Car & Van Mats schakelt e-commerce versnelling hoger met BigCommerce en DeeperThanBlue

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar
BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.

Productrondleiding bekijken
815 CD 2020 Feb Case Study Images Car and Van Mats Laptop MT 1x
42%
hogere gemiddelde bestelwaarde
500%
verhoging van het conversiepercentage
2.000%
toename van bestellingen

Deze cijfers weerspiegelen de online verkopen in het VK van juli 2019 tot maart 2020.

Klein familiebedrijf wilt processen optimaliseren en uitbreiden

In het begin verkocht Car and Van Mats - een familiebedrijf uit het Engelse Sheffield - een grote selectie matten voor auto's, bestelwagens, campers en vrachtwagens via één verkoopkanaal. De verkoop was stabiel en de bestaande strategie had een aantal jaren goed gewerkt, maar het team van Car and Van Mats wist dat het bedrijf veel meer potentieel had. Ze droomden ervan om verder groeien dan een eenvoudige eBay-winkel.  

Om de groeiplannen concreet te maken, bouwden Car and Van Mats een WordPress-site op WooCommerce, maar ze realiseerden zich al snel dat deze niet alleen lange laadtijden had, maar de grote catalogus van Car and Van Mats niet de baas kon. De meeste klanten die afhaakten, deden dat bij het afrekenen. De WooCommerce-site van Car and Van Mats was dus gewoon niet geschikt voor de service die ze hun klanten in hun online winkel wilden bieden. De verkoopcijfers stegen, en dus wist het bedrijf dat het tijd was om uit te breiden en een echt schaalbaar bedrijf te creëren.

Car and Van Mats selected leading digital agency DeeperThanBlue to jump in and help manage its large catalog and high-growth site. The company prided itself on customer satisfaction in its business and wanted the same for its ecommerce site, so DeeperThanBlue helped Car and Van Mats evaluate top ecommerce solutions including Magento, Shopify, and BigCommerce. In the search for an easy to use, reliable, secure, and affordable platform, Car and Van Mats found all of that and more in BigCommerce.

Lange laadtijden van WooCommerce leiden tot meer achtergelaten winkelwagentjes

Zoals verteld door Jane Green, CEO van Car and Van Mats, aan BigCommerce.

With the sheer size of our catalog, we knew we wouldn’t go anywhere without a more robust solution. Our catalog includes various makes, models and years, different qualities of carpet and rubber, and trim colors, and our WordPress site just wasn't quick enough to handle it all. It would take up to 25 seconds for a page to load, whereas on our BigCommerce site, pages load in less than two seconds. It’s great because all of the people who dropped off the site before are now finding it only takes a few short seconds to go from cart to checkout.

We hebben naar een aantal andere platforms gekeken voordat de keuze op BigCommerce viel, maar haakten af door het feit dat ze webontwikkelaars nodig hadden om tools toe te voegen. We wilden iets dat we zelf konden bewerken en aanpassen, en het is vrij eenvoudig om dat te doen met BigCommerce. We krijgen heel veel meerwaarde tegen lagere kosten. Dat heeft ons uiteindelijk overtuigd om onze winkel op BigCommerce te bouwen.


De elitepartner van BigCommerce, DeeperThanBlue, weet raad

Zoals verteld door Jane Green, CEO van Car and Van Mats, aan BigCommerce.

Toen we voor het eerst gingen brainstormen over het ontwerp van onze site, zaten we enkele keren met DeeperThanBlue om de tafel, waarbij we foto's lieten zien en precies uitlegden wat we voor ogen hadden. Ze hielpen ons om te beslissen over de themakleuren en het ontwerp van de startpagina. We hebben ook uitgebreid alle processtromen besproken, en hoe we wilden dat elke pagina zou functioneren.

When it came time to launch, we had already received thorough training from DeeperThanBlue on how to do everything on our BigCommerce site ourselves. DeeperThanBlue migrated our site from WooCommerce and WordPress to BigCommerce in just 12 weeks, and we had our first sale within half an hour of the site going live. We also utilize DeeperThanBlue’s online marketing services for organic SEO and PPC marketing with Google Ads, and our site has ranked well.

