Badgley Mischka maakt een fashionstatement met BigCommerce

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.

https://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/2tNFvRjzWanhbh6LQreQYl/b6443bfa28c344c1aa249b3e5699e8c4/case-study-device-laptop-badgley-mischka.png

61,21%

toename van inkomsten

18,62%

verhoging van het conversiepercentage

31%

increase in average order value

Prestatiestatistieken vergelijken 29 december 2021 – 29 december 2022 met 29 december 2020 – 29 december 2021.

35 jaar stijl

Al ruim drie decennia behoren Mark Badgley en James Mischka, de oprichters van het befaamde internationale modelabel Badgley Mischka, volgens Vogue tot de "10 beste Amerikaanse ontwerpers". Sinds het merk in 1988 werd opgericht, heeft het een statement gemaakt in de modewereld met zijn tijdloze avondkleding en accessoires.

Badgley Mischka wordt verkocht in een aantal van de meest prestigieuze winkels ter wereld, van Neiman Marcus en Bergdorf Goodman tot Saks Fifth Avenue en Nordstrom. Het bekroonde modelabel is bovendien niet onopgemerkt gebleven onder beroemdheden als Madonna, Julia Roberts, Jennifer Lopez en Sarah Jessica Parker.

Maar het succes van Badgley Mischka reikt verder dan de catwalk. Het 35 jaar oude modelabel is internationaal verkrijgbaar in meer dan 200 landen en maakt ook furore in de digitale wereld.

UITDAGING

Gebrek aan functionaliteit en flexibiliteit.

In 2015 opende Badgley Mischka zijn DTC-webshop op Pulse Commerce (voorheen GoECart). Helaas ondervond het modebedrijf dat Pulse Commerce als totaaloplossing niet de functionaliteit of flexibiliteit bood die ze nodig hadden om te floreren en uit te breiden.

Badgley Mischka ontdekte dat de merchandisingopties, marktplaatsen, plug-ins en integraties van Pulse Commerce hun groei niet konden bijbenen. En dus was het tijd voor iets nieuws.

"Pulse Commerce was heel beperkt en het was lastig om producten te maken en te verkopen, en om uit te breiden naar nieuwe marktplaatsen", aldus Katie Ouaknine, eigenaar van Badgley Mischka Web. "Pulse Commerce bood simpelweg niet alle plug-ins of integraties die we nodig hadden, dus gingen we op zoek naar geschikte programma's buiten ons e-commerceplatform die we als plug-in konden gebruiken.

OPLOSSING

Maximale functionaliteit met BigCommerce.

Badgley Mischka ging op zoek naar een nieuwe e-commerceoplossing, een platform met de juiste opties en integraties om het bedrijf wendbaar te houden. Ze wilden gebruiksklare apps die de schaalbaarheid en flexibiliteit bevorderden, om het merk toekomstbestendig te maken.

Badgley Mischka overwoog zowel Shopify als BigCommerce, maar vond uiteindelijk dat BigCommerce het beste paste bij de grootte van het bedrijf.

“BigCommerce is de beste optie en voorziet in vrijwel alle behoeften", vertelt Ouaknine. "Er zijn maar heel weinig partners met wie we contact hebben opgenomen die níét met BigCommerce kunnen worden geïntegreerd. We hoefden dus geen keuzes te maken, en dat was voor ons heel belangrijk. We wisten dat we een heleboel verschillende integraties wilden gebruiken en met BigCommerce was dat geen punt."

Apps en integraties om relevant te blijven.

In de uitgebreide app-marktplaats van BigCommerce heeft Badgley Mischka precies de juiste tools gevonden om hun website piekfijn te laten werken.

Als dropshipper met voorraad op 20 verschillende locaties, gebruikt Badgley Mischka de orderbeheersoftware Duoplane. Met deze app kan het bedrijf orders aannemen, orders verdelen over de verschillende magazijnen en producten naar klanten verzenden.

Met Shogun, een drag-and-drop page builder en visueel contentmanagementsysteem, houdt het bedrijf webontwikkeling en ontwerp in eigen handen en zijn ze niet afhankelijk van een ontwerpteam voor snelle aanpassingen van de website.

“En ik zou bijna Bolt vergeten!” zegt Ouaknine. "We werkten samen met Bolt aan een systeem om met één klik af te rekenen. Ze helpen ons fraude te voorkomen en we zijn gewoon dol op Bolt."

Maar een van de meest winstgevende apps voor het modelabel is toch wel Feedonomics, een full-service datafeedbeheerplatform. "We gebruiken Feedonomics pas twee maanden en ons leven is compleet veranderd", vertelt Ouaknine.

Na een langzame start op Amazon via een andere feedprovider, GoDataFeed, ging Badgley Mischka aan de slag met Feedonomics om de verkoop te stimuleren. Badgley Mischka verkocht al op Instagram Shop, Facebook Shop, Amazon en zelfs TikTok Shop, maar op aanraden van een BigCommerce Omnichannel Growth Manager besloot het label een nieuwe marktplaats te lanceren: Google Shopping.

