerking en archivering van die documenten, zodat alle overeenkomsten automatisch worden opgeslagen.

Met Digital Commerce kan uw team ook een kennisbank opzetten met bedrijfs- en branchegerelateerde informatie. Zo kunnen uw organisatie en uw klanten op ieder moment eenvoudig de informatie te vinden die ze nodig hebben.

4. NuOrder.

NuOrder is een e-commerceplatform voor het invoeren van bestellingen dat zich richt op het vereenvoudigen van processen en het vergroten van klantenbetrokkenheid.

Het B2B-commerceplatform van NuOrder is erg veelzijdig en wordt gezien als een nuttige sales- en marketingtool voor leveranciers, winkeliers en fabrikanten.

Dat komt door de eenvoud van dit platform en de focus op B2B-gerelateerde processen zoals nabestellingen, bulkverzending en meer.

Als u een wysiwyg-oplossing zoekt, is dit misschien de beste optie voor u.

5. TradeGecko.

Het B2B-commerceaanbod van TradeGecko is extreemgefocust op het stroomlijnen van processen met betrekking tot inventaris, bestellingen en verzending.

Net als bij NuOrder is eenvoud het sterkste punt van TradeGecko.

Als u uw verschillende transactionele processen vereenvoudigt en automatiseert met TradeGecko, houdt u nog meer tijd over om andere processen te verbeteren.

TradeGecko biedt ook gedetailleerde rapportage en prognoses, zodat u uw processen waar nodig kunt aanpassen.

6. Magento.

Magento is een platform op locatie dat zeer geschikt is voor organisaties met een eigen IT- of ontwikkelingsteam.

Maar áls u in staat bent om alle mogelijkheden van Magento te benutten, dan kunt u een B2B-commercewinkel bouwen waar u de volledige controle over hebt.

Dat betekent dat u al die B2B-gerichte functies waar we het eerder over hadden (en meer) in uw site kunt opnemen en alles kunt afstemmen op de behoeften van uw klanten.

En zelfs als u op dit moment niet de behoefte hebt om 'all in' te gaan: Magento is ook schaalbaar. Als u maar over de capaciteit beschikt om met het platform aan de slag te gaan, kunt u later uitgebreider gebruiken naarmate uw bedrijf groeit.

7. Shopify Plus.

Shopify Plus richt zich op grote e-commercebedrijven die een miljoen dollar of meer aan omzet draaien.

Voor bedrijven die op meerdere kanalen zaken doen, is Shopify Plus nog een optie. Dit platform heeft een ongelofelijk simpele, intuïtieve gebruikersinterface waar zelfs een totale beginner in een mum van tijd mee aan de slag kan.

Daarnaast richt Shopify zich op het vereenvoudigen van transactionele processen, maar biedt het klanten toch een verscheidenheid aan opties. Daarbij kan Shopify gemakkelijk overweg met schommelingen in het volume aan aankopen en bestellingen, wat perfect is voor bedrijven die zowel in B2B en B2C actief zijn.

8. Contalog.

Contalog is een omnichannel e-commerceplatform voor bedrijven die gegevens over voorraden, bestellingen en productinformatie willen centraliseren en handmatige contactpunten in transactionele processen willen verminderen.

Dat klinkt ingewikkeld, maar Contalog is een beginnersvriendelijk B2B-commerceplatform dat u de volledige controle geeft over de transactionele processen in uw bedrijf. Veel gebruikers zegen dat het platform ideaal is voor bedrijven met meerdere magazijnen en locaties.

GoECart.

GoECart wordt geprezen als een complete omnichanneloplossing voor B2B-bedrijven die de stap naar e-commerce willen maken.

GoECart bestaat eigenlijk uit een verzameling mini-oplossingen en is erop gericht alle aspecten van uw B2B-commercesite, van klantrelatie- en contentbeheer tot transactionele backendprocessen, te stroomlijnen.

GoECart slaat ook belangrijke gegevens en informatie op in een gecentraliseerde database, zodat iedereen altijd op de hoogte blijft.

Voorbeelden van B2B-commercesites

Nu u wat meer weet over de types e-commerceplatforms waaruit u kunt kiezen, bekijken we een paar e-commercesites in actie.

5. ResMed.

ResMed

ResMed is een toonaangevend bedrijf op het gebied van verbonden gezondheid, met meer dan negen miljoen cloudverbonden apparaten voor het dagelijks monitoren van patiënten om slaapapneu te behandelen en verzorgen.

Voordat het bedrijf een e-commercesite gebruikte, plaatsten klanten alle B2B-bestellingen per mail of telefoon en werden de bestellingen geregistreerd in spreadsheets. Er was weinig zicht op het bestelproces en het verkoopteam in de regio had moeite om de verwerkingsstatus van bestellingen bij te houden. Er waren ook aanzienlijke communicatieproblemen tussen het logistieke team, het verkoopteam en het managementteam dat de bestellingen goedkeurde en verwerkte.

ResMed introduceerde zijn B2B-activiteiten op het platform van BigCommerce en was binnen drie maanden klaar met de implementatie van de winkel. ResMed maakte gebruik van de kant-en-klare functies van BigCommerce, de eenvoudige integratie met hun ERP Sage 300 voor bestellingen en kredietlimieten, en gegevensmigratie van productcatalogus- en distributeuraccounts. Met de configuratiemogelijkheden van BigCommerce konden ze in India zeer complexe belastingregels opstellen voor hun producten.

"De introductie van onze online B2B-winkel was een opluchting voor ons team omdat die korte metten maakte met de chaos aan het einde van elke maand en onze bestelbeheeractiviteiten ondersteunt", zegt Rajiv Shanmungananthan, Customer Facing Application Lead bij ResMed Asia.

2. Atlanta Light Bulbs.

Atlanta Light Bulbs

Atlanta Light Bulbs begon in 1999 online te verkopen. Deze vroege invoering van e-commerce gaf het merk bijna twee decennia een voorsprong, maar 3 of 4 jaar geleden begonnen de e-commercetijden te veranderen en gingen meer mensen online.

Toen begon Atlanta Light Bulbs het BigCommerce-platform te gebruiken. Het team wilde vooral doen waar ze het beste in zijn: lampen verkopen. Dus introduceerden ze hun site met standaardfuncties, pasten hem vervolgens snel aan en begonnen bijna direct producten te verkopen.

De CEO van Atlanta Light Bulbs, Doug Root, schat dat het gebruik van BigCommerce-apps heeft geleid tot een omzetgroei van 25%.

3. Berlin Packaging.

Berlin Packaging

Berlin Packaging is sinds de opening in 1938 een familiebedrijf. Tegenwoordig bedienen ze bijna alle branches die behoefte hebben aan verpakkingen en verwerken ze B2B-bestellingen voor een grote verscheidenheid aan bedrijven.

Maar met deze verandering dienen zich nieuwe uitdagingen aan, zoals het vinden van het juiste e-commerceplatform. Ze gebruiken een eigen ERP op een IBM I-Series I-Mainframe en hebben een integratie laten bouwen om beter gebruik te maken van gegevens op al hun systemen.

Een manier waarop we dit doen, is met klantenservice. We kunnen gegevens van winkelwagentjes aan onze ERP doorgeven en als een klant onze klantenservice belt en een inkoopordernummer doorgeeft, kunnen we direct de gegevens vinden.

Doordat ze gegevens uit hun ERP kunnen overzetten naar hun BigCommerce-winkel, kan Berlin Packaging zijn klanten ook bijvoorbeeld kredietlimieten, saldi en betalingsachterstanden laten zien. Dat geeft klanten een gevoel van controle. 

Sinds de overstap op BigCommerce zag Berlin Packaging het aantal conversies flink stijgen ten opzichte van het jaar daarvoor, met een stijging van wel 27%. Ook het aantal bestellingen en de omzet namen toe.

4. Toolsaver.

Toolsaver

Noel Kegg opende zijn eigen handel in ijzerwaren, handgereedschap en verbruiksartikelen in 1965 en breidde zijn klantenbestand uit door klanten een voor een te benaderen.

In 1990 kwam Noels zoon Calum bij het bedrijf werken. Toen Noel in 2000 met pensioen ging, werd Calum algemeen directeur. Een paar jaar na het begin van zijn nieuwe carrière kreeg Calum het idee om de producten van het bedrijf op eBay te zetten. Dit was Calums eerste ervaring met e-commerce en hij begreep direct dat het bedrijf een digitale oplossing nodig had.

Toolstop werd in 2007 op Joomla geïntroduceerd. De winkel groeide snel, eerst in de Britse markt en daarna ook in het buitenland. Onder de klanten van Toolstop waren ook wederverkopers en daarnaast hadden ze sterke banden met belangrijke leveranciers van elektrische gereedschappen.

Om die doelgroepen aan te spreken, lanceerde Toolstop een aparte website voor groothandel. Deze site bleek sneller te groeien dan de oorspronkelijke B2C-site. Voor het groeiende B2B-publiek werd een nieuw merk gecreëerd, Toolsaver.

Destijds werden B2B-orders handmatig per telefoon of e-mail verwerkt, een vervelend karwei. Het kleine team kende een ander bedrijf dat BigCommerce gebruikte en daar succes mee had. Ze besloten BigCommerce uit te proberen en begonnen er Toolstop-producten naar te exporteren. Binnen enkele dagen hadden ze een website waarmee ze gemakkelijk konden gaan verkopen.