Onze ervaring met DeeperThanBlue was werkelijk fantastisch. Toen we onze voorkeuren hadden besproken, stelden ze meteen een zeer duidelijke en goed functionerende site voor ons samen. We kregen fantastische ondersteuning van DeeperThanBlue, omdat ze altijd meteen bereikbaar zijn via e-mail of telefoon.

"We krijgen heel veel meerwaarde tegen lagere kosten. Dat heeft ons uiteindelijk overtuigd om onze winkel op BigCommerce te bouwen."

Jane Green Director, Car and Van Mats

"Dankzij de snelheid van de site, het gebruiksgemak en de overzichtelijkheid onderscheiden we ons van onze concurrenten."

Jane Green Director, Car and Van Mats
815 CD 2020 Feb Case Study Images Car and Van Mats Tablet MT 1x

Verzending en fulfilment gemakkelijk gemaakt

Zoals verteld door Jane Green, CEO van Car and Van Mats, aan BigCommerce.

Nu we een breder publiek konden bereiken, wilden we onze processen voor het beheer van bestellingen vereenvoudigen. LinnWorks is een bijzonder belangrijke app voor ons, omdat het alles doet wat we nodig hebben om onze bestellingen efficiënt te beheren. Wanneer de bestellingen binnenkomen, hoeven we ze niet te doorzoeken en handmatig informatie te verzamelen. LinnWorks bespaart ons tijd en geld door alle verschillende stappen van onze verkoopprocessen te automatiseren.

Aangezien BigCommerce geïntegreerd kan worden met LinnWorks, kunnen we meerdere zendingen sneller en gemakkelijker verwerken. LinnWorks stuurt alle benodigde informatie, zoals trackingnummers, naar de site, zodat er geen extra medewerkers nodig zijn. We vinden het geweldig dat ons team zelfstandig kan werken.

LinnWorks kan ook worden gekoppeld met onze fulfilmentpartner ParcelHub, die geïntegreerd kan worden met onze verkoopkanalen (eBay, Amazon en BigCommerce). Ik kan met één druk op de knop alle etiketten die ik nodig heb afdrukken en leveringsinformatie naar klanten sturen. Een functie die we handig vinden, zijn de SMART-meldingen van Parcelhub, die ons helpen om leveringsfouten te beperken, door ons team op de hoogte te houden van de verzendstatus. Sinds we met Parcelhub zijn beginnen werken, is ons verzendvolume aanzienlijk vergroot. We verzenden nu duizenden bestellingen per week.

Met LinnWorks en Parcelhub besteden we nu minder tijd aan vervelende etikettering, verwerking en verzending, en meer tijd aan het runnen van ons bedrijf.


BigCommerce en DeeperThanBlue geven Car and Van Mats een concurrentievoordeel

Zoals verteld door Jane Green, CEO van Car and Van Mats, aan BigCommerce.

Het is spannend voor ons om de analyses van onze BigCommerce-site van dichtbij te zien. We kunnen mensen in real time de site zien binnenkomen en verlaten, weten wat onze meest populaire producten zijn, wanneer er veel verkeer is en nog veel meer. De snelheid van de site, het gebruiksgemak en de overzichtelijkheid maken het verschil met de concurrentie. Elke dag wordt onze site drukker en drukker. We houden ervan om hem te zien groeien op een platform als BigCommerce.

We’re constantly moving forward, innovating, and looking for new products to put on our BigCommerce site. As a company, we are very passionate about what we do, and with BigCommerce and DeeperThanBlue, we’re making our mark on the future of the automotive industry.

"Onze site wordt met de dag drukker en we vinden het geweldig om deze groei mee te maken op een platform als BigCommerce."

Jane Green Director, Car and Van Mats

Meer succesverhalen

You'll be redirected in just a moment.