"Ik verwachte resultaten die vergelijkbaar waren met die van onze Amazon-feed: een paar orders per week, niks bijzonders", legt Ouaknine uit. "Maar de boel ontplofte zodra we een Google Shop hadden. De groei was veel hoger dan ik ooit had kunnen verwachten."

En met Klaviyo als e-mailserviceprovider, Global E voor verzending en afhandeling, en Gorgias voor CRM heeft Badgley Mischka zich uitgedost met een complete suite van apps waarmee het bedrijf kan blijven groeien.

Uitgelichte toepassingen:

  • E-mailmarketing: Klaviyo

  • SMS-marketing: attent

  • CRM: Gorgias

  • Orderbeheer: Duoplane

  • Omnichannel: Feedonomics

  • Paginabouwer: Shogun

  • Afrekenen: Bolt

  • Verzending en uitvoering: Global-e

  • Marktplaatsen: Instagram Shop, Facebook Shop, Amazon, eBay, Google Shopping, TikTok Shop

“BigCommerce is toonaangevend en voorziet in vrijwel alle behoeften. Er zijn maar heel weinig partners die we hebben gecontacteerd die níét met BigCommerce zijn geïntegreerd. We worden dus niet beperkt door teveel keuze — , wat een grote factor was.”

Katie Ouaknine  Eigenaar, Badgley Mischka

"Het is fantastisch nieuws dat BigCommerce bezig is met de ontwikkeling van een heleboel native functies. BigCommerce groeit elke dag en werkt aan oplossingen voor ieders problemen — ze blijven groeien en uitbreiden."

Katie Ouaknine Eigenaar. Badgley Mischka

Casestudy apparaattablet Badgley Mischka

RESULTATEN

Groei stimuleren met een team van e-commerce-experts.

Op de vraag hoe online succes eruit heeft gezien voor Badgley Mischka, aarzelt Ouaknine geen moment: "Het is een wilde rit geweest."

Maar met de hulp van Americaneagle.com, een internationaal bureau voor digitale marketing en ontwikkelingspartner van BigCommerce, kon het modemerk naadloos overstappen op een nieuw platform en zichzelf uitrusten met de tools voor succesvolle e-commerce. Van SEO en marketingstrategie tot webdesign en ontwikkeling, Americaneagle.com is van alle markten thuis. Ouaknine: "Als er iets misgaat met de site, helpt Americaneagle.com ons meteen om het probleem op te lossen."

De pandemie was voor veel e-commercebedrijven een hobbel op de weg, maar sinds die tijd ziet Badgley Mischka een gestage groei.

"We verbreken elke maand onze eigen records", vertelt Ouaknine. "We doen meer aan marketing en hebben tal van integraties met een heleboel van jullie partners, waar niet alleen onze medewerkers maar ook onze klanten erg blij mee zijn. We boeken dus veel succes."

Dat succes is zelfs zo groot, dat de omzet, het conversiepercentage en de gemiddelde bestelwaarde in 2022 met respectievelijk 61,21%, 18,62% en 31,1% zijn gestegen ten opzichte van 2021.

"We hebben de marketing uitgebreid en we hebben een heleboel integraties met veel van uw partners die ons bedrijf en onze klanten zojuist tevredener hebben gemaakt, dus we boeken veel succes."

Katie OUaknine-  eigenaar, Badgley Mischka

VOORUIT KIJKEN

Blijven bouwen aan internationale aanwezigheid.

Badgley Mischka heeft een duidelijke toekomstvisie: groei. Van een verbeterde websitepersonalisatie tot het verfijnen van online marktplaatsen, Badgley Mischka doet "alles wat we kunnen om zoveel mogelijk klanten te bereiken", aldus Ouaknine.

Daarbij hoort ook wereldwijde groei. Samen met Global E als provider van grensoverschrijdende oplossingen doet Badgley Mischka zaken in 272 landen, met de VS, Canada, het Verenigd Koninkrijk en Australië als belangrijkste regio's.

"Vorige maand verkochten we in 46 verschillende landen", vertelt Ouaknine. Badgley Mischka is duidelijk op weg om de internationale aanwezigheid te versterken. En met BigCommerce als drijvende kracht achter hun e-commerceactiviteiten, kijkt het modemerk uit naar wat de toekomst te bieden heeft.

"Het is fantastisch nieuws dat BigCommerce bezig is met de ontwikkeling van een heleboel native functies", vertelt Ouaknine. "BigCommerce groeit elke dag en werkt aan oplossingen voor ieders problemen — ze blijven groeien en uitbreiden."

Gepubliceerd: februari 2023

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyCase study thumbnail natori

Natori

Lees het verhaal
Read Case StudyCasestudy miniatuur nokia 2x

HMD (Nokia)

Lees het verhaal
Read Case StudyCasestudy thumbnail pruimenlingerie

Plums Lingerie

Lees het verhaal