"We besloten dat BigCommerce het beste platform was voor zowel de Toolstop- als Toolsaver-site. Het is gebruiksvriendelijk, het is gemakkelijk te configureren en je kunt niet bij de kernfunctionaliteit", zegt Neil Bruce, Ecommerce Manager bij Toolsaver. "Op BigCommerce werk je met scripts, plug-ins en API's, dus er kan niet veel misgaan. Die flexibiliteit en veiligheid waren belangrijke redenen voor ons om de Toolsaver-site op BigCommerce te bouwen." 

Toolsaver is het afgelopen jaar vanuit het niets gegroeid naar ongeveer 300.000 dollaar per maand. Het team volgt de statistieken voortdurend en is enthousiast om te zien hoe het bedrijf blijft groeien.

Conclusie

Nu u weet waar u naar moet kijken als u een B2B-commerceplatform zoekt en de beste opties hebt bekeken, is het tijd om uw opties te beperken.

Als u een beetje keuzestress hebt, is dat prima. Dit is tenslotte geen beslissing die lichtvaardig genomen moet worden.

Dat gezegd hebbende, willen we u graag drie vragen meegeven die u zouden moeten helpen om het platform te vinden dat bij uw bedrijf past:

  • Welke capaciteit hebben we om aan ons e-commerceplatform te werken?
  • Wat zijn op dit moment onze doelen voor het gebruik van een e-commerceplatform?
  • Hoe zullen deze doelen er over drie jaar uitzien?

Als u deze vragen kunt beantwoorden, zou u zonder problemen de juiste oplossing moeten kunnen vinden.

Veelgestelde vragen over e-commerceplatforms voor B2B

Wat is het voordeel van een SaaS-oplossing ten opzichte van opensourcesoftware?

Bij een SaaS-oplossing verzorgt de serviceprovider alle technische aspecten van het runnen van een B2B-commercewebsite, zoals hosting, beveiliging, onderhoud enzovoort.

Dat betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over hacks of bugs die uw site onbereikbaar zouden maken en het betekent ook dat u meer tijd kunt besteden aan het verbeteren van uw website en uw bedrijf.

SaaS-commerceplatforms worden ook voortdurend verbeterd door de ontwikkelaars, die geregeld nieuwe versies uitbrengen.

Bij opensourceplatforms is de gebruiker verantwoordelijk voor het installeren, beheren en hosten van een winkel.

Dat levert u volledige flexibiliteit en controle over het platform op, maar de kosten voor hosting, beveiliging en ontwikkeling kunnen snel oplopen.

Zijn er gratis B2B-commerceoplossingen?

Nee, er bestaan geen gratis e-commerceplatforms.

De meeste opensourceplatforms zijn in principe gratis omdat u geen licentiekosten betaalt, maar u betaalt wel een hoge prijs voor hosting en ontwikkeling.

SaaS-platforms rekenen een maandelijks terugkerende vergoeding. De kosten variëren van $ 7 per maand tot meer dan $ 50.000 per maand.

Wat zijn de voordelen van verkopen op een B2B-platform?

Met een B2B-commerceplatform kunt u de volgende zaken bereiken:

  • Nieuwe zakelijke kansen
  • Verhogen van uw B2B-commerceverkoop
  • Verlagen van uw totale kosten
  • Nieuwe markten bereiken
Meer weergeven
Hebben groothandels en distributeurs verschillende functionaliteiten nodig?

Er is veel overlap, maar omdat distributeurs de schakel tussen fabrikanten en groothandels zijn, zijn bijna al hun verkopen normaal gesproken op rekening en zijn het herhaalaankopen.

Daarom hebben ze aangepaste prijzen, accounts en nettovoorwaarden nodig voor vrijwel al hun klanten.

Groothandelaren kopen van distributeurs en verkopen door, bijvoorbeeld rechtstreeks aan winkeliers. In dat geval hebben ze de bovengenoemde functies nodig, maar ze moeten ook voorbereid zijn op eenmalige aankopen.

Hier zijn volumeprijzen en afrekenen voor gasten gangbaar.

Welke e-commercefunctionaliteit is belangrijk voor fabrikanten?

Dat kan sterk variëren, afhankelijk van de branche.

Als u een contractfabrikant bent, hebt u wellicht een manier nodig waarop bedrijven nauwkeurige afmetingen kunnen indienen en bestanden kunnen uploaden om het juiste product te krijgen.

Dat leidt meestal tot veel opties per product in plaats van een SKU, die veel gebruikelijker is voor bijvoorbeeld een kledingfabrikant.

Als deze fabrikanten niet B2C werken, hebben ze nettovoorwaarden en accountprijzen nodig.

