Silent Pool Distillers laat van zich horen met nieuw e-commerceplatform

Bekijk uit de eerste hand de functies waarmee bedrijven zoals Silent Pool Distillers kunnen groeien met BigCommerce.

2260 Cd Images Silent Pool Distillers Case Study Images Laptop Mt@2X

56%

verhoging van het conversiepercentage

419%

toename van bestellingen

551%

toename van inkomsten

The next big thing vinden

Als iemand met pensioen gaat, betekent dit nog niet dat diegene stopt met werken. Dat gold ook voor Ian McCulloch, die grote plannen had na zijn pensioen. Als fervent drinker van gin, droomde Ian van een eigen distilleerderij. Hij stelde een plan op, ging op zoek naar partners, en een gesprek in de plaatselijke pub met James Shelbourne zette de boel in gang voor wat vandaag bekend staat als Silent Pool Distillers

De twee zochten enige tijd naar de juiste locatie. Ze wilden dat het dicht bij een natuurlijke waterbron zou liggen en uiteindelijk kwamen ze Silent Pool tegen, een door een bron gevoed, kalkgefilterd waterlichaam in de Surrey Hills in Groot-Brittannië. Aan de oevers van het zwembad stonden een aantal oude boerderijgebouwen waarvan Ian en James dachten dat ze voor hun onderneming konden worden verbouwd. 

Er was echter één vangst. De boerderijgebouwen, het land en het zwembad maakten deel uit van het Albury Estate van de hertog van Northumberland. Gelukkig voor Ian en James is de hertog van Northumberland ook een ginliefhebber. Ze konden de hertog ontmoeten en hij stemde ermee in hen het land te laten gebruiken en alle boerderijgebouwen voor de distilleerderijen te herbouwen. 

Hierdoor kon Silent Pool Distillers in 2014 zijn deuren openen, en sindsdien is het bedrijf blijven groeien.

UITDAGING

In ondiep water proberen te zwemmen

In het begin was e-commerce geen groot kanaal voor Silent Pool Distillers. Ze zijn eigenlijk begonnen met een kleinschalig hostingpakket op WooCommerce dat helaas met problemen gepaard ging. Ze verloren omzet als gevolg van storingen en maakten personeelskosten om de problemen op te lossen. Naarmate het verkeersvolume toenam, moest de servercapaciteit herhaaldelijk worden geüpgraded. 

"De operationele beheer- en rapportagemogelijkheden van het platform waren beperkt en voldeden niet langer aan onze groeiende bedrijfsbehoeften," aldus Darren Macaskill, Hoofd Merk en Marketing bij Silent Pool Distillers. "Maar sinds we in 2020 zijn overgestapt op BigCommerce en we ons een weg hebben proberen te vinden door COVID, is het een integraal onderdeel van ons bedrijf geworden."

OPLOSSING

Een platform met diepte kiezen

Toen Silent Pool Distillers begon met het beoordelen van e-commerce-aanbieders, zochten ze naar een oplossing die hun activiteiten zou vereenvoudigen en gemakkelijk in het gebruik zou zijn.

"We wilden verlost worden van de last van het technisch beheer van onze website, inclusief kwesties met betrekking tot de capaciteit, beveiliging en updates." We wisten dat een software as a solution (SaaS)-platform hierbij zou kunnen helpen, aldus Macaskill.

Silent Pool Distillers bekeek verschillende aanbieders, waaronder ook Magento en Shopify, en koos uiteindelijk voor BigCommerce.

"Naast SaaS, hadden we ook behoefte aan de flexibiliteit van een samenhangend ecosysteem met apps en tools die zouden werken naarmate ons bedrijf groeide en onze eisen complexer werden. We hadden het gevoel dat dit met BigCommerce mogelijk zou zijn," aldus Macaskill.

"We wilden verlost worden van de last van het technisch beheer van onze website, inclusief kwesties met betrekking tot de capaciteit, beveiliging en updates." We wisten dat een software as a solution (SaaS)-platform hierbij zou kunnen helpen, aldus Macaskill.

Darren Macaskill, Hoofd Merk en Marketing bij Silent Pool Distillers

"Naast SaaS hadden we ook behoefte aan de flexibiliteit van een samenhangend ecosysteem met apps en tools die zouden werken naarmate ons bedrijf groeide en onze eisen complexer werden. We hadden het gevoel dat dit met BigCommerce mogelijk zou zijn."

Darren Macaskill Hoofd merk en marketing bij Silent Pool Distillers

2260 Cd Images Silent Pool Distillers Case Study Images Tablet Mt@2X

RESULTATEN 

Het bouwen van een divers en gezond ecosysteem

Zonder zich zorgen te hoeven maken over servercapaciteit, continuïteit van de dienstverlening of het risico van grote investeringen in technologie, heeft Silent Pool Distillers de aanzienlijke groei van online verkeer en verkoop als gevolg van de COVID-lockdowns kunnen opvangen.

De flexibiliteit en openheid van BigCommerce stelden Silent Pool Distillers in staat om een online winkel te ontwikkelen met behulp van meerdere apps en integraties om zo een verbonden en interactief ecosysteem te creëren. Deze apps en integraties omvatten, maar zijn niet beperkt tot:

  • Channel Grabber voor het verwerken van bestellingen en verzendingen

  • Google Shopping om meer shoppers naar BigCommerce-winkels te leiden door naadloos te verbinden met Google, Bing, Facebook en Instagram.

  • Zakeke om klanten in staat te stellen de producten die ze kopen aan te passen

  • Vend voor point of sale (POS)-verwerking om voorraad te verkopen, bij te houden en te beheren

  • Bevica, enterprise resource planning (ERP)-software voor drankenbeheer

Silent Pool Distillers profiteert van een nieuwe bron van inkomsten

Nieuwe uitdagingen kunnen nieuwe kansen opleveren als je proactief bent en deze ook aangrijpt. Toen cafés en restaurants door de lockdown hun deuren moesten sluiten, heeft Silent Pool Distillers inspanningen gedaan om inkomsten te genereren door rechtstreeks aan klanten (DTC) te verkopen op BigCommerce.

"Rechtstreeks aan klanten verkopen is winstgevend omdat er geen tussenpersoon is," aldus Macaskill. "In 2020 hebben we de online verkoop vervijfvoudigd (joj)."

"Rechtstreeks verkopen aan klanten is winstgevend omdat er geen tussenpersoon is. In 2020 hebben we de online verkoop vervijfvoudigd (YoY)."

Darren Macaskill, Hoofd Merk en Marketing bij Silent Pool Distillers

VOORUIT KIJKEN

De sprong wagen in 2021

In 2021 wil Silent Pool Distillers de sprong wagen door de productie van sterke dranken uit te breiden tot buiten gin. Deze producten zullen onder verschillende merknamen worden verkocht, ondersteund door multi-store-mogelijkheden op BigCommerce. 

Silent Pool Distillers is ook van plan om hun internationale marktbereik uit te breiden. In de nabije toekomst zullen kenners van gedistilleerde dranken in de Verenigde Staten, Japan, Duitsland, Italië, Australië en delen van Azië-Stille Oceaan wellicht allemaal kunnen genieten van een heerlijke drank die is gemaakt met gebruik van het koele, heldere water van de Silent Pool van de Hertog van Northumberland.

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen