BigCommerce en Tees2urdoor: prestaties, betrouwbaarheid en resultaten

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar
BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.

Productrondleiding bekijken
Case study device laptop tee2urdoor
60%

toename van bestellingen

86%

toename van inkomsten

146%

meer sitebezoeken

Vergelijking van de prestaties van 13 juni 2018 t/m 12 juni 2019 met 13 juni 2021 t/m 12 juni 2022.

Snelle groei met enkele klikken

Tees2urdoor is in 2001 van start gegaan met het bedrukken van T-shirts en promotieartikelen voor sportteams en lokale bedrijven in de plaats Nederland in Texas, op zo'n 20 minuten rijden ten zuidoosten van Beaumont, Texas. Na verloop van tijd heeft dit familiebedrijf zijn verkoopactiviteiten uitgebreid met fysieke winkels in winkelcentra en partnerschappen met inkopers van groothandelsmarkten in de modebranche.

In 2013 ging het bedrijf ook online verkopen met de lancering van zijn eerste website. De website is letterlijk binnen één dag gemaakt en de volgende dag had Tees2urdoor al 10.000 nieuwe volgers. En een week later had het bedrijf online 80.000 volgers verzameld.

Tees2urdoor heeft zijn activiteiten inmiddels uitgebreid en maakt en verkoopt naast T-shirts ook leggings, vesten, fietsbroeken en jurken vanuit het bijna 2000 vierkante meter grote magazijn.

UITDAGING

Schaalbaarheid en prestatieproblemen

Voordat BigCommerce in het spel kwam, gebruikte Tees2urdoor Volusion en voor een korte periode Magento 2 om het online bedrijf te runnen. Op Volusion had het bedrijf last van twee aanhoudende problemen: abonnees van de mailinglijst werden uit hun accounts gesloten en het platform kon de bedrijfsgroei niet aan. De discussie over een overstap naar een ander platform werd al snel een concreet actieplan.

"We hebben geprobeerd om een site te ontwikkelen en lanceren op Magento 2, maar wanneer klanten zoekopdrachten in de database uitvoerden, werden de verbindingen niet gesloten. Hierdoor werden de bronnen op de server overbelast met als gevolg een crash binnen zeven of acht uur na lancering. Na die ervaring besloten we dat we het serverbeheer wilden uitbesteden", vertelt Evan Johnson, IT Supervisor bij Tees2urdoor.

OPLOSSING

BigCommerce schiet te hulp

Na de crash op Magento 2 ging Tees2urdoor tijdelijk terug naar Volusion om de zoektocht naar een nieuw platform te vervolgen. Tijdens de nieuwe besprekingen voor de e-commerceplannen had Tees2urdoor een veel duidelijker beeld van de vereisten voor de e-commerceleverancier. Het bedrijf overwoog de leveranciers BigCommerce, Shopify en VTEX.

"We waren op zoek naar een gestroomlijnd platform met een gebruiksvriendelijke backend. We wilden ons zelf niet bezighouden met het beheren van de servers. Het platform moest een soepele klantenervaring bieden, vanaf het eerste contact tot aan het afrekenproces. En natuurlijk moest de uptime hoog zijn", zegt Evan.

Toen Tees2urdoor eenmaal een duidelijke e-commercestrategie had, kon hun ontwikkelbureau Optimum7, een BigCommerce Elite-partner, BigCommerce aanbevelen. Tees2urdoor ging akkoord en Optimum7 ging aan de slag met de gegevensmigratie van Volusion naar BigCommerce, met als resultaat "een zeer gebruikersvriendelijke en SEO-geoptimaliseerde site", aldus Evan. In juni 2018 is Tees2urdoor live gegaan op BigCommerce.


Noemenswaardige applicaties:

Commentaar van Evan Johnson, IT Supervisor bij Tees2urdoor.

  • "Met ShipStation kunnen we snel bestellingen zoeken en erachter komen of iets is verzonden of geleverd. Dit is heel waardevol voor ons klantenserviceteam. Met al die informatie op één scherm kunnen ze gemakkelijker hun werk doen."

  • "Ons e-mailmarketingsysteem Klaviyo geeft inzicht in de activiteiten van klanten, bijvoorbeeld of ze een e-mail hebben geopend, of ze via die e-mail een aankoop hebben gedaan, enzovoort. We kunnen allerlei gebeurtenissen voor klantacties analyseren via BigCommerce, dus die integratie werkt heel soepel."