Fabrikant die een consumentenproduct maken maar alleen B2B verkopen, zullen hun prijzen moeten verbergen zodat ze alleen kunnen worden gezien door ingelogde accounts.

Moeten retailbedrijven groothandelsverkopen overwegen?

Om deze vraag te kunnen beantwoorden, zouden we er veel dieper op in moeten gaan dan we hier kunnen doen.

Maar het korte antwoord is:

Dat hangt ervan af.

Aan de ene kant kan verkopen als groothandel leiden tot een enorme versterking van de merkbekendheid.

Het is mogelijk dat uw merk via uw groothandelsklanten bij een publiek terechtkomt waarvan u nooit had gedacht dat u eraan zou verkopen.

Daarnaast opent verkopen als groothandel de deur voor andere zakelijke kansen, zoals dropshipping.

Bovendien zullen uw groothandelsklanten vrijwel zeker in korte tijd vaste klanten worden (zolang u in hun behoeften kunt voorzien).

Aan de andere kant kleven er een aantal nadelen aan verkopen als groothandel als u detailhandelaar bent.

Het belangrijkste punt om over na te denken is dat u gedurende het proces een gedeelte van uw merkidentiteit kunt verliezen.

Hoewel uw producten nog steeds uw producten zijn, kunnen individuele klanten uw producten (en uw merk) gaan associëren met de detailhandelaren waarmee u zaken doet. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het is wel iets om over na te denken.

Om hierop door te gaan, creëert de verkoop als groothandel een kloof tussen u en uw individuele klanten.

Omdat uw detailhandelsklanten nu contact hebben met de uiteindelijke consument, krijgt u misschien niet zoveel directe feedback over uw producten als u zou willen.

Hoe eenvoudig is het om een ERP-systeem met een B2B-platform te integreren?

Dit varieert enorm.

Verouderde software zal altijd moeilijk te integreren zijn.

Van cloud naar cloud of van locatie naar locatie is het gemakkelijkst.

Voor welke sectoren is B2B-commerce geschikt?

B2B-commerce is niet langer exclusief. Alles kan online worden verkocht, zolang er een vraag naar is en er een geschikt platform is om het te ondersteunen.

Hoe kunt u een B2B-commerceplatform beveiligen?

U kunt een B2B-commerceplatform op drie manieren beveiligen:

  • Firewalls, IP-restrictie en DMZ
  • SSL/TLS
  • Gegevensredundantie
Hoe kies ik het juiste B2B-commerceplatform voor mijn bedrijf?

De complexiteit en omvang van uw bedrijf bepalen mede welk e-commerceplatform het beste past. U moet ervoor zorgen dat uw e-commerceplatformprovider alle digitale en fysieke klantcontactpunten kan integreren.

Hoe lang duurt het om een B2B-commerceplatform op te zetten?

De tijdlijn is afhankelijk van wat uw bedrijf wil bereiken en hoe uw gegevens zijn georganiseerd. In de meeste gevallen kan het enkele maanden duren voordat een B2B-commercewinkel geïntroduceerd wordt.

Minder weergeven

Lees meer bronnen

het beste e-commerceplatform vinden
Artikel
Hoe vindt u het beste e-commerplatform voor uw zakelijke behoeften?
Lees dit artikel
E-commerceplatforms voor B2B
Artikel
Hoe vindt u het beste B2B-e-commerce platform?
Lees dit artikel
Aangepast Kaart Miniatuur E-commerce Product Dashboard Lagen Algemeen
Artikel
Combineer de kracht van content en commerce: hoe headless uw contentmarketingstrategie kan verbeteren
Lees dit artikel
soorten bedrijfsmodellen voor e-commerce
Artikel
Soorten bedrijfsmodellen voor e-commerce: traditioneel en innovatief
Lees dit artikel
E-commercetrends voor B2B
Artikel
7 trends in e-commerce voor B2B die u in de gaten moet houden in 2020 en daarna
Lees dit artikel
Artikel Miniatuur Headless E-commerce Catalogus Product Persoon Bigcommerce
Artikel
Leiden met ervaring: hoe headless de gebruikerservaring centraal zet
Lees dit artikel
Artikel Miniatuur Page Builder Catalogusoverdracht Algemeen
Artikel
Ontwerpprincipes voor e-commerce: hoe u uw webwinkel opzet voor groei
Lees dit artikel
Artikel Miniatuur Groothandel Betaling Verpakking Huidverzorging Vrouw Betaling Algemeen
Artikel
Een nadere blik op e-commerce voor groothandels
Lees dit artikel
Aangepast Kaart Miniatuur Winkel Dashboard Code Groei Bigcommerce
Artikel
Succesverhalen over headless commerce: vier merken die moeilijke uitdagingen hebben opgelost met innovatieve technologie
Lees dit artikel