Incy Interiors verhoogde hun jaaromzet met 109,13%

Hoe een Australisch meubelbedrijf uitgroeide tot een wereldwijd succes

109,13%

meer omzet YoY

65,52%

meer bestellingen YoY

20,69%

hoger conversiepercentage YoY

Het succesverhaal van Incy Interiors

In 2010 kon Kristy Withers niet het perfecte tienerbed voor haar zoon Oscar vinden, dus besloot ze om er zelf een te maken.

Met haar marketingachtergrond zag ze meteen dat dit een gat in de markt was, en kon ze al snel achterhalen hoe ze Australië (en later ook een wereldwijd e-commercepubliek) kon overtuigen met haar kwaliteitsdesignmeubelen.

Met succes: na de lancering namen meer dan 10 verschillende retailers contact met haar op om haar producten in hun eigen winkels te kunnen verkopen.

Tegenwoordig heeft Incy Interiors 2 fysieke winkellocaties en een groeiend online bedrijf via BigCommerce: de omzet in hun Amerikaanse webwinkel steeg meer dan 109% YoY.

BigCommerce boven andere e-commerceplatforms

Kristy Withers, oprichter van Incy Interiors, over BigCommerce

Toen Incy Interiors nog maar net begon, had ik een goedkope, op maat gemaakte website, maar die was wel heel eenvoudig. Toen we begonnen te groeien, wist ik dat we iets degelijkers nodig hadden, dus begon ik andere ondernemers om hun ervaringen te vragen.

We hebben gekeken naar een andere op maat gemaakte website met een e-commerceportal, maar dat zou een project van $ 50.000- $ 60.000 worden - en dat paste op dat moment gewoon niet in ons budget. Toen werd BigCommerce genoemd.

Niet alleen was dit een 80% goedkopere optie, BigCommerce had ook heel veel functies en voordelen die gelijk inbegrepen waren, zoals mogelijkheden voor cross-selling, sociale integraties, enzovoort.

De kosten waren belangrijk voor onze keuze, maar we realiseerden ons al snel dat we met BigCommerce ook gewoon een gebruiksvriendelijke tool voor ons bedrijf kregen, die met ons mee kon groeien.

Effectief voorraadbeheer voor een internationaal bedrijf

Kristy Withers, oprichter van Incy Interiors, over BigCommerce

Omdat onze producten op twee grote markten (Australië en de VS) worden verkocht, zijn er verschillende voorschriften en verzekeringsvoorwaarden waaraan we moeten voldoen. Daarom gebruiken we twee verschillende BigCommerce-winkels om de voorraad effectief te beheren.

Deze mogelijkheid helpt ons ook om ons aanbod beter af te stemmen op de verschillende markten, en om onze internationale logistiek beter te beheren. Onze Amerikaanse klanten willen niet altijd dezelfde dingen als onze Australische klanten, dus het is belangrijk om onze marketing te kunnen differentiëren.

Het goede nieuws was dat we in feite in staat waren om de website te klonen en in beide markten zonder enige vertraging live te gaan. Dit was heel eenvoudig en maakte het backend-beheer gemakkelijker. Het leverde ons voor onze klanten ook een betere gebruikerservaring op.

Eenvoudig te bewerken productpagina's

We vinden het erg fijn dat de productpagina's op BigCommerce zo eenvoudig te veranderen zijn. We kunnen snel in de backend van de website komen en nieuwe foto's uploaden, door die gewoon te verslepen. Voor onze vorige website moesten we elke afbeelding in 3 verschillende formaten aanleveren (miniatuur, normale weergave, grote weergave.) Dat kostte zoveel tijd.

Met BigCommerce kun je elementen gewoon verslepen. Dat is ontzettend eenvoudig. Soms hebben we stagiairs zonder enige ervaring. Ze hebben snel door hoe ze bepaalde complexe bewerkingen, zoals het uploaden van veel producten tegelijk, efficiënt kunnen uitvoeren, omdat de tool zo gebruiksvriendelijk is.

"Onze producten worden in twee grote markten (Australië en de VS) verkocht, waardoor we moeten voldoen aan verschillende regels en verzekeringsvoorwaarden. Met twee verschillende BigCommerce-winkels kunnen we de voorraad effectief beheren."

Kristy Withers, oprichter van Incy Interiors

"Een hobby is natuurlijk leuk. Ga ervoor. Maar wie echt een bedrijf wil runnen, moet de controle kunnen houden over de omzetcijfers, de kosten laag houden, de website echt optimaliseren, en vooral: producten verkopen. Dat is de harde realiteit."

Kristy Withers, oprichter van Incy Interiors

“De kosten waren voor ons onderdeel van het besluitvormingsproces, maar we realiseerden ons al snel dat we met BigCommerce ook een gebruiksvriendelijke tool voor ons bedrijf kregen die met ons mee kon schalen.

Kristy Withers, oprichter van Incy Interiors

Incy Interiors Citaat

BigCommerce-integraties voor eenvoudigere marketing

Kristy Withers, oprichter van Incy Interiors, over BigCommerce

We gebruiken momenteel verschillende integraties met BigCommerce, maar we waarderen de sociale tools die het gemakkelijk maken om dingen te optimaliseren, zoals de e-mailcampagnes die we via MailChimp verzenden.

We werken momenteel aan een robuuster CRM-systeem, maar we gebruiken MailChimp om het aantal achtergelaten winkelwagens te verlagen en in contact te blijven met onze klanten. We vinden het ook fijn dat de socialmediatools voor Pinterest, Facebook en Instagram het veel gemakkelijker maken om onze producten te delen.

Bedrijf of hobby? Zeg het maar.

Ik word vaak om advies gevraagd over online ondernemen. Mijn enige advies is om te beslissen of het merk een hobby of bedrijf gaat worden. Dat zijn hele verschillende benaderingen.

Een hobby is natuurlijk leuk. Ga ervoor. Maar wie echt een bedrijf wil runnen, moet de controle kunnen houden over de omzetcijfers, de kosten laag houden, de website echt optimaliseren, en vooral: producten verkopen. Dat is de realiteit.

Met BigCommerce kunnen we elementen gewoon verslepen — zo eenvoudig werkt het. Soms hebben we stagiairs zonder enige ervaring. Ze hebben snel door hoe ze bepaalde complexe bewerkingen, zoals het uploaden van veel producten tegelijk, efficiënt kunnen uitvoeren, omdat de tool zo gebruiksvriendelijk is."

Kristy Withers, oprichter van Incy Interiors

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyCasestudy thumbnail Beierse uurwerken

Bavarian Clockworks

Lees het verhaal
Read Case StudyCasestudy miniatuur Carons strandhuis

Caron's Beach House

Lees het verhaal
Read Case StudyCasestudy thumbnail designerie

Designerie

Lees het verhaal