  • "We gebruiken Attentive voor sms-marketing. Dit platform lijkt op Klaviyo, maar hiermee kunnen we veel meer gegevens uit BigCommerce ophalen over onze klanten, zoals gebeurtenissen of bekeken categorieën, bekeken producten, enzovoort."

Technische kenmerken:

    • OMS (Order Management System)
      • ShipStation

      • Finale

    • PIM (Product Information Management)
      • Apps op maat

      • Feedonomics

      • Verkoop en bestellingen

      • GoDataFeed

    • CRM (Customer Relationship Management)
      • Gorgias

BigCommerce-services:

  • Customer Service Manager


"Het platform moest een soepele klantenervaring bieden, vanaf het eerste contact tot aan het afrekenproces. En natuurlijk moest de uptime hoog zijn."

evan johnsonIT Supervisor, Tees2urdoor

"BigCommerce verbetert het platform continu door te blijven ontwikkelen en te luisteren naar de wensen van klanten. Die wensen worden omgezet in een concreet actieplan. Het is heel mooi dat een bedrijf naar zijn klanten luistert en relevante wijzigingen aanbrengt."

evan johnsonIT Supervisor, Tees2urdoor
Case study device tablet tee2urdoor

RESULTATEN

Krachtig platform en sterk personeel

Sinds de lancering van Tees2urdoor op BigCommerce in juni 2018 tot en met juni 2022 is het aantal bestellingen van het bedrijf toegenomen met 60%, is de omzet gestegen met 86% en heeft de site 146% meer bezoeken ontvangen.

Doordat BigCommerce een SaaS-leverancier (Software-as-a-Service) is, hoeft Tees2urdoor zelf geen servers te hosten of beheren. En met 99,99% uptime hoeft het bedrijf ook niet echt in te zitten over systeemcrashes. Tees2urdoor kan erop vertrouwen dat zijn klanten artikelen kunnen bekijken en kopen zonder de angst dat transacties niet goed worden verwerkt.

BigCommerce biedt meer voordelen dan alleen de modernste platformtechnologie voor grote e-commercebedrijven. De content en de mensen achter het platform zijn ook belangrijke redenen om voor BigCommerce te kiezen.

"Ik ben ontzettend blij met de ondersteuning die we van BigCommerce krijgen. Onze accountmanager is actief betrokken en bereid om alle vragen te beantwoorden of op zoek te gaan naar antwoorden op mijn vragen. Dat is heel fijn. Daarnaast krijgen we goede begeleiding en ondersteuning via de informatiebronnen van BigCommerce. De ontwikkelaarsdocumentatie bevat veel informatie waarmee we heel gemakkelijk apps kunnen maken", zegt Evan. "Bovendien verbetert BigCommerce het platform continu door te blijven ontwikkelen en te luisteren naar de wensen van klanten. Die wensen worden omgezet in een concreet actieplan. Het is heel mooi dat een bedrijf naar zijn klanten luistert en relevante wijzigingen aanbrengt."

Met een catalogus van zo'n 750 producten loopt het aantal SKU's al snel op. Je moet rekening houden met verschillende maten en kleuren. Tees2urdoor heeft soms wel honderden SKU's voor één product. Momenteel heeft het bedrijf ongeveer 10.000 actieve SKU's en BigCommerce helpt bij het beheer ervan.

"Sommige van onze producten hebben meer dan 300 SKU's. We hebben ervaren dat BigCommerce de SKU-aantallen voor zulke producten heel goed aankan", zegt Evan.

"Ik ben ontzettend blij met de ondersteuning die we van BigCommerce krijgen. Onze accountmanager is actief betrokken en bereid om alle vragen te beantwoorden of op zoek te gaan naar antwoorden op mijn vragen. Dat is heel fijn."

evan johnsonIT Supervisor, Tees2urdoor

VOORUIT KIJKEN

Uitbreiden naar nieuwe regio's

"We willen onze website aanbieden in Canada en als dat goed gaat, willen we ook de Zuid-Amerikaanse markt betreden", vertelt Evan.

Tees2urdoor heeft ook plannen om uit te breiden aan de B2B-kant. Eerder dit jaar is het bedrijf gelanceerd op twee groothandelsmarktplaatsen: Faire en Tundra. Tees2urdoor onderzoekt nu hoe het zijn B2B-activiteiten kan uitbreiden met behulp van de native functionaliteit van BigCommerce.

Gepubliceerd: oktober 2022

Meer succesverhalen