Car & Van Mats schakelt e-commerce versnelling hoger met BigCommerce en DeeperThanBlue

Ontdek hoe aanpasbaar, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gebouwd.

815 Cd 2020 Feb Casestudy afbeeldingen Car And Van Mats laptop Mt@1X

42%

hogere gemiddelde bestelwaarde

500%

verhoging van het conversiepercentage

2.000%

toename van bestellingen

Deze cijfers weerspiegelen de online verkopen in het VK van juli 2019 tot maart 2020.

Klein familiebedrijf wilt processen optimaliseren en uitbreiden

In de beginfase verkocht Car and Van Mats – een familiebedrijf gevestigd in Sheffield, Engeland – een brede selectie matten voor auto's, bestelwagens, campers en vrachtwagens op één enkel marktplaatskanaal. Het bedrijf was stabiel en de bestaande strategie had het bedrijf al een aantal jaren goede diensten bewezen, maar het team van Car en Van Mats zag uiteindelijk het potentieel van het bedrijf en had grote dromen om het verder te laten groeien dan een eenvoudige eBay-winkel.  

Om de groeiplannen concreet te maken, bouwden Car and Van Mats een WordPress-site op WooCommerce, maar ze realiseerden zich al snel dat deze niet alleen lange laadtijden had, maar de grote catalogus van Car and Van Mats niet de baas kon. De meeste klanten die afhaakten, deden dat bij het afrekenen. De WooCommerce-site van Car and Van Mats was dus gewoon niet geschikt voor de service die ze hun klanten in hun online winkel wilden bieden. De verkoopcijfers stegen, en dus wist het bedrijf dat het tijd was om uit te breiden en een echt schaalbaar bedrijf te creëren.

Car and Van Mats ging in zee met het toonaangevende digitale bureau DeeperThanBlue, dat hen zou helpen bij het beheer van de grote catalogus en snelgroeiende site. Car and Van Mats was trots op zijn vele tevreden klanten en wilde ook zijn online klanten een even goede service bieden. Met dat doel in gedachten hielp DeeperThanBlue hen om de grootste e-commerceoplossingen met elkaar te vergelijken, waaronder Magento, Shopify en BigCommerce. Samen gingen ze op zoek naar een gebruiksvriendelijk, betrouwbaar, veilig en betaalbaar platform - en al snel vonden ze dat alles en meer in BigCommerce.

Lange laadtijden van WooCommerce leiden tot meer achtergelaten winkelwagentjes

Zoals verteld door Jane Green, CEO van Car and Van Mats, aan BigCommerce.

Omdat onze catalogus zo enorm groot was, wisten we dat we niets zouden bereiken zonder een robuustere oplossing. Onze catalogus bevat talloze merken, modellen en bouwjaren, verschillende kwaliteiten van tapijtstof en rubber, en een waaier aan kleuren. Onze WordPress-site was gewoon niet snel genoeg om dat aan te kunnen. Het duurde tot 25 seconden om een pagina te laden, terwijl de pagina's op onze BigCommerce-website in minder dan twee seconden worden geladen. Het is geweldig omdat alle mensen die de site eerder hebben verlaten, nu ontdekken dat het maar een paar seconden duurt om van winkelwagen naar de betaalomgeving te gaan.

We hebben naar een aantal andere platforms gekeken voordat de keuze op BigCommerce viel, maar haakten af door het feit dat ze webontwikkelaars nodig hadden om tools toe te voegen. We wilden iets dat we zelf konden bewerken en aanpassen, en het is vrij eenvoudig om dat te doen met BigCommerce. We krijgen heel veel meerwaarde tegen lagere kosten. Dat heeft ons uiteindelijk overtuigd om onze winkel op BigCommerce te bouwen.

De elitepartner van BigCommerce, DeeperThanBlue, weet raad

Zoals verteld door Jane Green, CEO van Car and Van Mats, aan BigCommerce.

Toen we voor het eerst gingen brainstormen over het ontwerp van onze site, zaten we enkele keren met DeeperThanBlue om de tafel, waarbij we foto's lieten zien en precies uitlegden wat we voor ogen hadden. Ze hielpen ons om te beslissen over de themakleuren en het ontwerp van de startpagina. We hebben ook uitgebreid alle processtromen besproken, en hoe we wilden dat elke pagina zou functioneren.

Toen het tijd was om de site te lanceren, hadden we al een grondige training gekregen van DeeperThanBlue over hoe we alles zelf op onze BigCommerce-site konden doen. DeeperThanBlue migreerde onze site van WooCommerce en WordPress naar BigCommerce in slechts 12 weken, en we hadden onze eerste verkoop binnen een half uur nadat de site live ging. We maakten ook gebruik van de online marketingdiensten van DeeperThanBlue voor organische SEO en PPC-marketing met Google Ads , en onze site scoort goed.

Onze ervaring met DeeperThanBlue was werkelijk fantastisch. Toen we onze voorkeuren hadden besproken, stelden ze meteen een zeer duidelijke en goed functionerende site voor ons samen. We kregen fantastische ondersteuning van DeeperThanBlue, omdat ze altijd meteen bereikbaar zijn via e-mail of telefoon.

"We krijgen heel veel meerwaarde tegen lagere kosten. Dat heeft ons uiteindelijk overtuigd om onze winkel op BigCommerce te bouwen."

Jane Green, CEO, Car and Van Mats

"Dankzij de snelheid van de site, het gebruiksgemak en de overzichtelijkheid onderscheiden we ons van onze concurrenten."

Jane Green Directeur, Car en Van Mats

815 Cd 2020 Feb Casestudy afbeeldingen Car And Van Mats tablet Mt@1X

Verzending en fulfilment gemakkelijk gemaakt

Zoals verteld door Jane Green, CEO van Car and Van Mats, aan BigCommerce.

Nu we een breder publiek konden bereiken, wilden we onze processen voor het beheer van bestellingen vereenvoudigen. LinnWorks is een bijzonder belangrijke app voor ons, omdat het alles doet wat we nodig hebben om onze bestellingen efficiënt te beheren. Wanneer de bestellingen binnenkomen, hoeven we ze niet te doorzoeken en handmatig informatie te verzamelen. LinnWorks bespaart ons tijd en geld door alle verschillende stappen van onze verkoopprocessen te automatiseren.

Aangezien BigCommerce geïntegreerd kan worden met LinnWorks, kunnen we meerdere zendingen sneller en gemakkelijker verwerken. LinnWorks stuurt alle benodigde informatie, zoals trackingnummers, naar de site, zodat er geen extra medewerkers nodig zijn. We vinden het geweldig dat ons team zelfstandig kan werken.

LinnWorks kan ook worden gekoppeld met onze fulfilmentpartner ParcelHub, die geïntegreerd kan worden met onze verkoopkanalen (eBay, Amazon en BigCommerce). Ik kan met één druk op de knop alle etiketten die ik nodig heb afdrukken en leveringsinformatie naar klanten sturen. Een functie die we handig vinden, zijn de SMART-meldingen van Parcelhub, die ons helpen om leveringsfouten te beperken, door ons team op de hoogte te houden van de verzendstatus. Sinds we met Parcelhub zijn beginnen werken, is ons verzendvolume aanzienlijk vergroot. We verzenden nu duizenden bestellingen per week.

Met LinnWorks en Parcelhub besteden we nu minder tijd aan vervelende etikettering, verwerking en verzending, en meer tijd aan het runnen van ons bedrijf.

BigCommerce en DeeperThanBlue geven Car and Van Mats een concurrentievoordeel

Zoals verteld door Jane Green, CEO van Car and Van Mats, aan BigCommerce.

Het is spannend voor ons om de analyses van onze BigCommerce-site van dichtbij te zien. We kunnen mensen in real time de site zien binnenkomen en verlaten, weten wat onze meest populaire producten zijn, wanneer er veel verkeer is en nog veel meer. De snelheid van de site, het gebruiksgemak en de overzichtelijkheid maken het verschil met de concurrentie. Elke dag wordt onze site drukker en drukker. We houden ervan om hem te zien groeien op een platform als BigCommerce.

We staan nooit stil, vernieuwen en zoeken naar nieuwe producten om op onze BigCommerce-site te zetten. Als bedrijf doen we alles vol overtuiging en enthousiasme, en met BigCommerce en DeeperThanBlue drukken we onze stempel op de toekomst van de autosector.

"Onze site wordt met de dag drukker en we vinden het geweldig om deze groei mee te maken op een platform als BigCommerce."

Jane Green, CEO, Car and Van Mats

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyMiniatuur casestudy decibullz

Decibullz

Lees het verhaal